Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Eksem

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-05, 09:51   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Eksem

...................


Sist redigert av Tidligere bruker : 16-09-07 kl 17:28.
  Svar med sitat
Gammel 20-11-05, 10:00   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Eksem

Titt på denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6502

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 11:16   #3
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Udo!

Hvis du er plaget med eksem skal du begynne å smøre kroppen innenfra med sunne essensielle oljer. Udo's choice er et veldig bra produkt! Dette er rene planteoljer (animalsk fett er ikke bra for belegg på innsiden av blodårene) og bestå av både Omega 3, Omega 6 og Omega 9.
Du kan kjøpe kapsler eller ren olje, men økonomisk sett er det billigere å kjøpe olje. Den smaker ikke som tran! Den er faktisk ikke vond, men konsistensen av olje er jo litt spesiell da

Udo's choice får du kjøpt på helsekost, og du begynner med 1 ss om dagen. Hvis du vlir kvalm, reduserer du til 1 tsk om dagen. Når du venner deg til dosen kan du øke til 2 ss om dagen.
Oppbevar oljen alltid i kjøleskap eller kaldt!

Dette har hjulpet meg til å få bukt med min eksem!
P.S Nattlysolje er også veldig bra for eksem, kjøpes også på helsekost.

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 15:41   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Eksem

Ellers ble min sønns atopiske eksem kurert ved hjelpe av homeøpati. En 6 ukers kur var alt som skulle til og eksemet har aldri kommet tilbake 7 år senere

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 10:57   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Eksem

Jeg har psoriasis og har merket tydelig bedring etter at jeg begynte med omega 3-6-9 kombinert med stort vanninntak og trening. Treningen er med på å senke stressnivået i kroppen. Stress forverrer eksem. Og omega inntaket styrker både hud hår og negler. I tillegg bruker jeg litt feit fuktighetskrem på eksemen som er igjen. Det holder huden myk og gjør den mindre irritert og penere å se på. Min eksem blir i tillegg bedre av litt sol. Så jeg tar soldarium 1 gang i uka fra januar til mai. Det er nok til å holde utslettet i sjakk.
Vil råde deg til å kutte ut kordisonsalver, da de ødelegger huden og gjør den tynn og uelastisk. Min mor brukte kordisonsalver i årevis og huden hennes er så tynn at den sprekker ved den minste påkjenning. Min mor bruker nå omega 3-6-9 akkurat som jeg og også hun har fått mindre psoriasis etter dette. Kapsler er greie, dersom du ikke greier å innta oljen bar. Jeg kjøper mine på helsekosten.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 12:39   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Eksem

Decubal??Er ikke det bare en krem du får kjøpt på apoteket?Fuktighetskrem altså?Jeg har nå brukt krem som heter det.
Jeg er og har vært plaget med eksem siden jeg var 3 år.Atopisk.Nå har jeg det veldig bra i sjakk til tross for at jeg har både hund og hest,men perioder kommer det tilbake,særlig hvis jeg er stresset eller deprimert.Da blir jeg rød i ansiktet og hals,og klør og svir.Litt på armene,men overhodet ikke som før hvor kneleddene var så full av eksem at jeg ikke klarte å gå,anklene og armene.Faren min pleide å bandasjere hele meg så jeg ikke skulle klø,men det ble så klamt og gjorde vondt verre.

Jeg bruker ingenting av steroid kremer nå siden jeg er gravid,og det går over all forventning.jeg smører med med en voksete krem som heter Karite,fra helsekost,kjempefin smørning,drikker mye vann og tar tran eller Udos når jeg har råd til sistnevnte.luftige klær så ikke huden blir klam.
skal du begynne med nattlys olje fikke jeg beskjed fra helsekost at virkning skjer ikke over natten,men må kanskje spise en hel boks før du ser noe forskjell.

Jeg fikk også en salve fra lege i Alta da jeg bodde der,Protopic,VELDIG dyr salve,med endel bivirkniger og samt økt risiko for kreft,den funket,men skal innrømme jeg bare brukte den ei uke i sommer,har ikke turt.Har vært innom alle grader av steroid salver,innlagt på sykehus i tromsø for solbehandling i to uker,og kurbader.Kaliumpergamat(skrives det slik?) er en blanding du får kjøpt på apotek,anbefales at du bruker plast til badekar siden den farger alt brun/lilla,og andre oljebad har de også.
Men kosten har nok mye å si,og vann,vann,vann.Fuktighet kommer også innenfra.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-03-06, 14:05   #7
garlic
Juniormedlem
 
garlic sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Vesterålen
Alder: 53
Innlegg: 21
garlic er på en erverdig vei

Sv: Eksem

vil også anbefale omega-3 og fuktighetskrem fra ADERMA som heter Exomega.
funker for min atopiske sønn.

garlic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litekarb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no