Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-11, 20:42   #376
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Hadde min gbp for 6 år siden og gikk ned fra bmi 53 til bmi 25.
Må jobbe veldig for å holde vekta, legger sykt lett på meg selv om jeg stort sett holder meg på den smale sti og er aktiv.
Har funnet ut at det beste for meg er å leve på moderat lavkarbo.
Høykarbo gir meg veldig sug i magen og gjør meg sulten, mens lavkarbomat gjør meg mett uten dette suget.
Lavkarbo med mye fett fungerte dårlig da jeg prøvde det.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:42   #377
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hadde min gbp for 6 år siden og gikk ned fra bmi 53 til bmi 25.
Må jobbe veldig for å holde vekta, legger sykt lett på meg selv om jeg stort sett holder meg på den smale sti og er aktiv.
Har funnet ut at det beste for meg er å leve på moderat lavkarbo.
Høykarbo gir meg veldig sug i magen og gjør meg sulten, mens lavkarbomat gjør meg mett uten dette suget.
Lavkarbo med mye fett fungerte dårlig da jeg prøvde det.

Prisen på din operasjon alt inkludert (reise, kost, losji, operasjon, oppfølging, nmedisiner osv)?

  Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 22:57   #378
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Prisen på din operasjon alt inkludert (reise, kost, losji, operasjon, oppfølging, nmedisiner osv)?

Dolsi er da ikke operert i utlandet!?!?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:33   #379
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dolsi er da ikke operert i utlandet!?!?

Ok, men hva koster en slik operasjon alt inkludert på et privat sykehus/klinikk i Norge da? Regner med det statlige ikke tilbyr slikt uten årelange ventelister og fare for å dø av overvekten sin?

  Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:46   #380
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ok, men hva koster en slik operasjon alt inkludert på et privat sykehus/klinikk i Norge da? Regner med det statlige ikke tilbyr slikt uten årelange ventelister og fare for å dø av overvekten sin?

Ca 138 000,- med 5 års oppfølging på Aleris, så vidt jeg husker!

Jeg skal ta GBP i løpet av våren. Har 35 i BMi, diabetes2 med komplikasjoner og ødelagte knær (fra før overvekt) og har ventet siden oktober 2010. Ikke så ille, det. Man trenger faktisk litt id til å forberede seg til en så stor endring, mener jeg. Bærum sykehus har obligatorisk kurs som går over 8 ganger ca 6 måneder før operasjon. Bør være sånn alle steder i Norge, syns jeg. Nå er det så utrolig forskjellig fra det ene sykehuset til det andre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 01:34   #381
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ca 138 000,- med 5 års oppfølging på Aleris, så vidt jeg husker!

Jeg skal ta GBP i løpet av våren. Har 35 i BMi, diabetes2 med komplikasjoner og ødelagte knær (fra før overvekt) og har ventet siden oktober 2010. Ikke så ille, det. Man trenger faktisk litt id til å forberede seg til en så stor endring, mener jeg. Bærum sykehus har obligatorisk kurs som går over 8 ganger ca 6 måneder før operasjon. Bør være sånn alle steder i Norge, syns jeg. Nå er det så utrolig forskjellig fra det ene sykehuset til det andre!

Men da får du denne operasjonen gratis på Bærum Sykehus? Kan være verdt å vente i 2 år da. Er kravet 35 i BMI for å bli vurdert for GBP

  Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 10:11   #382
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Men da får du denne operasjonen gratis på Bærum Sykehus? Kan være verdt å vente i 2 år da. Er kravet 35 i BMI for å bli vurdert for GBP

Jepp, det er "gratis"! Som i offentlig helsevesen! På Bærum er det 5 års oppfølging og jeg er så heldig at det også er mitt lokalsykehus, så om det skulle bli noe, hører jeg til der og må ikke reise landet rundt for å finne en kirurg som kan noe om GBP!
Klart det er verdt å vente i 2 år på noe sånt. Som sagt syns jeg man bør bruke god tid på en slik avgjørelse og at det kan bli litt vel lettvindt for noen, ikke alle, å betale masse penger, opereres etter 10 dager og så skal man leve med det valget resten av livet!

Man må ha over 40 i BMI eller over 35 om man har komplikasjoner/sykdommer som kan relateres til fedme, feks dia2 eller alvorlig søvnapne.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:16   #383
Jurate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 2
Jurate er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Egentlig venter 2 år er ikke nødvendig hvis du velger å ha gastric bypass operasjon i utlandet. For eksempel kjenner jeg folk fra Sverige - en kvinne kunne ikke vente 2 år, fant hun ut at i Litauen der EIS en fantastisk kirurg - Almantas Maleckas http://www.nordbariatric.com/nb/Kirurg, som også jobber i Sverige , og prisen for kirurgi ved klinikken hans i Litauen var som halvparten av prisen hva som var i Sverige, så hun hadde kirurgi i Kaunas.

Jurate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 16:35   #384
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Mange som blir operert i utlandet, mange aktører på markedet, både seriøse og mindre seriøse!

Ikke har jeg de pengene og ikke ville jeg vært foruten forkurset, tryggheten og oppfølgingen jeg får her hjemme heller!
Er så heldig å bli operert på mitt lokalsykehus under 2 år etter at henvisning ble sendt. Klager overhodet ikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:21   #385
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Prisen på din operasjon alt inkludert (reise, kost, losji, operasjon, oppfølging, nmedisiner osv)?

Hadde min operasjon på St. Olavs her i Trondheim jeg.
Hadde da en bmi på 53 og med det så kvalifiserte jeg til å få den dekket av staten.
Har altså ikke betalt en krone for det.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 19:24   #386
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Ventetiden og oppfølging ja.
Nå er det jo over 6 år siden jeg hadde min gbp. Den gangen var gbp ganske så nytt her i Trondheim så min ventetid ble på 4 lange og vonde år.
Oppfølgingen kunne vært mye bedre,men har da vært på en og annen kontroll og ble så fulgt opp sporadisk på sykehuset i 3 år.
Har heldigvis en fastlege som tar seg godt av meg da

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 01:56   #387
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hadde min operasjon på St. Olavs her i Trondheim jeg.
Hadde da en bmi på 53 og med det så kvalifiserte jeg til å få den dekket av staten.
Har altså ikke betalt en krone for det.

Tja du har vel betalt skatt til staten du også håper jeg. Jeg har mao vært med og fiansiert din operasjon sammen med ca 2 mill andre skattebetalere....så helt gratis er den vel ikke.

men må bare spørre. hvordan i huleste klarte du få bmi på 53 foruten å spise noe innihelvete mye mat?

  Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 10:30   #388
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

men må bare spørre. hvordan i huleste klarte du få bmi på 53 foruten å spise noe innihelvete mye mat?

Det er slett ikkje vanskeleg. Nokre (ti)år med feil mat drar deg ubønnhørleg oppover. Eg var på godt over 50 i bmi eg også, på det meste. Det var berre i enkelte kortare periodar m bivirkningar frå medikamentbruk at eg spiste innihelvete mykje mat. Dét utgjorde kanskje 5, toppen 10 kg av dei ca 70 eg hadde for mykje.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 12:13   #389
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Det er slett ikkje vanskeleg. Nokre (ti)år med feil mat drar deg ubønnhørleg oppover. Eg var på godt over 50 i bmi eg også, på det meste. Det var berre i enkelte kortare periodar m bivirkningar frå medikamentbruk at eg spiste innihelvete mykje mat. Dét utgjorde kanskje 5, toppen 10 kg av dei ca 70 eg hadde for mykje.

Jo, men bmi på 50 hørtes bare veldig mye ut, men bmi er jo heller ikke nødvendigvis et nøyaktig mål.

Men sett på program med GP og det er temmelig inngripende i resten av livet, så man skal ha prøvd temmelig mye annet før man gjør noe slikt. Men klart dette er et reelt alternativ for en som er i målgruppen.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 12:15   #390
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.


men må bare spørre. hvordan i huleste klarte du få bmi på 53 foruten å spise noe innihelvete mye mat?

det høres ut som du trenger å sette deg litt inn i hormforstyrrelser og hvordan insulin virker... Det er ikke mulig å spise seg opp i en slik BMI, det avgjøres av hvordan kroppen behandler næringsstoffene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:02   #391
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er ikke mulig å spise seg opp i en slik BMI, det avgjøres av hvordan kroppen behandler næringsstoffene.

Obviously not. Det var derfor jeg lurte også, bmi på 50 er mye tenkte jeg, så noe annet enn ukontrollert spising må det jo forhåpentligvis være ja. kroppen trenger tydeligvis ikke så mye næring da og derfor gastric bypass også.

Men, GP fikser vel ikke problemet, men heller behandler symptomet kan man vel si da?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:44   #392
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

KITT: tidligere i tråden skrev du at du skulle få byetta til legen din...hvordan gikk det?? jeg har lest heeele tråden, vurderer operasjon og takker alle for fine innlegg

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:50   #393
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av mega, her.

KITT: tidligere i tråden skrev du at du skulle få byetta til legen din...hvordan gikk det?? jeg har lest heeele tråden, vurderer operasjon og takker alle for fine innlegg

Hei! Fikk Byetta og satt musestille i en stol med megakvalme i 4 måneder uten at blodsukkeret eller vekten gikk ned av den grunn. Begynte med insulin og fikk Victoza som jeg tålte mye bedre i stede for Byetta, gikk ned noen kilo og har ikke lagt på meg igjen. Blodsukkeret er fortsatt litt høyt, men langtids greit og jeg skal til kirurgtime 10. april. Regner med operasjon i slutten av april/begynnelsen av mai!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:00   #394
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Tja du har vel betalt skatt til staten du også håper jeg. Jeg har mao vært med og fiansiert din operasjon sammen med ca 2 mill andre skattebetalere....så helt gratis er den vel ikke.

men må bare spørre. hvordan i huleste klarte du få bmi på 53 foruten å spise noe innihelvete mye mat?

Kjenner at jeg blir litt provosert av svaret ditt her. Mulig det ikke er ment provoserende, men kjenner at jeg blir det ja.
Uansett skattepenger så fikk jeg da dekket min gpb av staten som du, jeg og mange andre betaler skatt til.
Ja,hvordan kan man bli så feit at man får bmi på 53 tror du?
For det første så spiser man selvfølgelig feil og for mye mat, ingen tvil om det.
Ellers så er det noe som heter arv og miljø, kombinert med lavtstoffskifte osv.
Ellers så antar jeg du vet hvordan man blir feit siden du henger her inne på dette forumet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:12   #395
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jo, men bmi på 50 hørtes bare veldig mye ut, men bmi er jo heller ikke nødvendigvis et nøyaktig mål.

Men sett på program med GP og det er temmelig inngripende i resten av livet, så man skal ha prøvd temmelig mye annet før man gjør noe slikt. Men klart dette er et reelt alternativ for en som er i målgruppen.

Skal vi se, nå skal jeg oppsummere for deg hva jeg har prøvd av slanking, kurer og livssstil gjennom mine 46 år.
Ble operert som 40 åring og hadde da en bmi på 53, 162 kilo fordelt på mine 75 cm.
Ble satt på min første slankekur av min mor som 12 åring, skulle da få 25 kroner kiloen. Er ikke det fint å bli slanket av mora si når man er 12 år?
Hun syntes nemlig jeg var for feit og det var jo ikke pent, fikk jeg høre.
Min neste kur begynte jeg på selv som 15 åring.
Gikk da på noe ala Atkins, og gikk ned 17 kilo.
Fikk så barn etterhvert og gikk opp 30 kilo under første svangerskap og 29 under det neste.
Ble jo så klart sittende igjen med masse overvekt.
Har gått på X antall Grete Roedekurs, X antall Librakurs. Jeg har hatt kjevelås flere ganger, jeg har gått på Nutrilett, jeg har gått på Cambrigde, jeg har gått på Eurodiet, jeg har gått på Atkins.
Har prøvd utallige kurer og livsstiler og under alt jeg har prøvd så har jeg gått ned fra noen få kilo til over 40 kilo med kjevelås og faktisk over 40 kilo med Atkins, og jeg gikk også ned 29 kilo med Cambrigde.
Må ikke glemme disse basjetablettene jeg gikk på Cenixal eller hva de nå het. Reductil var jeg også en liten tur innom ja.
Som du sikkert forstår så har jeg prøvd masse opp gjennom årene, har ikke bare sittet på ræva mi og spist noe så inni helvitte mye mat, eller feil mat for den del.
Vært litt av og på dette her, på kur, av kur, på kur, av kur. Jojo-slanker kalles det.
Greia er at man med tiden kan spise ganske så mye mat når man blir bare større og større og da er det ikke så lett å slanke seg heller for man blir jo gående å være så innmari sulten.
Redningen min ble da gbp. Altså mindre magesekk og kortere tarm.
Har i dag en bmi på 27/28 og prøver å gå ned noen få kilo.
Legger sykt lett på meg til tross for min gbp og må hele tiden være kjempestreng med hva jeg spiser og hvor mye.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:09   #396
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Kjenner at jeg blir litt provosert av svaret ditt her. Mulig det ikke er ment provoserende, men kjenner at jeg blir det ja.
Uansett skattepenger så fikk jeg da dekket min gpb av staten som du, jeg og mange andre betaler skatt til.
Ja,hvordan kan man bli så feit at man får bmi på 53 tror du?
For det første så spiser man selvfølgelig feil og for mye mat, ingen tvil om det.
Ellers så er det noe som heter arv og miljø, kombinert med lavtstoffskifte osv.
Ellers så antar jeg du vet hvordan man blir feit siden du henger her inne på dette forumet

Jeg henger her på forumet for å lære om lavkarbo kosthold jeg, ikke fordi jeg er overvektig
har ikke så stor tro på at overvekt er arvelig, da skulle ca hele familien min vært overvektige pr idag.
Miljø, ja, jo har nok mer tro på det. Ser at en del overvektige barn, ungdom har overvektige foreldre også, men ikke en fast regel det nei. Men det er jo diskutert mye om de egentlige årsakene til overvekt her på forumet også, mat er ikke årsaken, men middelet.
Lavt stoffskifte; helt klart, uten riktig medisinering gir det en viss overvektighet. 3 stk i min nære familie har hypthyreose og gikk fra å være spiltynn til en bmi rundt 30 ila en sommer. Desto viktigere ble det for de å spise riktig og kontrollert.

For de som har prøvd absolutt alt er GBP en kanskje fornuftig løsning, men det fjerner allikevel ikke årsaken til overvekten, men hindrer kanskje at årsaken får så store konsekvenser. Either way så blir resultatet bra for de som har fått det.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:10   #397
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Ble satt på min første slankekur av min mor som 12 åring, skulle da få 25 kroner kiloen. Er ikke det fint å bli slanket av mora si når man er 12 år?
Hun syntes nemlig jeg var for feit og det var jo ikke pent, fikk jeg høre.

Helt utrolig, barnemishandling kommer i mange former.....

  Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 09:29   #398
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Helt utrolig, barnemishandling kommer i mange former.....

Tja, jeg ble satt på slankekur av lege og helsesøster allerede på barneskolen (måtte levere skjema over hva jeg spiste osv. I ettertid ser jeg på bilder at neg var ikke engang særlig overvektig, men hadde veldig kraftig beinbygning). så å kalle det barnemishandling er ganske drøyt, dette var vel måten å gjøre det på før.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:13   #399
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tja, jeg ble satt på slankekur av lege og helsesøster allerede på barneskolen (måtte levere skjema over hva jeg spiste osv. I ettertid ser jeg på bilder at neg var ikke engang særlig overvektig, men hadde veldig kraftig beinbygning). så å kalle det barnemishandling er ganske drøyt, dette var vel måten å gjøre det på før.

Joda, vi skal ikke så veldig lenge tilbake før en ørefik eller en runde over kneet var akseptabel barneoppdragelse også.

Forhåpentligvis går verden framover.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 10:51   #400
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tja, jeg ble satt på slankekur av lege og helsesøster allerede på barneskolen (måtte levere skjema over hva jeg spiste osv. I ettertid ser jeg på bilder at neg var ikke engang særlig overvektig, men hadde veldig kraftig beinbygning). så å kalle det barnemishandling er ganske drøyt, dette var vel måten å gjøre det på før.

Samme her. Ble forsøkt slanket av legen da jeg var ca tolv. Streng diett (helt latterlig lite og mager mat), rapportering av alt inntak, veiing og måling to ganger i uka. Det er noe av det mest krenkende jeg har vært med på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt liv etter Gastric Bypass-operasjonen i januar Iset Livets lyse side 102 26-09-11 19:17
Gastric bypass operert? kokkeline Generell ernæringsdebatt 6 20-06-08 11:51
Vurderer Fedon supha Dr Lindbergs 24 16-04-08 19:10
Jeg vurderer ... Fredrikke07 Ketolysekuren 4 16-03-08 11:47
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no