Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvor mye proteinpulver oppveier høy karbo?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-04, 13:09   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Hvor mye proteinpulver oppveier høy karbo?

Tortilla chips med ost fra Kims er min absolutte snacks-favoritt, og jeg lurer på om jeg kan spise følgende: 1/2 pose (75 g) sammen med salsa, hvis jeg tar 3 ss proteinpulver i 3 dl vann i tillegg. Dette blir 30 g protein. Jeg putter oppi en skje husk også (malte psyllium-frø). Nå har jeg ikke noen poser med Kims tortilla chips i huset, så jeg får ikke sjekket næringsinnholdet. Det er det vel ikke noen av dere som har liggende i skapet heller, vel...he, he.

Tortilla chips'ene må jeg spise med Kims medium salsa og salsaen inneholder pr.100 g: Energi ca. 200 kJ (50 kcal), Protein 0-1 g, Karbohydrat 10 g, Fett 0-1 g).

Poenget mitt er i hvert fall: hvor mye karboh.rik mat kan jeg spise hvis jeg i tillegg tar 30 g proteinpulver??? Da kan man jo gjøre dette hvis man skal på bursdag o.l.

Noen som har peiling?

marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:07   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Den var ny !!
Proteinpulver oppveier karbo ?????? Dette vil jeg gjerne ha svar på !!!

MHM !!??
.....MHM !! MHM !!?? MHM ???

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:24   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg syns du skal finne deg en ny favoritt jeg . Hva med nøtter og bacon?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:27   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Protein oppveier ikke karbo, men det senker den totale gi en på måltidet.
Spis minst like mye protein som karbo( helst mer) . Bruk helst et protein pulver som inneholder mye kasein eller vanlig protein holdig mat.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:36   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Proteinpulver i jentematboka og Sonekosthold

Karin Hvoslef putter proteinpulver i bake-oppskriftene sine i jentemat-boka, og dr. Barry Sears skriver i Soy Zone-boka at man KAN legge høy-glykemiske matvarer på tallerkenen hvis man bare passer på å samtidig spise en like stor mengde protein???!!

Jeg mener også jeg leste noe "Lindbergsk" om dette tema. Jeg skal lete!!!

Ha en proteinrik kveld! marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:52   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jepp, protein senker gi en i et måltid, men man må alikevel tenke på mengden karbo. 100gram karbo er 100gram karbo uansett hvor mye protein man spiser.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:53   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Fælt du skriker da Nille! Må da få ta meg en dusj da vel...

Du er inne på noe Marianne. Men det er én ting å legge til proteiner for å dempe blodsukkerstigningen hvis man skeier ut med noe høyglykemisk. Noe annet er å "spekulere" i hvor mye karbohydrater du kan spise hvis du spiser så og så mye proteiner. Karbohydratene dine bør komme fra grønnsaker, frukt, bær og nøtter. Basta bom!

Kristian: Hvorfor kasein og ikke myse? Det er jo så mange som ikke tåler kasein.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 14:53   #8
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Kunne muligens kanskje hadde vært kalkun-bacon...

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg syns du skal finne deg en ny favoritt jeg . Hva med nøtter og bacon?

Men bare kanskje!

Jeg ække noen bacon-jente, nei...men man skal jo ikke stagnere og ikke prøve noe nytt her i livet. Det kunne i og for seg vært kalkun-bacon - men det får jeg ikke tak i - og dessuten det var det med de dårlige proteinene i kjøttet for oss "A-blodtypere" da.

marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 15:00   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Opprinnelig lagt inn av Begod

Protein oppveier ikke karbo, men det senker den totale gi en på måltidet.
Spis minst like mye protein som karbo( helst mer) . Bruk helst et protein pulver som inneholder mye kasein eller vanlig protein holdig mat.

Interessant! Proteinpulveret heter Power Shake og er fra Multi Power. Jeg har kjøpt det fordi jeg ønsker å bruke proteinpulver basert på soyaprotein og ikke fra melk (som jeg ikke tåler så veldig godt) og fordi soyaprotein skal være det proteinet min blodtype utnytter best.

Jeg fant ærlig talt ikke noe kasein her, og det heter vel muligens det samme på engelsk...gulp?!

marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 15:14   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Men bare kanskje!

Jeg ække noen bacon-jente, nei...men man skal jo ikke stagnere og ikke prøve noe nytt her i livet. Det kunne i og for seg vært kalkun-bacon - men det får jeg ikke tak i - og dessuten det var det med de dårlige proteinene i kjøttet for oss "A-blodtypere" da.

marianne

Finnes det kalkunbacon chips????
*Lise helt i hundre venter på svar nååååååååååååååååå*

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 15:32   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av marianne

Interessant! Proteinpulveret heter Power Shake og er fra Multi Power. Jeg har kjøpt det fordi jeg ønsker å bruke proteinpulver basert på soyaprotein og ikke fra melk (som jeg ikke tåler så veldig godt) og fordi soyaprotein skal være det proteinet min blodtype utnytter best.

Jeg fant ærlig talt ikke noe kasein her, og det heter vel muligens det samme på engelsk...gulp?!

marianne

Hadde ikke du laktoseintoleranse marianne? da skulle det ikke være noe i veien for at du skulle tåle kasein som er melkeprotein. Riktignok er det noen som er veldig allergisk mot kasein, men.... kanskje du hverken tåler kasein eller laktose.

MHM; jeg har ikke hevdet at det er bedre med kasein enn myseprotein, men jeg ser gjerne at begod utgreier det litt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 15:34   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:


Kristian: Hvorfor kasein og ikke myse? Det er jo så mange som ikke tåler kasein

Fordi Myse tas veldig for opp av kropp slik at gi en ikke blir så mye lavere.

Soya funker sikkert fint.

Kristian????





__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 15:42   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Kristian????

Å unnskyld kjære Begod....!!!! Hvordan KUNNE jeg få en annens navn inn i mitt hode når jeg mente DEG? Det skal ikke gjenta seg....

Men, alstå: Nå skjønner jeg ikke no'. Vi snakker jo om to typer proteiner (myse + kasein). Men proteiner har da ikke glykemisk indeks. Selv om det tas opp lettere i kroppen, så er det ikke dermed sagt at BLODSUKKERET øker. (Hvis du ikke spiser veldig mye da). Hurtig opptak i musklene er jo bare positivt.

Eller hur, BEGOD?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 17:19   #14
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Wink

Opprinnelig lagt inn av Lise

Finnes det kalkunbacon chips????
*Lise helt i hundre venter på svar nååååååååååååååååå*

Ehh...det var da bacon det sto i meldingen og ikke bacon-chips? Finnes bacon chips i det hele tatt spør nå jeg om. Jeg trodde det var snakk om vanlig bacon og det kunne jeg få tak i før på Rimi/Kiwi - men ikke nå lenger.

Bacon-chips er det det samme som bacon-crisp? Og er det egentlig sunt???

marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 17:26   #15
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Trodde han foreslo at du skulle spise nøtter og baconcrisp i stedet for tortillachips jeg...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 17:32   #16
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Red face

spekulering kan være kult det!

Opprinnelig lagt inn av MHM

Fælt du skriker da Nille! Må da få ta meg en dusj da vel...

Du er inne på noe Marianne. Men det er én ting å legge til proteiner for å dempe blodsukkerstigningen hvis man skeier ut med noe høyglykemisk. Noe annet er å "spekulere" i hvor mye karbohydrater du kan spise hvis du spiser så og så mye proteiner. Karbohydratene dine bør komme fra grønnsaker, frukt, bær og nøtter. Basta bom!

Kristian: Hvorfor kasein og ikke myse? Det er jo så mange som ikke tåler kasein.

Spekulere og spekulere, sier du!
Men jeg må jo få kose meg litt. Og jeg skal bare ned 5 kilo. Og jeg har ikke dårlig tid på å gå ned de kiloene...eh marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 20:38   #17
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Cool

Opprinnelig lagt inn av MHM

Å unnskyld kjære Begod....!!!! Hvordan KUNNE jeg få en annens navn inn i mitt hode når jeg mente DEG? Det skal ikke gjenta seg....

Men, alstå: Nå skjønner jeg ikke no'. Vi snakker jo om to typer proteiner (myse + kasein). Men proteiner har da ikke glykemisk indeks. Selv om det tas opp lettere i kroppen, så er det ikke dermed sagt at BLODSUKKERET øker. (Hvis du ikke spiser veldig mye da). Hurtig opptak i musklene er jo bare positivt.

Eller hur, BEGOD?

Begod mente selvfølgelig at en skulle velge kasein som proteinkilde hvis en skulle spise proteinpulver sammen med raske karbo. Jo jeg forsto Begod men hvor stor betydning trege protein har på GI, det vet jeg ikke

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 20:45   #18
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av Lise

Trodde han foreslo at du skulle spise nøtter og baconcrisp i stedet for tortillachips jeg...

Ja eller Bacongull eller noe annet Baconsnacks. Fjærkre har vel neppe så mye ekte bacon at det gjør noe så hvis det skulle vært noe som het kalkunbacon så hadde jeg styrt unna. Det er viktig å sjekke karboinnhold før en kjøper baconsnacks for av og til hender det at det inneholder andre ting enn bacon

Skjønner meg ikke på HP som lar deg legge ut ett så fint bilde av deg på nettet. Du må jo få mange tilbud hver dag

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 20:55   #19
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du kan sikkert legge ut bilde du også Kristian.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 03:49   #20
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Protein påvirker blodsukkret det og, men ikke på langt nær i sammegrad som karbo. Det er bare fett som overhodet ikke påvirker blodsukkret.

Myse tas fort opp i kroppen og det som ikke går direkte til musklene blir omdannet til glukose. ( ca 1time )

med et kasein pulver for man en langt senere omdanning ( opptil 5-7 timer).


Basic protein 80%kasein 20 % myse
http://www.athletic-city.no/shop/

Har ikke peiling på soyaprotein.(eller eggprotein(fysj))

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 13:48   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det er bare fett som overhodet ikke påvirker blodsukkret.

Åhhh, jeg har lært at fiber heller ikke påvirker blodsukkeret...?? Er det feil ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 14:11   #22
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Bacon-crisp...

...er faktisk på grensen til å være sunt ja. Er ikke så flink til å "Quote", men dere husker sikkert spørsmålet noen innlegg lenger oppe....

En av lavkarbo-guruene, nå husker jeg ikke hvilken, tror kanskje Atkins, sier at bacon-crisp er veldig bra. Det er så å si bare fett og proteiner, og faktisk mye mer proteiner enn fett. Nå har jo alle forskjellige ting å ta hensyn til, men hvis man holder seg til ekte vare, så er det ikke mye galt i å kose seg med det innimellom. Det er nygelig med avocadodipp til. Men man må nok lage den selv for å vøre sikker på at det ikke er noe styggedom i den.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste

Sist redigert av nalana : 21-09-04 kl 00:49. Årsak: skrivefeil
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 16:36   #23
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Åhhh, jeg har lært at fiber heller ikke påvirker blodsukkeret...?? Er det feil ?

ØØØØØØHhhh.
Fiber?
Tipper du har rett Nille.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no