Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen dumme spørsmål ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-09, 18:46   #1
Løvinne77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
Løvinne77 er på en erverdig vei
Question

Noen dumme spørsmål ...

Sikkert helt idiotisk men noen må jeg jo spørre...
1 - Kan jeg drikke melk? (Er jo noe med dette melkesukkeret...)
2 - Ser jo masse oppskrifter med sjokolademuffins o.l, og så ser jeg plutselig at folk skriver at de går opp av kunstig søtning. Må jeg holde meg unna?
3 - Jeg klarer ikke spise ofte og mye nok, jeg har lyst på ett måltid (ca 1 brødskive, ikke mye) rundt klokka 1, og ett litt større måltid i 8-tida på kvelden. Er heller ikke tørst i det hele tatt i løpet av en dag. Noen tips?
4 - Kan jeg spise frukt?

Løvinne77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife frem til nå, nå er det lavkarbo som gjelder :) Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:30   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen dumme spørsmål...

Hei,
Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo redusert kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Du kan lese mer om de ulike retningene her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Melk er ikke aktuelt på lavkarbo, som du sier selv pga melkesukkeret.
Dersom det er vektnedgang som er den viktigste grunne til å legge om til lavkarbo så bør man i hovedsak holde seg unna alle erstatningsprodukter (brød varianter etc.) og kunstig søtning. Dette kan man eventuelt eksperimentere med når man kommer i vedlikeholdsfasen. Ikke dermed sagt at man kan unne seg et stykke lavkarbo kake til fest, Gerd’s ostekake er en klassiker her inne.
På lavkarbo så skal man spise når man er sulten og spise til man er passe mett. Jeg spiser i hovedsak to måltider, en sjelden gang tre.
De fleste mener at man skal holde seg unna frukt, pga fruktsukker, mens noen lavkarbo retninger som Fedon og South Beach tillater noe frukt, mange her sverger da heller til bringebær, blåbær eller jordbær i moderate mengder.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 21:06   #3
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Noen dumme spørsmål...

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo redusert kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Du kan lese mer om de ulike retningene her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Melk er ikke aktuelt på lavkarbo, som du sier selv pga melkesukkeret.
Dersom det er vektnedgang som er den viktigste grunne til å legge om til lavkarbo så bør man i hovedsak holde seg unna alle erstatningsprodukter (brød varianter etc.) og kunstig søtning. Dette kan man eventuelt eksperimentere med når man kommer i vedlikeholdsfasen. Ikke dermed sagt at man kan unne seg et stykke lavkarbo kake til fest, Gerd’s ostekake er en klassiker her inne.
På lavkarbo så skal man spise når man er sulten og spise til man er passe mett. Jeg spiser i hovedsak to måltider, en sjelden gang tre.
De fleste mener at man skal holde seg unna frukt, pga fruktsukker, mens noen lavkarbo retninger som Fedon og South Beach tillater noe frukt, mange her sverger da heller til bringebær, blåbær eller jordbær i moderate mengder.

South Beach tillater også noe melk, husker ikke helt hvor mye.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Flere dumme spørsmål, (sykling og mat) hansola Trening 18 16-06-08 18:30
I serien dumme spørsmål hansola Spørsmål og svar 10 21-05-08 12:30
Elanessës (dumme) spørsmål Elanessë Spørsmål og svar 8 30-01-07 13:52
Sikkert dumme spørsmål, men.... konepone Ketolysekuren 3 15-03-05 20:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no