Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-08, 18:53   #1
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker

er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker man vil når man går på lavkarbo?i tilegg spiste jeg atkins-vafler i dag.de inneholder bare 10 gr karbohydrater pr 75.gram,og de var gode
Det er vel greit en gang i blant?

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:05   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker-rå eller kokt?

candelaen: det er nok mye lurere å lage en egen tråd

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:01   #3
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker-rå eller kokt?

nei,er så få som er her inne,så er nesten ingen som svarer uansett.

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 22:48   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man virkelig spise så mye grønnsker, rømme

Nå har jeg laget ny tråd til deg
Selv om ikke halve Norge sitter og ser på akkurat din tråd akkurat nå er det bedre sjanse for å få svar om spørsmålet ikke er gjemt inni en annen


Opprinnelig lagt inn av candelaen

er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker man vil når man går på lavkarbo?i tilegg spiste jeg atkins-vafler i dag.de inneholder bare 10 gr karbohydrater pr 75.gram,og de var gode
Det er vel greit en gang i blant?

Ja, det er helt greitt. Grønnsaker er den viktigste ingrediensen i et lavkarbo kosthold. Fløte og rømmer er gode fettkilder og brukes også mye. Det er flere som ikke tåler mye fløte om de skal gå ned i vekt. Men det må hver enkelt finne ut av selv.

Atkins vafler er lavkarbo ferdigmat som det brukes svært lite av i lavkarbo kretser. De passer også best på et lavkarbo vedlikeholdskosthold da de har i overkant mye karber for en som er i en slankeprosess hvor en gjerne skal spise 15-20karber pr dag. Da er det grønnsaker karbene skal bestå av, ikke snop som vafler !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:19   #5
candelaen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 37
Innlegg: 30
candelaen er på en erverdig vei

Sv: Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker

må man trene når man går på lavkarbo da?jeg har skole til langt på kvelden,så jeg rekker rett og slett ikke.jeg skal ned ca 6 kg til,før jeg er fornøyd.(er 58 kg nå).hvor lang tid tror dere dette tar?har gått ned 2 kg til nå,begynte for 14 dager siden.
Kan jeg tillate meg å spise det jeg vil 1 dag i uka?

candelaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:32   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker

Sitat:

må man trene når man går på lavkarbo da?jeg har skole til langt på kvelden,så jeg rekker rett og slett ikke.jeg skal ned ca 6 kg til,før jeg er fornøyd.(er 58 kg nå).hvor lang tid tror dere dette tar?har gått ned 2 kg til nå,begynte for 14 dager siden.
Kan jeg tillate meg å spise det jeg vil 1 dag i uka?

Atkins sier ubetinget at trening er viktig! Dessuten blir man ganske mushy på lavkarbo uten trening! Trening kan være 10min bolker, å gå til skolen, å ta situps i reklamepausene, ta trappa istedenfor heisen... Hvor høy er du forresten?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:33   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av candelaen, her.

må man trene når man går på lavkarbo da?jeg har skole til langt på kvelden,så jeg rekker rett og slett ikke.jeg skal ned ca 6 kg til,før jeg er fornøyd.(er 58 kg nå).hvor lang tid tror dere dette tar?har gått ned 2 kg til nå,begynte for 14 dager siden.
Kan jeg tillate meg å spise det jeg vil 1 dag i uka?


Nei du ikke trene, men mange opplever at de tar av raskere og blir fastere om de også trener. Om du bare skal ned 6 kilo er det jo egentli "kosmetisk" og du kan tillatte deg mer enn de som skal ned 15 +. Hvor mye du kan regne med å gå ned er ikke lett å si. Noen går ned fort, for andre går det treigere. Trening anbefales for de som klarer det da du optimaliserer vekttapet ditt.

I snitt kan du regne med et vekttap på 0.5 - 1 kg pr uke om du følger en lavkarbo retning med godt under 50 karber pr dag. Noen uker 500 gram, andre uker rundt kiloen, kanskje mer.

Og om du tillater deg å spise hva du vil en dag i uka vil du nok ødelegge det du bygger opp resten av uka. Jeg vil tro at du da kan regne med max 0.5 kg pr uke. Ofte mindre og kanskje ingenting.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no