Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Søtstoff til sursild og tomatsild

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-06, 11:19   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Søtstoff til sursild og tomatsild

Er det noen som har prøvd å lage sur sild og tomat sild med sukker erstatning??? Natren eller splenda????

Eddik og søstsoff går det bra??

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:31   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: søtstoff til sursild og tomatsild

Ja det vil jeg å vite....elsker sursild, men helst da på hvetebrød, hmmm

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:00   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: søtstoff til sursild og tomatsild

Eddik & Splenda gikk iallefall bra i oljedressing...... Har ikke prøvd sursild

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 04-12-06 kl 18:10.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 16:13   #4
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: søtstoff til sursild og tomatsild

Å ja

Nomma, legg ut oppskfrift hvis du prøver og det blir bra da

Jeg har jo aldri laget sursild før heller jeg da, med eller uten sukker

Er det mye karbi i kjøpt sursild altså...sukk.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:29   #5
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Søtstoff til sursild og tomatsild

Det er 15 g sukker pr 100 g, total karbohydrat innhold er 16 g, ihvertfall den jeg hadde stående i kjøleskapet.. greit at jeg så på den nå.. for den hørte hjemme i søppla . gammel.. må vel få vasket/rydde kjøleskapet også.. har aldri laget sursild men har en kjempe god oppskrift på tomatsild, kansje prøve å lage den med søtstoff for det skal engentlig være mye sukker i den.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 13:43   #6
Jazzologist
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
Jazzologist er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff til sursild og tomatsild

Heisann! Ny på forumet her... Ser at denne tråden er gammel, men hvis det fortsatt skulle være aktuelt: Her er en oppskrift på sursild med sukrin, som jeg fant på http://www.elskmat.no/sursild/. Siden sukrin og eddik tydeligvis funker bra her, går jeg ut fra at det gjør det ellers også. Så da kan man vel egentlig bare bruke en hvilken som helst sildeoppskrift (tomat, karri osv) og erstatte sukkeret med sukrin. (Unntaket blir sild i Madeira, for der følger det jo masse karbo med vinen... dessverre.)

4 sildefileter
1 løk
Laurbærblad
1 ts hele sorte pepper
2 dl vann
1 dl eddik
1 ss hele allehåndekorn
1 dl sukrin
Kok opp vann, eddik, sukrin og krydder. La det koke i ca 10 minutter og avkjøl blandingen. Skjær opp løk og sild i småbiter og bland alt sammen. Ha på noen ekstra hele sorte pepper og laurbærblad tilslutt. Ha i en tett skål og la det stå romtemperert i ca 2 døgn, oppbevares deretter 2 uker kjølig.

Jazzologist er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose (m/ mye fisk & lavkarbo grønnsaker og bær) når jeg skal ned i vekt. Ellers Fedon. Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 15:31   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff til sursild og tomatsild

Funker med stevia også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 01:14   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff til sursild og tomatsild

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Funker med stevia også

Og flytende natreen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 15:09   #9
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Søtstoff til sursild og tomatsild

Sukrinmelis funker veldig bra

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no