Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor lang tid før man er i ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-10, 01:33   #1
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Hvor lang tid før man er i ketose?

Hvor lang tid tar det før kroppen er i ketose? Har hørt man skal vente 3 timer etter et måltid for å sjekke med ketosestixene.. men lurer på når jeg skal teste stixene?

Og dette med grønnsaker.. Hvilke grønnsaker kan jeg få karbsene mine fra? siden jeg har fått med meg at de karbene jeg får i meg skal komme fra grønnsaker..

tusen takk for svar, er ivrig på å lære mer om det her

Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:45   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid før man er i ketose?

Du skal teste ca 2 timer etter dagens siste måltid, altså litt sent på kvelden

Siden du kjører genrell lavkarbo er det litt opp til deg selv hvor mange karber du vil ligge pr døgn, men på Ketolyse feks ligger vi på 15-20 karber pr dag som i all hovedsak kommer fra grønnsaker som vokser over jorden samt litt løk. Videre er det karbohydrater i meieriprodukter, fløte, rømme, creme fraiche og Cottage cheese samt at det er karber i noen oster.

Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 10:59   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid før man er i ketose?

De fleste er i ketose innen 3 dager. For meg tar det temmelig nøyaktig 36 timer!

Her kan du lese mye bra om generell lavkarbo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 14:23   #4
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid før man er i ketose?

tusen takk for svar begge to

Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid brukte dere på å komme i ketose? annabanana Ketolysekuren 14 25-03-08 20:04
Lang tid ut av ketose? Murmeline Ketolysekuren 5 02-09-07 09:32
Hvor lang tid brukte DU på å komme i ketose? Thula Ketolysekuren 11 02-03-05 00:05
Hvor lang tid bruker kroppen på å komme i ketose? turid Lavkarbo generelt 5 21-07-04 20:38
Hvor lang tid før ketose avtar? psilocybe Atkins kosthold 20 27-02-04 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no