Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kinamat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-07, 12:00   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Kinamat

Noen som vet hvordan sausene på kinarestaurantene er? Har en mistanke om at det er mye sukker?
Har sett på de forskjellige woksausene i butikken, og det er jo himmelstor forskjell på de forskjellige typene. Så det er kanskje ikke mulig å svare på? Biff chop suey f.eks? Kutter ut risen da selvfølgelig

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:14   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Noen som vet hvordan sausene på kinarestaurantene er? Har en mistanke om at det er mye sukker?
Har sett på de forskjellige woksausene i butikken, og det er jo himmelstor forskjell på de forskjellige typene. Så det er kanskje ikke mulig å svare på? Biff chop suey f.eks? Kutter ut risen da selvfølgelig

Hei.
Viss kinaresauranten lager sausene selv, kan det nok være vanskelig å svare på. Men det går an å spørre.. har ikke sett på de ferdige posene i butikken. Sikkert stor forskjell.. Husker hvor mye karber det er i de forskjellige? Vi har alltid spist masse kinamat, men ikke nå etter vi begynte på kuren. Nok med å lære seg det grunnleggende først og bli litt mer dreven.. Hadde vært godt med litt annen mat snart

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:46   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat

Jeg googlet "oppskrift chop suey" og da fikk jeg endel oppskrifter opp, bare 1 av de inneholdt 1ts sukker. De fleste gjorde ikke det, særlig ikke oppskriftene med kylling. Så å spørre er nok lurt ja. =)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:46   #4
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kinamat

Gerd: Har en pose med saus i skuffen nå, den er fra Blue Dragon. "Thai rød karry sauce" heter den, og inneholder 4.4 karber pr. 100 g. I posen er det 120 g, så det blir ikke så galt!Har brukt mange forskjellige typer sauser, er endel ev de som har lite nok karber. Men fler som har altfor mye Akkurat den typen har jeg ikke prøvd før!

Carisma: Takk for hjelp! Da er det kanskje håp likevel....Hmm... Tenkte jeg kunne be om ekstra grønnsaker istedetfor ris. Føler meg litt rar når jeg skal spørre om de har sukker i sausen, da...hehe... men dumt å ta noen sjanser.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 12:14   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Gerd: Har en pose med saus i skuffen nå, den er fra Blue Dragon. "Thai rød karry sauce" heter den, og inneholder 4.4 karber pr. 100 g. I posen er det 120 g, så det blir ikke så galt!Har brukt mange forskjellige typer sauser, er endel ev de som har lite nok karber. Men fler som har altfor mye Akkurat den typen har jeg ikke prøvd før!

Carisma: Takk for hjelp! Da er det kanskje håp likevel....Hmm... Tenkte jeg kunne be om ekstra grønnsaker istedetfor ris. Føler meg litt rar når jeg skal spørre om de har sukker i sausen, da...hehe... men dumt å ta noen sjanser.

Kan ikke skjønne annet enn at du kan nyte kinamat inniblant, man spiser ikke så mye saus da.. En sånn pose er jo til 2..

KOS DEG!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:12   #6
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kinamat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kan ikke skjønne annet enn at du kan nyte kinamat inniblant, man spiser ikke så mye saus da.. En sånn pose er jo til 2..

KOS DEG!!!

Ikke noe poblem med maten jeg lager selv, den spiser jeg med god samvittighet selvom det er wok.. Der har jeg jo kontrollen
Men hadde vært ok å gå ut å spise en gang innimellom også..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:35   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Ikke noe poblem med maten jeg lager selv, den spiser jeg med god samvittighet selvom det er wok.. Der har jeg jo kontrollen
Men hadde vært ok å gå ut å spise en gang innimellom også..

Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell på sausene som blir brukt på restauranter... Er nok fra poser det og. Det er det her jeg bor. Spurte jeg...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 14:48   #8
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kinamat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell på sausene som blir brukt på restauranter... Er nok fra poser det og. Det er det her jeg bor. Spurte jeg...

hehe, får spørre jeg også
Har nettopp sittet og lest gjennom dagboka di, så gøy at du har så positiv erfaring med ketolyse, du er kjempeflink!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 08:29   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kinamat

Dytter litt på denne. Skal ut å spise med venner på fredag. Kinarestaurant naturligvis. Hva er det "minst farlige" å spise, tro? Kommer til å be om salat i stedet for ris uansett, men hva annet? Har spist scampi på den restauranten før, og det frister ikke til gjentakelse for å si det sånn.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 01:37   #10
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kinamat

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Dytter litt på denne. Skal ut å spise med venner på fredag. Kinarestaurant naturligvis. Hva er det "minst farlige" å spise, tro? Kommer til å be om salat i stedet for ris uansett, men hva annet? Har spist scampi på den restauranten før, og det frister ikke til gjentakelse for å si det sånn.

I samme situasjon, så håper noen har noen svar

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 07:35   #11
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Kinamat

Ser ikke ut til at noen kan svare oss, så vi får vel bare bruke sunn fornuft.. droppe risen og den deilige sursøte sausen. Tror jeg går for noe kylling eller biff

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 08:16   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat

Jeg dropper ris og velger feks chop suey og ikke noe med sursøtsaus. Da får jeg ikke vondt i magen heller, og jeg reagerer med mageproblemer av bare litt mel eller sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:46   #13
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Kinamat

Innbakt and. Du får mye kjøtt og godt fett og på den jeg har spist var det lett å ta bort frityren som ligger utenpå. Spør om grønnsaker/salat til i stedet for ris.

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no