Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen andre som plages med romling i magen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-10, 04:12   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Noen andre som plages med romling i magen?

Jeg "plages" endel med at magen min setter igang å rumle høylytt etter at jeg har spist. Folk har flere ganger reagert og sagt at jeg må spise..Vanligvis relaterer man jo magerumling med sult. Men hos meg kan det rumle masse i opptil et par timer etter at jeg har spist.
Vet ikke om det har med ketosen å gjøre, men tenkte bare å høre om det er flere som har samme problemet?

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 10:22   #2
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Har det på akkurat samme måte selv,etter måltider begynner magen med virkelig høylytt "hungersnødrumling" selvom jeg er stappmett.
Iblandt går det noen timer før den begynner, men rumler skjeldent i nærheten av like mye når jeg faktisk er sulten. Hehe
Jeg vet heller ikke om det kan fremprovoseres av å være i ketose, hadde det slik før jeg begynte med lavkarbomat også

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 16:18   #3
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Ja, samme her....jeg hører ikke en lyd når jeg faktisk er sulten..men det kan til tider bli meget høylytt når jeg nylig har spist! Merkelig...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 16:52   #4
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Jeg får den typen rumling når jeg spiser for mye - altså når jeg siser mer enn til jeg er akkurat mett. Kanskje det er noe av grunnen?

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 17:01   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Nei, ikke i mitt tilfelle...Jeg spiser aldri svære posjoner, og forsyner meg kun én gang..
Nå har jeg akkurat spist en ostekjeks laget av én osteskive. Hadde en skinkeskive og litt agurk på den...og nå rumler det som bare det her!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 00:50   #6
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Hmm.. kan det være det omvendte da? At magen "ønsker seg" litt mer å jobbe med? Jeg vet ikke jeg, kanskje noen bare rett og slett har mager som lager mer lyd enn andre? Skjønner godt at det er sjenerende, da.. :/

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 01:39   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Bruker dere mye søtningsstoffer? Lettbrus, sukkerfritt syltetøy, sukkerfri sjokolade, barer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 01:46   #8
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Jeg drikker endel sukkerfri brus, ja. også blir det gjerne en kopp te eller to med et par suketter i.
Har drukket en god del av begge delene før jeg startet med ketolysen og, hadde ikke noen problem med rumling da.. Blir kanskje anderledes pga endret kost??

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:29   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Kunstig søtningsstoffer kan ha den effekten, ja. Jeg må holde meg langt unna sånt for da bråker det både her og der...

På høykarbomat produserer magen veldig mye magesyre for å fordøye maten vi ikke tåler så godt (ferdigmat, kornprodukter og sukker). Etter start på LCHF produserer den like mye som før, og det tar det litt tid før magen venner seg til den nye kosten. Mange får problemer med mye halsbrann og vondt i magen i begynnelsen. Selv hadde jeg en intens halsbrann i hele to måneder før det forsvant helt. Nå er alt lungt og stille.

Kanskje det kan ha en sammenhengn med rumling i magen? På høykarbokost får man jo også fylt magesekken betraktelig mer enn på LCHF kost, siden metthetfølelsen er en sprengt magesekk på høykarbo. Kanskje magen har vennet seg til å få mye mat? Vet ikke jeg - bare prøver å resonnere og tenke høyt, jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 00:44   #10
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Jeg plages også av dette, hendte aldri tidligere.. godt å høre at det ikke bare er meg...

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:23   #11
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Ikke at jeg ønsker at flere skal plages med dette, men det er jo litt greit å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med høylytt rumling...
Kan det være meieriprodukter som gjør det?? Eller kanskje bare rett og slett at magen får mat...
Har tenkt endel på det her i det siste..og hvis jeg f.eks tenker på en nattevakt. Der drikker jeg aldri sukkerfri brus. Jeg drikker endel te med suketter, men rumler ikke etter det. Når jeg begynner å rumle, er etter at jeg har spist noe. som regel er "noe" ostekjeks med pålegg. Pålegget kan være skinke, smør og agurk.. Som oftest er det det... Jeg vet ikke. Kunne jo selvsagt prøvd å kutte ut ost noen dager. Men jeg tror faktisk at det rumler like mye uansett hva jeg spiser. Legger bare ekstra godt merke til det på jobb..da det som regel er stille...på natta.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 18:40   #12
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

har prøvd å legge merke til når rumlinga dukker opp de siste dagene...og det virker som at det er når jeg spiser/drikker noe, uansett hva. Men kun etter at jeg har spist/drukket..ikke før(les:når jeg er sulten)
I dag sto jeg opp kl 15(nattevakt), drøyde litt før jeg etterhvert tok meg en kopp kaffe. Drakk kaffe med cocosa i. Rett etter kanskje 5.slurken startet rumlinga...skikkelig høyt... Synes det er litt pinlig. ikke når jeg er hjemme selvsagt..men på jobb(hvor det er natt og tv, radio, og alt annet bakgrunnsstøy er avslått..dermed hørrer man det ekstra godt)osv..folk tror vel at jeg sulter meg..da rumling som regel relateres til sult.
I 2 dager holdt jeg meg unna meieriprodukter, trodde kanskje det kunne være noe som trigget rumling..men her dundrer det i magen like mye..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 19:00   #13
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

min mage lager masse lyder om jeg har spist masse fett. Eller på fløte.

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 05:32   #14
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

hmm..min mage har egentlig rumlet jevnt og trutt etter oppstart på ketolyse-kost...har ikke lagt merke til om det er i sammenheng med fett.. Men jeg tror ikke det, da jeg kun nå de 2 siste ukene har økt på med fett.. Må prøve å legge merke til det nå

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:08   #15
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Merkeleg dette her... magen min er "stille som grava" når eg går på lavkarbo... med mindre eg skulle falle for freistinga og eta noko sukkerfritt snop... då er det eit rabalder utan like... men utanom det er det superstille... ingen lydar i det heiletatt...

Så eg veit ikkje... alle er unike og alle er ulike - det bunnar nok i det tenkjer eg

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 12:37   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen andre som plages med romling i magen?

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Merkeleg dette her... magen min er "stille som grava" når eg går på lavkarbo... med mindre eg skulle falle for freistinga og eta noko sukkerfritt snop... då er det eit rabalder utan like... men utanom det er det superstille... ingen lydar i det heiletatt...

Så eg veit ikkje... alle er unike og alle er ulike - det bunnar nok i det tenkjer eg

Samme her, magen oppfører seg så pent når jeg spiser mindre karbo atte. Ingen romling, ingen luft (fint lite i alle fall) og ingen mageknip heller. Snille magen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen andre Skaldeman'ere her? Merete A Spis deg ned i vekt med Skaldeman 38 29-11-09 16:25
Noen andre som er HELT NYE? Nok_er_nok Spørsmål og svar 13 26-11-09 19:21
Plages med magen Sua83 Ketolysekuren 1 21-11-09 10:12
Er det noen som er kommet inn i sin andre uke på SB her? Lavapia South Beach 5 02-11-09 05:12
Plages med nøttene mine jeg Kanutten Lavkarbo generelt 3 20-07-07 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no