Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hmmm- vektøkning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-05, 10:42   #1
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel
Thumbs down

Hmmm- vektøkning

Har nå fulgt lavkarbo og Atkins i 14 dager (Atkins i 11 dager) og har så langt gått ned 3,6 kg. Kjempefornøyd med det, men i dag hadde vekten økt med 0,8kg siden fredag
Har ikke spist spesielt mye eller noe"ulovelig"....tror jeg da.
Fredag så slik ut:
Frokost: Atkins morning shine
Lunsj: 2 egg, 4 skiver spekeskinke, agurk og tomat
Middag: Omelett med pølse, vårløk, løk og ost.
Kvelds: Heistad gele med krem

Lørdag
Frokost: Omelet fra lørdagen
Lunsj: 2 karbonader (0-1 g karbo per 100 gram)
Middag: 1 Atkins morning shine og litt gele med krem (var ikke sulten)

Søndag
Frokost:Omelet med det samme som over
Lunsj: Salat med feta, oliven, soltørkede tomater, tomat, agurk, løk, rømme.
Middag: Atkins morning shine

Kanskje noen kan forbarme seg over meg og kommentere menyen

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 11:49   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Er det alt du har spist?
Jeg tror du spiser for lite, slik at forbrenningen din setter seg på sparebluss og kroppen holder igjen på fettet fordi den tror det er hungersnød i vente.
Men kanskje Nille eller noe andre kan dette bedre enn meg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 12:08   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Enig i at dette var aaaalt for lite , hos noen stopper også vektapet opp hvis man spiser kunstigsøtningsmiddel ...

kutt ut geleen med ekte bær ( hvis karbo tallet tillater det ...) og dropp morning shine ! og spis MASSE grønsaker ....

men jeg er helt ny ... men det sikkert fler som svarer etter meg !

lykke til ! det ordner seg skal du se

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 12:25   #4
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Takk for svar!!
Synes ikke jeg spiser lite, men det kommer vel kanskje av at jeg ikke er sulten. Er ikke ofte jeg sliter med å få i meg maten...he he
Skal prøve å kutte ut kunstig søtning, i hvert fall geleen og Morning shine. Må ha suketter i te+ kaffe
Kanskje jeg skal prøve å kutte ut så mye egg også, det metter jo veldig sammen med ost etc i omeletten.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 12:37   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Jeg tror også du spiser alt for lite.

Spis mer grønnsaker og øk proteininntaket ditt er min anbefaling. Ingen vits med sparebluss.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 13:49   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Velkommen Benzo!
Helt enig i at du spiser altfor lite og nok også for lite variert både av proteiner (kjøtt og fisk) og grønnsaker,- og ikke glem fettet!! Reagerer også på at du har hatt 1 Atkins morning shine som et middagsmåltid. Så at du ikke var sulten da-, men likevel flott at du vil kutte den ut! Litt kunstig søtstoff tror jeg er Ok selv i induksjonen,- men det er nok lurt å være litt forsiktig inntil du ser hvordan din kropp reagerer.
Lykke til, og spis i vei!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 14:01   #7
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Takk for fine innspill! Tror jeg skal opprette en dagbok hvor jeg notere alt jeg spiser

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 17:26   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du har allerede fått alle svar, så jeg oppsummerer bare jeg

  • spiser altfor lite !
  • i de måltidene du spiser er det for lite av både fett, proteiner og grønnsaker (antioksidanter) Du skal ikke ha enten eller men både og !
  • kutt ut Morning Shine som middag - bar er ikke mat - det bør kun brukes som nødløsning eller som mellom måltid.
Du behøver ikke å kutte på egg. Og det var ikke mye kunstig søtstoff utenom Morning Shine. Heistad gele kan du godt ha, men helst ikke hver dag da !
Hvis vekten har økt kan det være fordi du har spist mat som binder vann. Men det jeg tror er rett og slett at fordi du spiser så lite så tror kroppen din at du sulter - og så sparer den på vann..... Det er det eneste den kan spare på !! Og den kommer til å hole på det (evt. samle mer) om den fremdeles tror den sulter.

Så SPIS !!!

Så kommer regla til Fedonisten: Alle måltider SKAL inneholde proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker), proteiner, fett og antioksidanter, proteiner, fett og antioksidanter, proteiner, fett og antioksidanter, proteiner, fett og antioksidanter, proteiner, fett og antioksidanter, proteiner, fett og antioksidanter

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smertestillende medisiner og vektøkning Anne Generell diskusjon 8 13-06-12 22:00
Hmmm...... Vekta er min fiende nr. 1! donjuanwannabe Vedvarende vekttap 5 23-03-04 09:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no