Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skal jeg gjøre? (Ferie i Syden)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-08, 11:55   #1
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei
Red face

Hva skal jeg gjøre? (Ferie i Syden)

Hallo!

Jeg har nettopp begynt på Ketolysekuren. Fungerer bra til nå

MEN, Jeg skal to uker til syden om en mnd, og jeg vet det er svært lite ketolyse vennlig der...

Hva gjør jeg? Hvor mye ødelegger jeg? Er så glad for at jeg ENDELIG går ned etter 3 år med opp opp opp og veldig lite ned.. Jeg er så redd for at jeg går opp igjen.

Noen som har noen råd til meg? Anything?

Hilsen Fjompa

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:16   #2
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Heia Fjompa!
Hvilken "syden?!" Spørs jo hvilket land...kan være svært så ketolysevennlig det. Maaaange gode kjøtt- og fiskeretter å fråtse i. Bare å droppe karbotilbehøret det. Hvor skal du?

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:22   #3
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Heii Nicpins

Gran Canaria... Typisk turist sted.. Drømmen om ISkald øl, tror jeg må bare droppe..

Så droppe tilbehør, saus? Hva skjer om jeg evt tar en "pause" fra Ketolysen, raser jeg opp igjen da? VIL IKKE DET!!

Hmm

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:02   #4
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Fjompa, her.

Så droppe tilbehør, saus? Hva skjer om jeg evt tar en "pause" fra Ketolysen, raser jeg opp igjen da? VIL IKKE DET!! Hmm

Næddaaaaah! Ikke droppe sausen daaaaaa! Saus=fett=bra=det vil vi haaa!

Menneh: skal PRØVE å være seriøs her. Det er nok ikke mulig å holde seg helt ketolyse på ferietur; man spiser på restauranter og vet aldri helt hva diverse matretter inneholder. Men hvis man bare holder seg unna de verste karbobombene, som brød, pommes frites og sukker så er du kommet langt på vei, tror jeg. Slik at du vil kunne holde vekta nogenlunde stabil i ferien. Selv om du da ikke går ned, så vil du ikke rase OPP IGJEN heller.

Jeg tror det viktigste er at du har med deg hodet, og er oppmerksom på hvordan du spiser, samtidig som du "gir deg selv lov" til å kose deg på ferietur.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 14:44   #5
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Takk for nyttig svar!

Dette må jo bare gå, jeg skal jo også være flink denne mnd før turen, så jeg får jo et bra grunnlag (håper jeg)

Dette blir første sydentur med Ketolyse i bagasjen, spennende!

Mvh
Fjompa

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 16:21   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Ønsker deg en riktig deilig ferie, det blir nok godt når vintermørket og kulden river som verst, tenker jeg. Jeg tror nok du klarer maten og vekta fint, bare du er bevisst. Klarer du å la være brød og pommes frites så er mye gjort, tror jeg. Viktig å kose seg i livet også.

Beste hilsen fra Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 21:51   #7
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Takk, jeg begynner å glede meg mer nå!!! Takk for gode råd Nicpins!

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 01:34   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Jeg synes egentlig det har gått overraskende lett å være på ketolyse også på reise og på hotell, i alle fall her i landet. Her er noen forslag, hvis du bestemmer deg for å bli i ketose i ferien:

FROKOST
Kokte/stekte egg & bacon/kjøttpålegg til frokost, vann og kaffe.
(Bare la være å smake på brød, juice o.l. Lettere hvis du er helt avholdende.)

LUNSJ OG MIDDAG
Rent fisk og rent kjøtt + grønnsaker tror jeg du får de fleste steder.
(Bestem deg for at du ikke liker øl. Tenk så godt det er med et glass vin!) Biff & bernaise, f.eks., passer godt til rødvin.

Sørg for å drikke masse vann. Kjempeviktig. Og når du skal være så lenge som to uker bør du ta med deg ketolysetablettene i kofferten.

En ting som er veldig flott med å være på ferietur i ketose, er at du blir så uavhengig av maten og har jevnt blodsukker. Du blir jo ikke sulten!

Lykke til!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:22   #9
Fantasiløs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 37
Innlegg: 6
Fantasiløs er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Hei!

Vil bare gi deg et tips her. Var på GK tidligere i år, og fant ut at de serverer ovnsbakte grønnsaker som tilbehør til de fleste rettene, som smaker helt sinnsykt godt! Det jeg gjorde, var å be om ekstra grønnsaker istedenfor fries, som de serverer til omtent alt der Da får du gjerne biffen og sausen på en tallerken, og en egen grønnsakstallerken ved siden av. Ellers vil jeg råde deg til å oppsøke tapasresturantene der, der er det NOK av mat å fråtse i, billigere enn hjemme er det og!! Nam!

Hvis du liker tomat og mozarella med balsamico, er dette også midt i blinken som forrett, det har de over alt. Omelett til junsj var også en slager.

På GK har de forresten også et mye bredere utvalg av sukkerfrie kjeks og sjokolader i supermarkedene, ikke dumt å ha med på stranden

Fantasiløs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng-Fedon ala meg selv. Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:22   #10
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre?

(Bestem deg for at du ikke liker øl. Tenk så godt det er med et glass vin!) Biff & bernaise, f.eks., passer godt til rødvin.

Hihi! Det var det da, joa, vin godt det og. Jøss, nå føler jeg meg litt tryggere allerede! Takk for genialt svar!!

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:24   #11
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre?

Sier du det?

MMMMHM jeg digger mozarella!

Takk skal du ha!

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 17:03   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg gjøre? (Ferie i Syden)

Syden snart???!!! Når?

Hurra for deg, som snart skal avgårde til deilig sol og varme!
Send en tanke til oss som sitter her og fryyyyser imens da...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 15:23   #13
Fjompa
Nytt Medlem
 
Fjompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 9
Fjompa er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg gjøre? (Ferie i Syden)

Heiii!

Det er nøyaktig ...... *telle* 20dager til - en hel evighet

Så jeg må nok fryse litt til, Nicpins

Meeeen, jeg må si jeg gleder meg masse!

Jeg lover at jeg skal sende noen tanker til deg da jeg ligger på stranda og blir brun!

Hihihihi

Fjompa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg spise i syden? luringen Lavkarbo generelt 28 20-06-10 16:38
Trenger råd, skal snart på ferie bofse Lavkarbo generelt 3 27-07-08 13:21
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
Atkins på ferie/ - i syden litajenta Lavkarbo generelt 7 30-01-06 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no