Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye protein?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-10, 13:14   #1
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

For mye protein?

For mye protein, er det dumt eller?

Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:01   #2
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein?

Eneste jeg kan tenke på er at kroppen bryter protein ned til aminosyrer, og blir det fullstendig overskudd av det i kroppen kan det omdannes til amoniakk - da får man blodforgiftning, hvilket jeg antar skader nyrene (nyresvikt). Hvis du er flink og får i deg 3-4 liter vann per dag, så tror jeg du kan spise ubegrenset? Men det viktige er jo fettet, sammen med proteinene.

Lurer også på noe av det samme, hadde vært så fint om det kunne vært utarbeidet en formel slik at man kunne følge med på fett og proteiner, for karbohydratene vet vi jo skal holdes under 15-20. Men fettet? Og proteinene?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:04   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein?

Det finnes vel ingen formel, men en veiledende greie er 5% karber, 20% protein og resten fett! Energi% vel og merke!

For de fleste holder det lenge å vite ca gram karber og at man skal ha 1.0-1.5 g protein pr kilo kroppsvekt pr dag ved moderat aktivitet!

Noen sier for mye proteiner kan brytes ned og danne glukose, men det er nok bare i ekstrem tilfelle!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:13   #4
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein?

Så da altså, for meg som veier 105 kg, så skal jeg da ha rundt 100-110 g proteiner på en dag? Det er jo bare en liten hamburger-bit jo
Litt grønn, altså...

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:15   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein?

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Så da altså, for meg som veier 105 kg, så skal jeg da ha rundt 100-110 g proteiner på en dag? Det er jo bare en liten hamburger-bit jo
Litt grønn, altså...

Det skal nok endel til for å komme opp i 100 gram proteiner Spesielt hvis du spiser nok fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:16   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein?

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Så da altså, for meg som veier 105 kg, så skal jeg da ha rundt 100-110 g proteiner på en dag? Det er jo bare en liten hamburger-bit jo
Litt grønn, altså...

Neida, en hamburger (altså kjøttet) består jo ikke av 100% protein heller. 100 rent hamburgerkjøtt består av ca. 16,6 g protein så da må du i tilfelle spise 6 sånne. Og man skal jo ha 1-2 g protein pr kg. kroppsvekt var det vel så det skal ganske så mye kjøttmat til faktisk før man får så mye at det er farlig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:25   #7
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: For mye protein?

Men jeg skjønner det ikke... nå har jeg lagt til det jeg har spist til nå på mat på data, nettopp lasta det opp, og det viser at til nå har jeg spist 110,g protein, og jeg veier alt mellom 55-57, noe,( litt opp og ned alt ettersom)..
Spiser jeg for mye? jeg trener ikke noe særlig, utenom 1-2 joggeintervaller i uka, hvis det blir til det..

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 19:52   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein?

Hva har du spist i dag, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 21:51   #9
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: For mye protein?

Idag har jeg spist eggeröre med majones og rökt laks, avokado med litt creme fraiche og. Skinke.
En del ost og salat med olivenolje og en nakkekotelett. Pleier gjerne spise litt mer til vanlig og

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 22:03   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein?

Syns det ser ut som om du har en fin, variert meny, jeg!

Mye protein i mange typer ost, kanskje du kan holde igjen litt der og heller øke litt på grønnsakene?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 17:02   #11
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: For mye protein?

Tusen takk for svar det skal jeg pröve på, pleier å spise en del ost gjennom dagen

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye protein? Bridget Lavkarbo generelt 27 25-05-11 22:33
Nok protein entotre Spørsmål og svar 1 26-07-10 12:10
Nok protein Jabba Ketolysekuren 12 19-02-10 19:39
For mye protein? yurghie Ketolysekuren 6 28-05-08 17:15
Protein Nike Ketolysekuren 5 26-05-08 20:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no