Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Proteinshake?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 21:17   #1
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Proteinshake?

Hei, dere "Lindberg´ere"

Jeg har meldt overgang fra Ketolyse, og synes Fedon passer bedre for meg. Men det skal sies at noe vektnedgang har det ikke vært så mye av. Tvert i mot merker jeg at kroppen trenger tid til justering. Ingen tvil om at huden er langt tørrere, magen temmelig mye mer oppblåst og jeg gikk opp igjen en kilo eller to. Men det kan jeg leve med. Jeg trengte å justere fettnivået og øke matvarealternativene noe uansett.

Men; jeg ser at enkelte henviser til proteinshake, og jeg ser også at Fedon har nevnt at dersom man har vansker med at vekta ikke rikker seg kan man justere på karbomengden og øke mengen proteiner.

Mulig jeg stiller et teit spørsmål rundt en selvfølgelighet, men... Hvorfor drikke proteinshake, og hva gjør det godt for? Og hva slags proteinpulver anbefaler dere...?

For mange år siden gikk jeg ned 22 kg på Nutrilett, og jeg syntes det funket veldig greit å kickstarte vektnedgangen med pulver or deretter å legge om kosten helt. For noen dager siden kjente jeg meg SÅ frustrert over manglende vektnedgang og følelsen av å være fullstendig mislykket og "feit", og lekte for alvor med tanken på å hoppe rett over på lavkalori/Nutrilett igjen, fordi jeg vet at DA går iallefall vekten ned. Fikk ikke sove, for det eneste jeg tenkte var at "Jeg orker ikke å legge på meg mer...!". Så i går morges hadde jeg pyntet meg med en kjempekul, ny topp og skulle bare riste meg en Nutri-shake til frokost. Men plutselig sprutet det brun sjokoladegudde ut av shakeren og den nye toppen var full av brune Nutrolettflekker med tilhørende lukt... Det viste seg at det hadde kommet en diger sprekk i lokket på shakeren. Og da konkludere jeg med at tydeligere tegn på at Nutrilett IKKE var noen god idé kunne jeg ikke fått...hahahaha Herregud så barnslig og korttenkt jeg kan bli i "gjerningsøyeblikket".....

Jaja. Jeg håper bare at Fedon vil funke for meg, og uansett er poteter, ris og pasta "fy" for meg. Håper bare ikke at lavkalori-veien ikke blir en realitet EVER.

Men igjen; kan proteinshake hjelpe meg med vektreduksjon/-stabilisering, tror dere, ifht å få et mest mulig optimalt kosthold?

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:28   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Proteinshake?

Det er mulig det ,men det er enda bedre å spise proteinrik mat som egg, kjøtt, ost og fisk. Noen blir lei av å spise disse ting og liker kanskje å drikke næringen sin. Proteinpulver kan også brukes til å bake pannekaker, muffins, vafler, sjokoladekake, proteinbar, etc. og på den måten unngå en del karbohydrater som finnes i andre næringsmidler man bruker til baking ellers. Enkelte som trener mye styrketrening vil bruke det for å få i seg nok protein. Dessuten er det en billig kilde til protein.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinshake? paprika Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 01-12-10 07:37
Proteinshake? Charlotte88 Lavkarbo generelt 13 29-11-10 00:24
Proteinshake Linepus Lavkarbo generelt 12 06-10-10 22:21
Proteinshake med mct ?(hva er det ?) merethe1 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 20-01-10 08:21
Proteinshake ? Roy82 Atkins kosthold 3 22-02-05 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no