Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-08, 01:50   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Vi burde samle alle de beste rettene på dette forumet, og rett og slett laget en kokebok. Jeg har mye erfaring med å fotografere mat, og jobber i tillegg som forfatter. Hva hvis vi samler en liten gjeng som har lyst til å være med på en langhelg med baking, steking og koking? Vi lager retter som dere på forumet har stemt frem. Etterpå stemmer vi på hvilke retter som skal være med. Vi må lage maaange. Jeg setter gjerne huset til disposisjon - vi har ganske stort kjøkken. Jeg bor på Finnøy, så da er det kanskje mest aktuelt med folk fra Rogaland. Dersom noen vil komme tilreisende fra andre, har vi plass til overnattingsgjester også.

Er ikke dette en god idé? JEg tror det kan bli kjempebra!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 10:57   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Kjempegod ide. Jeg har ikke så mye erfaring å bidra med, for jeg har prøvd ut for få oppskrifter her inne ennå. Men jeg lover å kjøpe boken når den kommer ut.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 11:20   #3
Cam
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 40
Cam er på en erverdig vei

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Jeg har jobbet som grafisk designer, så jeg kan bidra med layout, omslag osv ...! Har tenkt på dette selv! Det finnes jo Fedonkokebøker, men de er ikke lavkarbo nok!

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 12:26   #4
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

JOOOHOO!!! Spennende!! Bor dessverre langt unna,men bidrar gjerne det jegkan

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 13:06   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

kjempe! dette ønsker vi oss.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 13:08   #6
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Så gøy!!

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 14:19   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Vi burde samle alle de beste rettene på dette forumet, og rett og slett laget en kokebok. Jeg har mye erfaring med å fotografere mat, og jobber i tillegg som forfatter. Hva hvis vi samler en liten gjeng som har lyst til å være med på en langhelg med baking, steking og koking? Vi lager retter som dere på forumet har stemt frem. Etterpå stemmer vi på hvilke retter som skal være med. Vi må lage maaange. Jeg setter gjerne huset til disposisjon - vi har ganske stort kjøkken. Jeg bor på Finnøy, så da er det kanskje mest aktuelt med folk fra Rogaland. Dersom noen vil komme tilreisende fra andre, har vi plass til overnattingsgjester også.

Er ikke dette en god idé? JEg tror det kan bli kjempebra!


Det hørtes kjempespennende ut paprika ! Kommer du på treffet i Stavanger tirsdag 4. mars kl. 1800, så kan vi snakke mer om det der ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 14:20   #8
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Ingen dum idé!

Jeg bidrar også gjerne!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 16:05   #9
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Så luuuuurt Strålende ide

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 16:28   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Veldig, veldig smart!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 17:34   #11
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Kjempegod ide! Virker jo som vi har ressurser her både på det ene og det andre feltet, nå mangler det bare at noen presenterer seg som forlegger...

Jeg bor på østlandet, altså et godt stykke unna.. men hvis det blir en skikkelig koke-helg av det, og det blir en helg som passer, er jeg gjerne med! Har aldri vært i Rogaland, så da er det vel på tide!

Jeg er ingen kokk, men jeg er flink til å lage mat. Har gjort en del catering-oppdrag, så jeg har fått litt trening i å få maten til å se pen ut også...

Og vi må ha med detaljert næringsinnhold på alle retter, slik at folk kan velge selv alt etter filosofi de følger.. En del retter kan jo ha alternative ingredienser også, med mer eller mindre fett og karbohydrater..

Og egne kapitler for frokost, lunch, middag, mellommåltider, festmat, koseretter, brød...

Og jeg foreslår at rettene er tilpasset 1 eller 2 personer, men med mål som er enkle å gange opp.. De færreste har med seg hele familien på lavkarbo (enda)

Bare rask babling fra meg, skal i 40-års dag.. Spennende å se om fler hiver seg med så vi får til dette!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:22   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

... nå mangler det bare at noen presenterer seg som forlegger...

Janmesi feks?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:23   #13
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

kjempgod idè!!!

Jeg bor langt unna, men sier som de andre: "bidrar med det jeg kan"..
Og vi har jo flere her lagt ut og forbedret/forandrer oppskrifter...

Moro moro!!

__________________


Sist redigert av Hyper : 04-03-08 kl 09:14.
Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:58   #14
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

for en flott ide!
Det hadde vært flott med en kokebok med delikate bilder!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:22   #15
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:27   #16
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Morsomt initiativ...
og kjekt om du kom på treffet på tirsdag

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 22:29   #17
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

spennende!
Sett igang

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:51   #18
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Hvor er treffet på tirsdag? Jeg skal se om jeg får til å komme!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 23:58   #19
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Jeg vil også bidra, men har ikke anledning til å komme på treffet. Kanskje jeg kan bidra med matematikken f.eks.? Er i hvert fall vandt til å bruke fitday.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:00   #20
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Utrolig spennende prosjekt! Om jeg ikke bidrar, så kjøper jeg i hvertfall boken!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 20:58   #21
C3PO
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 7
C3PO er på en erverdig vei

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Enda en kjøper her!

C3PO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:40   #22
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Strålende ide! Har tenkt tanken selv, men var ikke kommet nor videre enn det.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:31   #23
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Jeg ønsker meg et kapittel i boken om "krisemat" som kan lages i en fart når man har det travelt. Det er da brødskiver, nudler, frukt og sjokolade har vært en velsignelse i mitt tidligere liv. Jeg ønsker også forslag til hva man bør ha i huset for å håndtere disse krisene. En oversikt over hva som bør ligge i vesken når man er i spesielle sammenhenger (fly, foredrag etc.). Kriseløsninger til å ha liggende i kontorskuffen er heller ikke å forakte.

Det er i sånne sammenhenger det brister litt for meg. For å få ideer kan vi kanskje lage en krisetråd.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:32   #24
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

jeg også vil bidra.... men bor på vestlandet...... men kjøper den hvertfall

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:16   #25
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

Den tanken har jeg også tenkt. Savner en ordentlig kokebok med masser av gode oppskrifter på masse, masse snaddermat som vi her i forumet har laget mye på prøve og feile metoden

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bakdeler med lavkarbo? Lotusia Lavkarbo generelt 33 17-09-07 11:28
Halsbrann ved lavkarbo? Veggpryd Lavkarbo generelt 10 19-08-07 13:12
Metformin + lavkarbo = smør på flesk? LilleVille PCOS og karbohydratkontroll 3 31-05-07 14:04
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
"Oversette" oppskrifter til lavkarbo Marianne Oppskrifter 4 20-10-04 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no