Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Antidepressiva

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-09, 14:12   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Da jeg ikke fikk antidepressiva hos legen, satte jeg jo igang med mye omega 3 (1000mg. krillolje, 30 ml. selolje og 30 ml udos choise til dagen)
Dette har jeg holdt på med nå i 14 dager, og jeg må si jeg merker bedring i humør og sinn

Kanskje det bare er psykisk...? Øh.... Hahahaha!!!!

Placebo- effekten er undervurdert!

Spiller vel ingen rolle hvorfor/hvordan det virker, bare det virker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:19   #27
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antidepressiva

Jeg går på fontex - igjen...

De pillene har reddet livet mitt før, og vil nok gjøre det igjen...

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 17:35   #28
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Antidepressiva

Jeg har også gått på antidepressiva för, men for meg var daglige gåturer i lys og et par gode böker og gode venner minst like viktige. Psykologen min da sa at mye penger kunne värt spart og medisiner kunne värt ungått om folk kunne tatt seg 20 minutter midt på dagen og få lys på seg...

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:31   #29
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Antidepressiva

Jeg har gått på Remeron i snart 3 uker. Dette er et relativt mildt antidepressiva, som for meg har en meget gunstig bivirkning i form av at jeg sover godt om natta. Etter lang tid med hardkjør både på jobb og i privatlivet er jeg temmelig nedkjørt. Merket at nattesøvnen ble dårlig, og jeg følte meg nedtrykt og nedstemt. Merket at jeg ble så ufattelig sliten. Kunne føle meg totalt handlingslammet, som om jeg ikke visste hvordan jeg skulle løfte armen omtrent. Ble bare sittende. Hadde episoder hvor jeg nærmest "falt ut" både på jobb og hjemme, som om jeg ikke var "med" lengre, og bare satt der. Trist, trøtt, sliten og motløs.

Jeg har hatt en depresjon en gang før, og kjente symptomene. Denne gangen var jeg ikke kommet riktig like langt som sist, men jeg beskrev symptomene for legen, og fikk altså antidepressiva. Det er jeg glad for.

Samtidig jobber jeg med en del ting både i forhold til jobb og privatliv, slik at jeg får ryddet opp mens jeg går på Remeron.

Erfaringen min fra sist var (og da var jeg LANGT nede) at de første 2-3 ukene sov jeg nesten døgnet rundt. Føltes som om jeg nærmest gikk i halvdøs den våkne tiden på dagen. Var sykemeldt, og sov og sov og sov. Etter 2-3 uker ble søvnen mer forbeholdt natta igjen, men jeg hadde lange netter og sov fortsatt mye. Etter 4-5 uker føltes det som om sløret av håpløshet lettet. Plutselig en dag greide jeg å stå opp uten at jeg hadde tenkt over det. Før sleit jeg med at jeg følte at "i dag greier jeg ikke stå opp", og alt var et ork. Men plutselig en dag oppdaget jeg altså at heisann, i dag sto jeg bare opp! Og hverdagen føltes lettere. Det var merkelig, for det kom ganske brått. Det var en deilig oppdagelse. Over tid ga antidepressiva (og 6 mnd sykemelding) meg tilbake overskudd, humør og livsglede. Jeg kunne le igjen. Jeg gikk på antidepressiva (også den gang Remeron) i halvannet år. Da trappet jeg gradvis ned.

Denne gangen var jeg ikke kommet så langt som sist, så effekten har vært litt annerledes. Jeg ønsket ikke sykemelding, så jeg har vært i jobb hele tida. Men jeg merker at jeg sover mer, og jeg sover som en stein. Allerede etter tre ukers bruk merker jeg at alt synes littegranne lettere. Ting som for noen uker siden kunne bringe meg helt ut av balanse bringer meg bare halvt ut av balanse nå, og det er lettere å ta seg inn igjen. Humøret er bedre, mye som følge av at jeg sover igjen. Søvnmangel var det mest akutte symptomet hos meg, og jeg diskuterte med legen om jeg trengte antidepressiva eller sovemedisin - og legen mente antidepressiva, fordi jeg har hatt god effekt av det før, og fordi det ikke er vanedannende på samme måte som sovemedisiner ofte er.

Alt i alt en god erfaring.

Og en bonus: endelig greier jeg å se at jeg kan gjøre noe med vektproblemet mitt. Det hadde jeg ikke overskudd til for 3 uker siden. Da var jeg nedtrykt og sliten.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:34   #30
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Perdita, her.

Jeg har også gått på antidepressiva för, men for meg var daglige gåturer i lys og et par gode böker og gode venner minst like viktige. Psykologen min da sa at mye penger kunne värt spart og medisiner kunne värt ungått om folk kunne tatt seg 20 minutter midt på dagen og få lys på seg...

Godt poeng. Det å lese, ha gode venner, gå turer osv er jo stressreduserende. For meg er disse tingene kjempeviktige som et ledd i å bli kvitt en depresjon. Samtidig med antidepressiva forsøker jeg å få gått en tur hver dag, lese litt i en god bok, og få meg en god latter med gode venner eller gode kolleger (!) i lunsjen. Men noen ganger må man ha medikamenter før man greier å le, før man greier å konsentrere seg om en bok, og før man greier å bruke 20 minutter på seg selv.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:40   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Godt poeng. Det å lese, ha gode venner, gå turer osv er jo stressreduserende. For meg er disse tingene kjempeviktige som et ledd i å bli kvitt en depresjon. Samtidig med antidepressiva forsøker jeg å få gått en tur hver dag, lese litt i en god bok, og få meg en god latter med gode venner eller gode kolleger (!) i lunsjen. Men noen ganger må man ha medikamenter før man greier å le, før man greier å konsentrere seg om en bok, og før man greier å bruke 20 minutter på seg selv.

Du siterer omtrent guttungen min som har adhd og som går på medisin

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 22:14   #32
yunie89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 16
yunie89 er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

hva omega produkter bruker dere da til det. Kan en bruke hva som helst omega produkt

yunie89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen komponert Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 22:42   #33
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Jeg har hatt flere peridoder i livet med både angst og depresjoner...Har enkelte ganger hatt god hjelp av medesiner...og til tider har det nok vært helt nødvendig..men synes ofte at de legger et lokk over meg...at den personen jeg er liksom forsvinner litt. Derfor bestemte jeg meg for å ikke gå på det mer...det er skummelt og tøft iblandt...men jeg synes jeg kommer tettere innpå meg sjøl og tankene mine...på godt og vondt.. så jeg holder ut så godt det går

Bruker også Udos choice..

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 07:29   #34
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

effexor depot startet jeg med for to tre år siden. Gikk på disse i to mnd, men sa at jeg ikke merket noen forskjell og at jeg bare ble dårlig i magen. Legen ble etterhvert enig. Dette er en vanlig medisin og selvfølgelig gir legen ut de vanligste først. Så får en heller prøve seg frem.

cymbalta fant ejg selv ut om. Jeg fikk det anbefalt. Denne gikk jeg på i halvannet år, og syns den hjalp betraktelig på humøret. For meg var den største bivirkningen slapphet. Jeg endte opp med å sove så mye at jeg ikke hadde fritid igjen. Det var jobb-sove-stelle meg- sove- og jobb igjen. Sånn kan en ikke leve. Fikk ny lege, mye flinkere. Denne medisinen gikk vekk fra blå reseptordning, og d ahadde jeg helle rikke råd mer. Hun satte meg heller på cipralex.

cipralex gjorde humøret mitt stabilt, og trøttheten ble litt bedre. Trengte fremdeles noen timers søvn midt på dagn, men fikk også et par timer før jeg la meg i ni tiden. Snakket med legen, og hadde store diskusjoner på om trøttheten var en bivirkning eller ikke. Jeg mente det var det. For meg gikk jeg også masse opp på denne. ca 6-7 kg på et halv år. Selvfølgelig spiste jeg dårlig også. Og med en sånn trøtthet og slapphet får en heller ikke trent eller vært aktiv. Vi hadde mange diskusjoner. Og til slutt sa hun at hun ville prøve en ny type.

welbutrin retard er en ny medisin. Den er fremdeles ikke helt vanlig. En må ha et vedtak fra nav for å få den på blå resept. Denne medisinen har gjort at jeg ikke lengre sover på dagene, jeg har vanlig lengde på nettene og jeg orker mer. Jeg kan trene, gå turer og være mer sosial enn før (Men langt fra mitt gamle nivå). Tror ikke denne er like sterk som de andre jeg har tatt, for jeg merker mer av mitt humør på denne. Jeg er fremdeles nummen, men ikke i samme grad som tidligere. Sinnet mitt har også økt, og er ikke langt fra hva det var før jeg startet medisineringen.

For emg er det absolutt den siste som fungerer best, og den jeg klarer å leve best med, selv om jeg kjenner mer på følelsene mine i den.

Jeg for min del er livredd for å slutte, for jeg føler emg ikke klar enda, er redd for enda en smell.


Alle opplever ulike bivirkninger på samme medisin, og det beste er alltid å prøve seg frem.

Jeg har hatt bivirkninger osm vektoppgang og nedgang, totalt mistet matlyst, trøtthet, kvalm, urolig mage for å nevne de sterkeste.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 01:28   #35
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Så flott å høre at du merker bedring, ingenting er jo bedre enn det !
Jeg har gått på Sarotex i snart et år nå, brukt som smertestillende og ikke som antidepressiva. En gitt mengde gir smertelindring for kronisk smerte, og gir også kroppen en "ro" slik at en også klarer å sove noen timer ! Jeg er veldig fornøyd med disse, men det er klart det er bivirkninger på disse som på alle andre medikamenter. Har lagt på meg mange kilo (men det prøver jeg jo å gjøre noe med nå) og er plaget med munntørrhet. Men det positive veier mye tyngre enn det negative spør du meg !

Nå ble jo dette en litt annen situasjon enn det du er i, men tenkte at jeg kunne hvertfall komme med de erfaringene jeg har !
Håper ting ser lysere ut nå for deg, og at du klarer deg uten antideprissiva. Men føles ikke ting bedre, skal du ikke nøle med å spørre legen en gang til !
Lykke til videre !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:26   #36
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har brukt cipramil og cipralex. Jeg fikk sucidale tanker...

Samme her, jeg har aldri hatt så mye suicidale tanker som jeg hadde da, og ikke bare tanker med "fantasier". Så for meg hvordan jeg ville se ut død, begravelsen min, mannen min som fant seg ny kjæreste osv osv. Det var veldig skremmende, spesielt for mannen min. Jeg var fullstendig likegyldig til alt.

Nå tar jeg Venlafaxin, men skal straks slutte på de også, for de hjelper ikke. Har sannsynligvis bipolar lidelse, og da er det vanskelig å ikke ha effekt av vanlige antidepressiva.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 11:21   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg har hatt det innpå meg gjennom familie og venner. Og ALL erfaringen er negativ.
Den første erfaringen jeg har hatt med det var en slektning. Han gikk på medisinene i årevis, sannsynligvis i mer enn 30 år. Stadig prøvde han å trappe ned, hver gang endte med selvmordsforsøk og nye runder med medisiner. I fjor sommer var siste nedtrapping. Siste. Han klarte "endelig" det han prøvde alle de andre gangene.
Så ei veninne som fikk det. Hun skiftet personlighet, til det hun selv trodde var bedre, men som desverre for omverdenen ikke var det. Mistet helt kontakten med og oppfattelsen av virkeligheten. Hun fikk et par a-ha opplevelser og kuttet de selv, og har siden sagt aldri mer, det var bare skremmende.
En annen bekjent fikk noe av samme personlighetsendringen. Fikk VELDIG god selvtillitt for å si det pent! Ble så krevende og tok så mye plass at folk sluttet å komme på ting de visste hun skulle være med på... I tillegg la hun seg etter alle kjærster i bekjentskapskretsen, det skapte heller ikke bedre stemning Begge har ødelagt veldig mye for seg selv på få måneder pga at de mistet kritisk sans og fikk en helt merkelig oppfatning av verden rundt seg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:08   #38
LiseLotte
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Horten
Alder: 59
Innlegg: 16
LiseLotte er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Vil bare gi en kommentar på en som skrev at Cipramil og Cipralex var det samme; bare forskjellige produsenter. Dette er ikke helt riktig. Cipramil inneholder virkestoffet citalopram og Cipralex inneholder virkestoffet ecitalopram. Dette er to kjemiske stoffer som er like i molekyler, med er speilvendte av hverandre i oppbygning. Man har funnet ut at ecitalopram virker sterkere enn citalopram. Begge stoffene er antidepressiva av typen SSRI; selektiv serotonin reopptakshemmer. De bidrar til å øke mengden av nevrotransmitteren serotonin i området mellom hjernens nerveceller, slik at nervecellene kan fyre i større grad og dermed øke vår opplevelse av glede bl.a.

__________________
Er i farta!!!

http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wvVbgHj/
LiseLotte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert for tiden... Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 22:16   #39
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Antidepressiva

Hmmm....jeg kan fortelle om den ene katten vår? Hun går på Sarotex for depresjon, med veldig god virkning, har brukt det i 4 år og trappes ned etter eget tempo, men veeeldig sakte.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 22:22   #40
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Hmmm....jeg kan fortelle om den ene katten vår? Hun går på Sarotex for depresjon, med veldig god virkning, har brukt det i 4 år og trappes ned etter eget tempo, men veeeldig sakte.

????????????????? Katta ? Hvorfor det?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 04:08   #41
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

????????????????? Katta ? Hvorfor det?

Vel, det tok lang tid å finne ut av det, men hun var deprimert pga bosituasjonen, ble stresset og utviklet krystaller i urinen og derav urinveisinfeksjon, gang på gang på gang. Hun ble ikke bedre før hun fikk Sarotex.

Sarotex er forøvrig i ferd med å bli godt kjent som et middel mot depresjon for både hunder og katter...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 18:45   #42
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Antidepressiva

Brukte Zoloft i mange år - og de hjalp godt når det røyna på som værst. Jeg hadde noen innmari mørke dager innimellom som ikke lenger dukket opp når jeg brukte Zoloft - heldigvis for det - for en depresjon er utrolig altoppslukende. Husker jeg grein og grein og visste overhodet ikke hvorfor! Glad jeg er ferdig med slike perioder! Jeg sluttet tvert av sist gang resepten min tok slutt og har ikke savna det siden!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 21:27   #43
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Brukte Zoloft i mange år - og de hjalp godt når det røyna på som værst. Jeg hadde noen innmari mørke dager innimellom som ikke lenger dukket opp når jeg brukte Zoloft - heldigvis for det - for en depresjon er utrolig altoppslukende. Husker jeg grein og grein og visste overhodet ikke hvorfor! Glad jeg er ferdig med slike perioder! Jeg sluttet tvert av sist gang resepten min tok slutt og har ikke savna det siden!

Kjenner meg så veldig igjen....
Begynte 1.gang med zoloft og holdt på med det en stund. Redda meg utav mye. Neste periode med (Huskerikkehvadethet) funket i 2 år, sluttet.. Deilige 10 år siden...

gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 11:07   #44
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Hei dere, jeg har just blitt medlem så dette blir mitt første innlegg . Etter en usedvanlig kjip vinter begynte jeg på antidepressiva, resultat +9 kg på 2 1/2 mnd. Har nå heldigvis byttet fra Tolvon til Cipralex, kan jeg forvente mer vektøkning, må jeg være ekstrem opptatt av hva jeg spiser??? setter veldig stor pris på råd.

Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 11:21   #45
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Vektøkningen kommer av økt matlyst og noe vann!
Om du passer på hva du spiser og er litt aktiv, burde du ikke legge på deg mer.
Be legen din sjekke om du har mye vann i kroppen. Har hatt mange pasienter som må få vanndrivende mens de står på antidepressiva.

Hva legger du i egenkomponert som kostholdsfilosofi?

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 11:55   #46
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Hei dere, jeg har just blitt medlem så dette blir mitt første innlegg . Etter en usedvanlig kjip vinter begynte jeg på antidepressiva, resultat +9 kg på 2 1/2 mnd. Har nå heldigvis byttet fra Tolvon til Cipralex, kan jeg forvente mer vektøkning, må jeg være ekstrem opptatt av hva jeg spiser??? setter veldig stor pris på råd.

Velkommen Dessverre så går man ekstremt lett opp i vekt på anti-depressiva. Jeg la på meg over 20 kg med div. typer. Det hjalp godt på selve depresjonen, og noen ganger er det kanskje nødvendig for å komme ut av "hengemyra", men jeg råder deg til å prøve å trappe ned igjen straks du har kommet deg ovenpå igjen. Konferer tett med legen om dette. Jeg gikk alt for lenge, over 10 år, og har først nå greid å kutte ut tablettene. Jeg har en teori om at pillene "fucker opp" stoffskiftet, men det har jeg ikke bevis på....Uansett er antageligvis lav-karbo det beste kostholdet du kan gå på for å begrense skadevirkningene. Cipramil/cipralex skal vel være den beste pillen å gå på ift. overvekt, det er den jeg brukte de siste årene. Råder deg også til å komme deg ut og trene, har hjulpet meg mye, sikkert både ift. depresjonen, og for å bedre balansen i stoffskiftet. Lykke til

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:04   #47
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Hvor kjøpes Pikasol?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:05   #48
charlot
Juniormedlem
 
charlot sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
charlot er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Jeg gikk på Cipralex en periode, men fikk så mye bivirkninger at jeg valgte å slutte. Nå selvmedisinerer jeg med 5-10g fiskeoljekapsler, 100-200mg 5-HTP, og 20mg B6 daglig. Alt i alt har det gitt meg mye bedre resultater, slapp faktisk den store vinterdepresjonen i år

charlot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vegetar Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 14:28   #49
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: Antidepressiva

Hei Kitt og tak for kjapt svar. Det jeg legger i kostholdfilosofien min er alt med måte, jeg har tidligere gått ned 25 kilo, og har klart å holde vekta stabil i 10 år. Har funnet ut at jeg må jo leve med filosofien min. Det er alltids noe som kommer i veien hvor det er kaker, poteter og fete sauser. Jeg er vel konservativ til daglig og liberal til fest. Men nå ser jeg ikke skogen for bare trær, vet ikke hvor jeg skal begynne for å gå ned 6 kilo....

Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 14:52   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Er bare så vanskelig å gi råd etc når jeg ikke vet hvor mange karber, lite proteiner, mye fett osv du regner som malen for deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren og antidepressiva? cathrine Ketolysekuren 2 21-03-08 16:39
Ketolyse og antidepressiva? LilNoor Ketolysekuren 12 07-06-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no