Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sulten hele tiden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-08, 17:55   #1
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sulten hele tiden

Jeg begynte på ketolyse for en uke siden, og kom i ketose ganske raskt. Jeg går ned i vekt, men jeg er sulten hele tiden! Er det noen som ikke får den gode metthetsfølelsen boka beskriver, eller kan den fremdeles komme? Alternativt: Er det noe jeg gjør galt?

Jeg har bra utslag på ketostixene hver dag.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 17:56   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sulten hele tiden

Spiser du nok da? Du skal spise deg mett og spise når du er sulten. Mettheten kommer, men den kommer ikke like raskt hos alle. Spis når du er sulten, ikke tenk på mengder i begynnelsen, det vil regulere seg etterhvert.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 17:56   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Sulten hele tiden

hva med å poste en typisk dag for oss?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 18:10   #4
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sulten hele tiden

Oi, så kjappe dere var til å svare! *Imponert* !

Det varierer hva jeg spiser fra dag til dag, men i dag:

Frokost: Egg og bacon
Mellommåltid: Hasselnøtter
Lunsj: Egenkomponert rett med kjøttdeig, løk, tomat, squash, sopp, stekt i smør og fløte.
Mellommåltid: To ketolysepølser (wiener)
Middag: Kokt torsk med hauger av brokkoli og masse smør

Drikker vann, kaffe og bittelitt lettbrus. Til kvelds spiser jeg gjerne noe ost, soyabrød med makrellfilet og majones e.l.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:43   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sulten hele tiden

JA...jeg HADDE NÅ BLITT METT AV DETTE, MEN SOM DE SIER, KANSKJE DET KOMMER ETTERHVERT? lITT mct OLJE TIL MATEN DA??...oj store boktaver...hehe. Sorry

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 20:52   #6
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sulten hele tiden



Ja, jeg spiser minst to teskjeer med cocosa hver dag + to spiseskjeer udos choise. Er det litt lite? Noen ganger tar jeg vanlig tran i tillegg (elsker tran!), men kan vel kanskje få litt mye omega 3???

Jeg er utrolig varm og svetter mye, og føler meg i toppform - kan det være at forbrenningen har økt og at jeg derfor blir mer sulten? Eller kan det være proteiner jeg mangler? *nybegynner*

  Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 21:01   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sulten hele tiden

Tar du kromtablettene?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 21:03   #8
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sulten hele tiden

Ja, jeg tar ketolysetablettene (alle utenom magnesium). Så: Krom, selen, sink, kalium.

Leste i en annen tråd at dersom man ikke var i ketose ville man likevel gå ned i vekt, men da være konstant sulten. Men hvis jeg ikke var i ketose ville jeg vel ikke fått utslag på stixen min?

  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 15:15   #9
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Sulten hele tiden

Hva med å prøve en salat til lunsj? Ser du spiser grønnsaker, men du kan spise mer salat enn tomat og løk f.eks når en teller karber Det fyller jo opp, så kan du ha stekt kjøttdeig som protein til?

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:16   #10
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Sulten hele tiden

Opprinnelig lagt inn av lill, her.

Ja, jeg tar ketolysetablettene (alle utenom magnesium). Så: Krom, selen, sink, kalium.

Er det en spesiell grunn til at du ikke tar magnesium-tablettene? De ville i jeg i hvert fall tatt. Magnesium er kjempeviktig for kroppen, og jeg tipper du etterhvert vil få noen solide leggkramper om du ikke får i deg nok. Og det er ikke noe særlig godt.

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:32   #11
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Sulten hele tiden

Nei, du kan ikke få nok omega 3 :-) Du vil ha nesten like mye omega3 som omega6, så ta en god klunk tran og spis fisk og makrell så det spruter. D-vitamin i tran er av en naturlig form som kroppen tåler meget godt. Det er den tilsatte vit D i feks melk (D3) som er 500 ganger vanskeligere for kroppen å tilnyttegjøre seg.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 18:29   #12
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sulten hele tiden

Ingen spesiell grunn til jeg ikke tar magnesiumtablettene, bare at jeg ikke har fått kjøpt dem enda. Skal gjøre det, husker leggkramper fra da jeg var gravid og det var IKKE godt.

Kjekt å vite ang tran! Det er jo så godt

Salat skal jeg prøve å fylle med ja. Takk for tips!

Men... er det andre som er sultne på ketolyse? Jeg våkner om morgenen og klarer nesten ikke å vente til frokost

  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 18:33   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Sulten hele tiden

Jeg tror cluet for deg er fett - så mye du klarer!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:37   #14
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Sulten hele tiden

Jeg tror også at du må få i deg mye fett. Det blir du mettere av enn protein.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så sulten for tiden Smurfine Lavkarbo generelt 8 23-03-08 21:17
Resultat etter tiden på lavkarbo.no flap Lavkarbo generelt 26 17-02-06 17:46
Det var jenta som var sulten, det!! elian Barns kosthold 6 17-01-05 17:54
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17
jeg har vært så sulten idag og i går... skjønner det ikke Iset Induksjonen 2 23-02-04 17:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no