Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg får det rett og slett ikke til ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-10, 10:55   #1
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei
Unhappy

Jeg får det rett og slett ikke til ...

Nå har jeg gått på dette siden slutten av mai, og klarte å gå ned 2,5 kilo de tre første ukene.., etter det klarte jeg litt til, men nå går jeg opp igjen og vet ikke hva det skyldes... vet at det skjer mye i kroppen i visse perioder, men så lenge?

Jeg har prøvd å holde meg til 20 kh el mindre og en dag kan se slik ut;

Frokost: to egg og et par skiver ost
Lunsj: salat med tomat, agurk, og noe kjøtt med olivenolje og balsamico el eddik, (gjerne noen skiver ost hvis jeg skal på jobb før jeg drar)
Middag: kylling/fisk med salat, agurk, tomat, olivenolje/balsamicodressing/el eddik, og gjerne med noe fetaost
Kvelds: tunfiskboks med en del majones (mills ekte), eller jeg tar noe kylling, eller kylling/fisk ved siden av dette.

Blir dette for mye? Bør jeg heller følge en spesifikk diett, eller er det noen som ligner min mat for dagen? Vil prøve å få inn noe avokado som erstatter for frokost/lunsj også, men liker det ikke noe særlig, men har funnet noen oppskrifter med tilbehør til avokadoen som gjør at den gjerne smaker litt bedre..

Jeg jogger intervaller to ganger i uken (4x4), med oppoverbakker i løypa.
Bør jeg spise ekstra de dagene?

Takker så mye for svar, jeg blir så motløs når jeg ser at det ikke fungerer...føler ikke nå lengre at kroppen min ser noe forandret ut.
Nå skal ikke jeg ned mye, det er egentlig bare for å få bort fettet rundt magen, dette har jeg en del av (samt lår) selv om vekta viser 56.6 kg nå.. mitt laveste på lavkarbo var på 55,5 kg (vekt vises på morgenen etter stått opp og gått på toalettet, før noe mat). Sist etter jeg hadde spist kvelds når jeg var i 55,5 viste faktisk 56, 3 eller noe, noe jeg synes var godt..

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 12:17   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til...

Du er antakeligvis i normalvektområdet ditt. 55-56 kilo er ganske lav vekt, nesten uansett hvor lav/høy du er (du skriver ikke noe om høyden din)

Kanskje er det på tide å tenke vedlikeholdskost, og revurdere hvor langt ned i vekt du faktisk skal. Noen må gjøre om på målsetninger underveis. Kanskje skal du nå ha et år hvor du setter som mål å HOLDE vekten på 55-56 kilo. Kroppen trenger tid til å bli med på omveltningene vi gjør. Nå vet ikke jeg om du har gått ned mye før du kom til 55 kilo, men hvis svaret er ja vil jeg i hvert fall tenkt at du burde hatt et år med målsetning om å holde vekten. Fortsette å spise lavkarbo, men holde vekten i det området den er nå. Ikke tenke mer nedgang, men tenke på å få til vaner som vedvarer, opprettholde aktivitesnivå (eller øke - om det er ønskelig og mulig å få til i hverdagen du har).

Så når det året har gått kan det hende at du enten er fornøyd der du er. Eller, om du fortsatt har kilo som skal vekk, kan du gå tilbake til rundt 20 karb pr dag, og da vil jeg tro det kanskje kan løsne. Kroppen må få henge med på endringene. La den få tid til å omstille seg til å være nettopp 55 kilo. Spør Photobscura om stillstand, hun hadde et platå som varte i nærmere 3 - TRE - ÅR(!) før det løsna.

Ønsker deg lykke til med fortsettelsen

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:20   #3
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Tusen takk, skal prøve på det

men nå ser jeg at jeg plutselig er oppe i 57,3 kg, er det mulig? på en dag?
Jeg føler selv jeg er ok på maten...

Ps! Har gått ned 20 kg fra før ved å ha gått mer og kutte ut sjokolade til lunsj, før middag, og sjokolade og chips på kveld... det tok rundt 1 år..

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 20:02   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Vekten kan variere 1-2 kg avhengig av hvor i den månedlige syklusen du er, om du spiste mye saltholdig mat (samler vann) dagen før, og om det var noen utskeielser. Så ja, det er mulig.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 20:20   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Vel, du er jo normalvektig da. Så det kan være grunnen. Jeg ville prøvd litt mer lindberg om jeg var deg. Men, hvor i alle dager er grønnsakene dine? Veldig lite gitt. Ser ut som lite mat med lite "rett" næring i.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:11   #6
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Vel, du er jo normalvektig da. Så det kan være grunnen. Jeg ville prøvd litt mer lindberg om jeg var deg. Men, hvor i alle dager er grønnsakene dine? Veldig lite gitt. Ser ut som lite mat med lite "rett" næring i.

Jeg spiser brokkoli og blomkål i tillegg til tomater, agurk og salat..
Vet ikke helt på lindberg, er veldig lite glad i linser og bønner

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:36   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Man må ikke spise bønner og linser på Lindberg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:23   #8
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Det var godt da kanskje jeg skal se mer i boka til lindberg som finnes her hjemme en plass

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:27   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får det rett og slett ikke til ...

Hvis kroppen er fornøyd med vekta di er det ikke sikkert du klarer gå ned særlig mye med lavakrbo...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karber - rett og slett Alouis Ketolysekuren 2 06-05-10 17:31
Jeg får rett og slett ikke i meg nok protein ... Imse Ketolysekuren 23 22-03-10 23:24
Jeg er jo overvektig, så hvorfor ikke si det rett ut? Lotta67 Generell diskusjon 11 27-09-09 11:15
Føler meg svimmel, kvalm og rett å slett helt møkkete dydde Ketolysekuren 16 22-03-08 15:20
Tar meg rett og slett en pause jeg. Babalotta Ketolysekuren 2 06-09-07 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no