Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokolademousse

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-04, 22:43   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sjokolademousse

Her er resultatet av eksperimentering for å komme opp med noe lovlig (?) å spise under mine verste karbo-abstinenser... :

Scillas Sjokolademousse:

tre egg
18 ss fløte (mesteparten av en kartong)(grunnen til at jeg målte sånn kommer snart)
3-4 ss kakao (lurer på om jeg tok hele fem - ville ha den litt sterk og mektig)
6-8 måleskjeer stevia (husker ikke helt - smak til!)
2 plater gelatin

Bløtlegg gelatinen og smelt den i litt kokende vann, la avkjøles. Pisk eggedosis av eggene. Pisk fløten til krem og rør inn stevia og kakao. Bland eggedosis og krem og tilsett gelatinoppløsningen i en tynn stråle under omrøring.

Den ferdige blandingen fordeles på seks glass eller skåler - dermed inneholder hver porsjon halvparten av den fløtemengden som er tillatt pr dag på induksjon!

Veldig godt - synes at kakao harmonerer godt med den litt bitre smaken av stevia. Men man kan selvsagt bruke andre søtningsmidler i stedet, og kanskje litt mindre kakao enn jeg gjorde. Smak og behag. Nyt!

OBS: Kakao inneholder karbohydrater - 45 g pr 100 g (3.6 g pr ss). Men det er mye antioksydanter i kakao, så det er sunt! Anbefaler dog ikke mer enn en pr dag...


Sist redigert av Huldr : 28-11-04 kl 03:41.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-11-04, 18:04   #2
expresso91
Medlem
 
expresso91 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Møre
Alder: 43
Innlegg: 55
expresso91 har en fantastisk aura rundt segexpresso91 har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Mmmmmmm ;)

Heisann Scilla


Gjett om jeg ble glad når jeg fant denne oppskriften i dag da

Nå veit jeg ikke hvilken kakao du brukte, men jeg kjøpte en Ica kakao på Ica spar mat, og den hadde bare 13 g karber, pr 100 gram Kan de virkelig være så forskjellige??

Uansett..gleder meg til dessert i dag

__________________
"what you see is what you get"

[/img]
expresso91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 02:15   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Den må kanskje flyttes, den her? Eller slettes, jeg kan skrive den om og legge den under vedvarende. Det er vel egentlig ikke lov med kakao på induksjon... (står ikke noe om kakao eller sjokolade noe sted i boka, så det er jo litt vanskelig å vite om det er direkte forbudt også...)

Men hvor mange karber er det EGENTLIG i kakao?? Det er så forskjellig hva som oppgis. Og på esken min med kakao Regia står det null og niks om karboinnhold!

PS: Sjekket på Atkins.com, og der var det flere oppskrifter med sjokolade/ kakao som var tillatt på induksjon. Så da går det vel bra da...


Sist redigert av Huldr : 28-11-04 kl 04:08.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 14:44   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sukkerfri kakao er lovlig under induksjonen !!

Tenker vi lar oppskriften stå der den står - namnam

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 15:18   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Sukkerfri kakao er lovlig under induksjonen !!

Tenker vi lar oppskriften stå der den står - namnam

Tusen takk, Nille!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-11-04, 20:23   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Denne har jeg lovet å lage til sambo.....nam...gleder meg jeg og

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no