Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Oslotips ønskes

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-09, 23:46   #1
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Oslotips ønskes

Skal på forever sucsess day i Oslo i helgen.
Håper inderlig de har gode egg på hoteller, men det jeg lurer på er hvor i Oslo jeg kan spise og hvor jeg evt. kan kjøpe lavkarbomat.
Også er det lang togtur.
Hva holder seg best?

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 00:20   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

Tapas er finfin lavkarbomat
Hvor i Oslo skal du?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 00:24   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

Trancher Entrecote skal visst være heeelt genialt, og ytterst lavkarbovennlig. Dyrt, visstnok, men jeg har fått så mange anbefalninger, så en dag må jeg bare skrape sammen nok penger og ta turen. De serverer kun entrocet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 06:37   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Oslotips ønskes!

serverer de frokost på hotellet ?

husker jeg var på et hotel i sverige (First, het det.) de hadde jo bufett hver morgen, med bacon, egg, og masse ost ( og selvfølgelig mye mere da )

men gå på en café! de serverer som oftes cowboy-frokoster, bestill uten bønner bare!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:41   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Trancher Entrecote

åh ja

Men dyrt? Syns ikke det var så dyrt, jeg. Kunne fint spise meg mett for et par hundre kroner.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 10:49   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

åh ja

Men dyrt? Syns ikke det var så dyrt, jeg. Kunne fint spise meg mett for et par hundre kroner.

Jeg leste gjennom anmeldelsene etter at jeg la ut linken, og det virker ikke som det var så dyrt som jeg trodde. Men det kan jo hende det har med det generelle økonomiske nivået på folk jeg omgir meg med

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:25   #7
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Oslotips ønskes!

Det var ikke dyrt, men jeg spiser ikke rødt kjøtt. Spiser kylling og fisk.
Skal bo på hotell midt i byen Selfølgelig er det frokost Men mye karber og lite proteiner for meg som ikke spiser kjøtt er min erfaring.
Sist jeg gikk lavkarbo stakk jeg av med hele makrellen og de andre kikket stygt på meg, men var jo ikke noe anett!

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:28   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg leste gjennom anmeldelsene etter at jeg la ut linken, og det virker ikke som det var så dyrt som jeg trodde. Men det kan jo hende det har med det generelle økonomiske nivået på folk jeg omgir meg med

Eller hvordan man tenker. Jeg tenkte alltid at sånne plasser var dyre, så vi spiste aldri ute før bare møttes og tok noen øl/vin. Som om det ble billigere? Har funnet ut at jeg kunne spart MYE penger på å gå ut og spise i stedet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:37   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller hvordan man tenker. Jeg tenkte alltid at sånne plasser var dyre, så vi spiste aldri ute før bare møttes og tok noen øl/vin. Som om det ble billigere? Har funnet ut at jeg kunne spart MYE penger på å gå ut og spise i stedet

Ja, det er langt mellom hver gang jeg går ut og spiser nå, og det har som regel blitt Kafé Sara fordi maten er billig og god og porsjonene er enorme. Men der har det virkelig sunket ned til en bunnstandard, så nå har jeg ingen steder å gå lenger .

Hmmm ... Du leter egentlig etter en god fiskerestaurant du, Sykavsukker?
Jeg har ikke så mange gode tips, da jeg sjelden spiser ute, men fiskekakene på Hotell Havane på Grünerløkka er syyyykt gode, og som jeg forsto er det særdeles lite annet enn ren fisk og krydder i dem.
Djengis Kahn som vi har hatt lavkarbotreffer på har veldig mye diverse, og jeg vet at de i alle fall har krabbe. Men ... host ... jeg har lukta litt for hardt på rødvinen i forkant av hvert treff at jeg ikke kan si jeg husker utvalget alt for godt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:49   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes!

På aker brygge, og ikke minst nye Tjuvholmen som ligger like utenfor, har de godt utvalg i fiskerestauranter.
Ellers har de godt utvalg i fiskevarianter på de fleste plasser, men styr unna de typiske kjedene (Egon o.l)
Du sier i sentrum, men det kan være alt fra Oslo S til Bok slottet... Finnes litt for mange i det området til å ramse opp alle
Siden du spiser kylling, så har de fleste italienske restauranter utrolig gode cæsar salater, bare be de droppe krutongene. Den jeg spiste på Eataly ytterst på Aker Brygge var til å dø for!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 20:50   #11
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: Oslotips ønskes

Spise ute: delicatessen i søndre gate på grünerløkka. Tapas. Anbefalinger uten kjøtt: Stangekyllingvinger, manchego, scampi ++ Der går jeg i snitt en gang i uken for tiden. Skal dit i morgen, faktisk.

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 06:56   #12
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Oslotips ønskes

haha, men er det et problem, selger de jo varme grilla kyllinger og spearibes på diverse matvare butikker

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:35   #13
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Oslotips ønskes

Takk for herlige tips. Bare fortsett å kom med de for jeg reiser ikke før på fredagt Så tar jeg bare opp den bærbare, logger inn her og vips så sitter jeg å nyter et måltid ute takket være dere Men hva kan jeg lage med meg til togturen som holder seg?
Får ikke spist middag før toget på fredag.
Forever skal ha buffet vi har betalt for så håper det er noe anett enn kjøtt på den.
Føler buisnessfolk spiser kjøtt, ikke fisk og fulg...hehe!

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:52   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oslotips ønskes

Togturen: Kyllinglår, diverse pålegg, salat, eggerøre og spekemat, Egg i frakk, ostemuffins....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Candida - meninger og erfaringer ønskes! Max Spørsmål og svar 4 31-07-09 23:26
Jentekveld, forslag til servering ønskes Fishi2009 Ketolysekuren 15 16-02-09 23:40
Hjelp ønskes snarest! Pannekakeoppskrift lilleM Ketolysekuren 3 04-02-09 15:40
En riktig god jul ønskes dere Ignite Generell diskusjon 12 25-12-08 11:23
Induksjonsmat - friske tips ønskes Fjonken Atkins kosthold 10 02-04-06 12:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no