Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Aprilskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-11, 22:36   #151
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg og sleit med å spise fett. Jeg har jo brukt 30 år av livet mitt på å unngå det. Det har ordna seg, jeg bruker endel fløte og syns det smaker godt.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 01:52   #152
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Jeg er litt skeptisk til å gå på ketolyse fordi jeg absolutt ikke er glad i fet mat... Dessuten føler jeg mere til denne galleblærespøkelsen når jeg spiser mye fett... Jeg er en slik person som skraper bort kremen fra kaken, skjærer bort fettkanten fra kjøttet og har minst mulig smør på skiven... Jeg liker liksom ikke disse naturlige fettene

Hexeberg mener galleproblemer kun kommer når man ikke spiser fett. Fordi da blir gallen, som egentlig skal flyte naturlig i årene og hjelpe til med fordøyelsen forstenet fordi det ikke er bruk for den. I følge henne er det i overtall med GR-deltakere blandt galleopererte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:03   #153
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg er på nippet til å gi opp. Motivasjonen er nå på bånn, men samtidig gir jeg ikke opp. For magen har aldri vært bedre enn det den er nå.

Jeg vet at kostholdet er synden. Jeg har spist for mye "lovlig" mat og mindre av det rene. Drikker hvertfall 2,5 l om dagen.

Nå peker vekten oppover. Nærmer mer faretruende utgangspunktet
Vet det er bare meg som kan endre på det, men måtte bare tømme meg litt.

Så nå kutter jeg alt det "lovlige" og begynner med det rene igjen. Må også øke antall måltider. Blitt bare 2, mot 3-4 som jeg spiste før.

Tickeren stemmer ikke med vekten og jeg nekter å endre den til jeg har kommet dit igjen.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:39   #154
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Gemalen spiser bare 2 ganger om dagen og jeg 3. På ketolyse er ikke antall måltider viktig. Det holder med riktig antall karber, nok fett og nok vann.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:15   #155
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Har noen sett matlysta mi? Den er forsvunnet..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:22   #156
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Har noen sett matlysta mi? Den er forsvunnet..

Den har sikkert dratt på ferie med mi! Og de tok med seg konsentrasjonen min og :S

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:25   #157
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Så dårlig gjort av de

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:36   #158
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

na har jeg 4 dager pa rad hatt lange gaturer i marka her.. men idag skal vi visst ikke dra noe sted a ga. sa na er jeg megarastlos. hjalp vel ikke at jeg spiste et halvt paskeegg heller... (eggene her er lagd av sjokolade nemlig, ikke som i norge med pappegg og godteri inni )

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 15:19   #159
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

En liten historie; På torsdag så fikk jeg og sambo besøk av en frøken. Vi har møtt henne en gang før, for en kompis av oss hadde henne med seg på fest. Hun har det med å klenge litt. Hun er bare 17 og siden jeg er 25, og sambo 30, så syns vi at hun er litt ung. Nå i påsken har hun altså kommet til Bergen og rotet det litt til med hun hun skulle være hos, slik at hun var ganske så ensom (hun som hun skulle være hos reiste til Stavanger samme dag som hun kom). Så på torsdag så spurte hun om hun kunne komme og henge litt. Greit nok tenker vi, hun er ensom, og har gått gjennom en litt hard tid. Hun skulle reise igjen samme kvelden, det sa hun, så det trodde vi. Det ble altså ikke slik. Nå, om en times tid så reiser hun. Hun har vært her hele påsken. Jeg er litt lei, for jeg syns det ble for mye.
Så nå når hun reiser så skal jeg og sambo rydde og vaske, for hun har rotet en del, og leiligheten ser ikke helt klok ut. Heldigvis reiser hun såpass tidlig for i kveld så kommer noen venner på besøk og vi skal spise lammelår og kose oss.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 15:23   #160
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hun har vært her hele påsken.

Oj!
(Kanskje sjekke at alle ting er der de skal etter hun drar? Ja, jeg er kynisk, men av erfaring... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:14   #161
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj!
(Kanskje sjekke at alle ting er der de skal etter hun drar? Ja, jeg er kynisk, men av erfaring... )

Tror vi har noelunde kontroll på tingene våre heldigvis Nå driver vi og vasker og rydder, for hun var mildt sagt rotete. Hehe.
Så ja; hun er reist, og godt er det!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 18:26   #162
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Jeg er mor til en snart 17 åring. De er slitsomme Den dere pådro dere høres i tilegg ikke ut som om hun er ivaretatt. Det er trist. 17 er nesten voksen og fortsatt barn - samtidig. Noen voksne klarer ikke se det siste desverre.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:04   #163
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Prell, her.

Jeg er mor til en snart 17 åring. De er slitsomme Den dere pådro dere høres i tilegg ikke ut som om hun er ivaretatt. Det er trist. 17 er nesten voksen og fortsatt barn - samtidig. Noen voksne klarer ikke se det siste desverre.

Jeg tror moren er veldig flink med henne. Men hun har opplevd litt vonde ting med ene eksen og litt forskjellig. Hun er attpåtil veldig rebelsk mot moren, så uansett hvor snill og grei moren er så er det ikke "kult". Mener å huske at jeg var mest rebelsk som 14 åring... Det varierer vel fra person til person.
Jeg tror dog at hun kommer til å klare seg fint med tiden.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:14   #164
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Hei. Har ikke skravlet stort her inne før
No har jeg akkurat laget en stor porsjon sjokolade delice som står og roper på meg i kjøla! skal prøve å ikke steke den denne gangen, gleder meg, godtesjuk kanskje jeg skal ta bilde av den og friste dere, heh heh

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:41   #165
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Nettopp spist et meget mørt lammelår med fløtestua grønnsaker og rødvinssaus. *Dån*.
I morgen blir det rester og lammewok, tror jeg.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:00   #166
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Nettopp spist et meget mørt lammelår med fløtestua grønnsaker og rødvinssaus. *Dån*.
I morgen blir det rester og lammewok, tror jeg.

vi også hadde lammelår i dag, og å lage wok av restene var lurt! hva har du i da?

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:49   #167
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Aprilskravletråden 30+

Idag fikk jeg faktisk på meg ei bukse som jeg aldri trodde jeg skulle få på meg! :O Hadde gitt opp siden jeg trodde den ikke kom over hoftene mine, og de er det jo litt vanskelig å slanke bort, men jammen meg fikk jeg den på meg idag! Den er i størrelse 40 *happy happy*

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:06   #168
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Aprilskravletråden 30+

Nå er vi hjemme etter en helt fantastisk påskeferie! Godt å være hjemme men jeg savner foreldrene mine og Malmö. Malmö er en nydelig by når våren kommer!

Jeg har overled noen utskleielser og litt lite mosjon og kom faktisk hjem 1,2 kg lettere enn jeg dro! Fornøyd med det ja!

Har kjøpt meg wii Zumba og det er VANSKELIG, hehehe! Måtte stoppe opp å le av meg selv flere ganger... Så har jeg kjøpt meg en slik stor ball, sånn at jeg kan gjøre situps uten at min ødelagte rygg blir enda verre.

Imorgen skal jeg tilbake til streng regime og da blir det 45 min rask gåtur når Storejenta mi er på dans og så skal jeg og en venninde simme minst 1 time! Gleeeeder meg!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:34   #169
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

vi også hadde lammelår i dag, og å lage wok av restene var lurt! hva har du i da?

Det man har for hånd egentlig. Men i mitt tilfelle blir det brokkoli, blomkål, løk, hvitløk, paprika, sopp og litt tomat. Så slenger jeg oppi creme fraiche, og det som er igjen av den fantastiske rødvinssausen. Sist brukte jeg ikke rødvinssaus, men det ble meget godt fordi om

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:57   #170
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Det man har for hånd egentlig. Men i mitt tilfelle blir det brokkoli, blomkål, løk, hvitløk, paprika, sopp og litt tomat. Så slenger jeg oppi creme fraiche, og det som er igjen av den fantastiske rødvinssausen. Sist brukte jeg ikke rødvinssaus, men det ble meget godt fordi om

høres godt ut, har jo en masse slikt i kjøla, da har jeg middagen klar til i morra

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:59   #171
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Idag fikk jeg faktisk på meg ei bukse som jeg aldri trodde jeg skulle få på meg! :O Hadde gitt opp siden jeg trodde den ikke kom over hoftene mine, og de er det jo litt vanskelig å slanke bort, men jammen meg fikk jeg den på meg idag! Den er i størrelse 40 *happy happy*

ååå så flink du er!!!
så deilig å få på seg buksene en har spart på i tilfelle! har noen slike jeg også, gleder meg

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 23:27   #172
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Sjokoholiker, her.

høres godt ut, har jo en masse slikt i kjøla, da har jeg middagen klar til i morra

Lover at det er en nydelig middag! Glemte å si at sist jeg laget det så hadde vi ikke så mye kjøtt til overs, så vi hadde litt bacon også oppi.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:33   #173
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Lammelår hørtes nydleig ut.

Vi var på Grand Canaria i påska og det var deilig. Klarte å spsie sånn noenlunde, men merket at de siste dagene var tøffe. Da hadde jeg sett på hele slekta som meket seg med rundstykker, desserter , is etc . Resulatet er 0,5 kilo opp og i går heiv jeg i meg sjokolade. Blir alltid slik når jeg er flink, men familien rundt meg spiser div som jeg ikke skal ha. Men i dag er jeg klar for å holde meg til min kost igjen og kjenner at det er ikke noe problem. Feriene blir nok slik for meg fremover.
Flink til å begynne med men så må jeg ha noen dager jeg skeier ut på for så å hanke meg inn igjen. Så lenge jeg går ned i hverdagen så er jo det greit.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:09   #174
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: Aprilskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Lover at det er en nydelig middag! Glemte å si at sist jeg laget det så hadde vi ikke så mye kjøtt til overs, så vi hadde litt bacon også oppi.

mmm takk for tips

__________________
Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 18:29   #175
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Aprilskravletråden 30+

Det er en oppskrift her inne på forumet som heter mine "fastelavensboller". Jeg har nå laget en ny variant av den der jeg kutter litt på sukrinet/søtningen, og smører deigen utover et bakepapir istedet for å lage boller. Blir nesten som skiver. Veldig godt. Nesten litt for godt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aprilskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 98 02-05-10 20:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no