Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-04, 14:09   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

RASPBERRY ALMOND CRUMB CAKE eller SMULDREPAI

1 kopp (2,5 dl) malte mandler
1/3 kopp Splenda eller Natreen
1/8 ts salt (den sleit jeg med gitt !! )
1/4 kopp meierismør kuttet i små stykker
1 ts bakepulver
1/3 kopp seter rømme
2 ss kremfløte
1 ts vanilje ekstrakt
1/2 ts mandel ekstrakt (brukte essens samme mengde)
1 stort egg

85 gram Philadelphia kremost
2 ss Splenda eller Natreen
1 eggehvite fra et stort egg
1/2 - 1 kopp frosne bringebær (eller 1/2 kopp friske)
2 ss skivede mandler

Forvarm ovn til 175 grader. Bland malte mandler, 1/3 kopp Splenda/Natreen og salt i en bolle. Smuldre inn smøret med mikser eller kniver.
NB !! IKKE SÅ MYE AT DET BLIR DEIG, DET SKAL SMULDRE !!!
Ta av 1/2 kopp med smuldremasse. Resten av smuldremassen blandes med bakepulver, rømme, krem, ekstrakter og egg. Kjør mixer på middels fart til det er blandet. Hell røren over i 20 cm form (NB !! Viktig at den ikke er større - da blir det flatt !!)
Bland kremost, 2 ss søtstoff, og eggehvite. Kjør på middels fart til det er blandet. Spre jevnt utover røren i formen. Spre bringebærene utover. Bland den 1/2 koppen med smuldremasse og de skivede mandlene (bruk gaffel) og fordel over bringebærene.

Stek midt i ovn på 175 grader i 30 min. eller til kaken kan trykkes ned på midten men "spretter" opp igjen. Avkjøl på rist.

Det blir 8 stykker, pr stykke:

Total: 279 Fat:26 236 86% Sat:1 7 2% Poly:2 16 6% Mono:5 41 15%Carbs:5 12 4% Fiber:2 0 0%Protein:6 26 9%Alcohol:0 2 1%

Feit & god. 3 netto karber pr stykke.

Kommentar: Lagde den i for stor form først. Den ble flat, ca 1 1/2 cm høy. Pisket også digen for mye så den ble for rennende. Pisket oste/eggehvitremassen* for lite så den ble enda mer rennende. *Denne kunne godt utelates. Skal prøve det neste gang.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-04-06, 23:11   #2
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Denne kaka var utrolig god! Populær både hos oss lavkarbo - folk og gjester. Vi fikk ikke tak i bringebær, så det endte med at vi brukte 100 gram lett bringebærsyltetøy i stedet for. Knallgodt! Vi bakte den med Canderel, og det har en liten bismak. Den forsvant heldigvis nesten helt i kaken. Jeg har lyst til å prøve med Splenda for å se om jeg slipper ettersmaken da. Denne kaken anbefales på det varmeste! Tusen takk for oppskriften

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 22:28   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Har ikke hørt som Splenda før. Åssen ser den boksen ut? Hvilke butikker kan jeg få tak i det?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 23:29   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Du får ikke kjøpt Splenda i Norge enda. Men det er visst ikke langt unna.
Du kan lese om Splenda her: http://www.splenda.com/

Og du kan lese i trådene her:

Splenda i norske butikke hyller fra mai!
Splenda
cola light med sucralose

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-06, 23:21   #5
bikini
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 50
bikini er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Det er mange oppskrifter med malte mandler...er det da mandler med eller uten skall?

__________________





bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 10:40   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Opprinnelig lagt inn av bikini

Det er mange oppskrifter med malte mandler...er det da mandler med eller uten skall?

jeg maler mandler MED skal synes det blir best, men du kan helt sikker ta bort skallet om du synes det blir penere.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 13:01   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

med skall går helt fint...noens om har prøvd ut stevia??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 13:32   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

jeg maler også mandler med skall

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 12:40   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Opprinnelig lagt inn av Nøtta

.... er det et standard mål på en kopp ? f.eks 2 dl ?

Har du lest oppskriften Nøtta ??

Sitat:

RASPBERRY ALMOND CRUMB CAKE eller SMULDREPAI

1 kopp (2,5 dl) malte mandler
1/3 kopp Splenda eller Natreen
1/8 ts salt (den sleit jeg med gitt !! )
1/4 kopp meierismør kuttet i små stykker
1 ts bakepulver
1/3 kopp seter rømme
2 ss kremfløte
1 ts vanilje ekstrakt
1/2 ts mandel ekstrakt (brukte essens samme mengde)
1 stort egg

85 gram Philadelphia kremost
2 ss Splenda eller Natreen
1 eggehvite fra et stort egg
1/2 - 1 kopp frosne bringebær (eller 1/2 kopp friske)
2 ss skivede mandler

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 15:00   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

oj så ikke hadde du hadde svart, jeg sletta innlegget etter 5 sek , så svaret , hehe jaja ....

men altså denne kaken er en av de beste lavkarbokakene jeg har bakt jeg fikk litt lite deig til lokk så strødde litt havregryn over med noen smør klatter og selvfølgelig kanel !

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 15:04   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

NÅ fås Splenda kjøpt i Norge, så jeg tror jeg skal få laget denne kaken snart.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 20:49   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Opprinnelig lagt inn av Iset

NÅ fås Splenda kjøpt i Norge, så jeg tror jeg skal få laget denne kaken snart.

den er digg digg digg !!!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 20:53   #13
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

fysj da dere. snakke sånn om gode kaker. da for jo jeg også lyst til å lage. hmmm.. det er jo snart ferie. hvorfor ikke. men ikke idag ( finn.no stemme)

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 22:50   #14
Ludviginne
Juniormedlem
 
Ludviginne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 46
Ludviginne er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Jeg lagde denne i helga. Ble jordbær oppå. (ca 100 g frosne, delte de opp og hadde utover) Så hadde jeg en pose med Heistad jordbærgele over. Ble litt mye med en hel pakke, tok av en del. Ble knall. Serverte på bursdag i dag, og alle spiste av den!

__________________
Ludviginne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 14:59   #15
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Lurer på hvordan denne er med rabarbra isteden jeg
Noen som har prøvd?
Har masse rabarbra i hagen!

Skal nok få prøvd dette en dag snart, høres veldig godt ut

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlaging med mandelmel (malte mandler) HP Artikler 13 02-02-08 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no