Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ikke ned i det hele tatt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-09, 21:24   #1
Tigress
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 3
Tigress er på en erverdig vei
Question

Går ikke ned i det hele tatt!

Snart er det 3 uker siden jeg startet på ketolysekuren med håpet om at noen av kiloene skulle forsvinne. Men det har hvertfall ikke skjedd noe enda..

Mine 3 uker:
Jeg gikk på med godt humør og masse ståpåvilje, dette var jeg motivert for. Jeg leste boken opp og ned en ukes tid før jeg satte i gang og var fullt klar over at kiloene ikke kom til å renne av, men at de hvertfall ville forsvinne litt etter litt.
Samme kveld som jeg begynte så var sticksen svakt svakt rosa og jeg jublet litt.. hehe Neste kveld var den enda mer rosa og 4. kvelden var den på det nest høyeste hakket. Endelig tenkte jeg da, kanskje det er håp om at jeg kan bli kvitt noen kilo.
Jeg har gått en 30 - 45 min tur nesten hver dag disse ukene, og det er ikke noe jeg har for vane for å si det sånn. Jeg er en sofasliter med stor S..
Jeg har prøvd å spise som det står i boken "Slank med ketolysekuren", det er ikke alltid like lett, men jeg har klart det. Har vært innpå her og hentet et par ideer, men det er også alt. De eneste to tingene jeg sliter med er at jeg ikke har funnet noe brød jeg liker og jeg liker ikke blomkål. Ellers har det gått greit.
Jeg har fått i meg mellom 2 og 3 liter vann per dag, 4-5 kopper med kaffe og kanskje et glass cola zero til dagen.

Så da lurer jeg på; hva gjør jeg galt, hva kan jeg gjøre annerledes og hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Håper at noen kan hjelpe meg, hvis ikke så blir dette bare nok en kur som ikke funker. Jeg kjenner at jeg ikke har så mye tålmodighet lenger når jeg ikke ser litt resultat på vekta og når jeg virkelig gjør en innsats her. Tre uker uten frukt, bær, brød, poteter og ikke minst lørdagsgodteriet tar virkelig på humøret kjenner jeg...

På forhånd takk!

Tigress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 21:31   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!!

Hei,
hmmmm... dette var litt merkelig, men jeg tror nok du må legge ut hva og hvor mye du spiser normalt i løpet av en vanlig dag. Selvom du har lest boka så kan det henne at det er du spiser/drikker som kan hindre vektnedgang. Noen vanlige partystopper er meieriprodukter, nøtter, søtningsmiddler, erstatningsprodukter (f.eks. lavkarbobrød, lapper etc), sukkerfritt godteri, for mye salt. Andre faktorer som kan hindre vektnedgang er stress, dårlig/lite søvn, smerter (som er en stressfaktor for kroppen).

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 22:01   #3
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!!

Skriv litt hva du spiser og hvor mye da?

Måler du deg?

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 22:19   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Hvor høy er du, og hvor mye veier du?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 22:38   #5
Tigress
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 3
Tigress er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Takk for raske svar!

Jeg er 175cm og 101,3 kg i skrivende stund..
Jeg har ikke målt meg, da jeg har tenkt at det vil jeg jo merke på klærne..

En typisk dag hos meg er:
Frokost: 2 egg og bacon (5 skiver)
Lunsj: 1/2 kylling med salat (isbergsalat, litt agurk, litt tomat og revet ost med litt CF over)
Middag: Hjemmelagde kjøttkaker med masse broccoli, litt stekt sopp med ost over
Kvelds: 1 kokt egg med reker og litt majones
Drikke: ca 3 liter vann, 4-5 kopper kaffe og kanskje ett glass cola zero
Snacks: 3-4 halve valnøtter, et par knuste fun light isbiter

Og det var det tenker jeg.. Må bare si at middagen er vel den som blir bytta ut oftest, som feks i går lagde jeg fiskegrye med grønnsaker og fløte og dagen før det koteletter med CF i form med ost over og salat (samme som over) ved siden av.

Setter stor pris på at dere svarer.

Tigress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 22:59   #6
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Jeg tror at du spiser for lite... Så jeg foreslår at du forsøker å doble inntaket av rent kjøtt/egg/fisk/fugl, og lar resten av kostholdet være som det er. Prøv det et par uker.

Funker det ikke så har du ikke tapt noenting, funker det så er du på vei

  Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 23:15   #7
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Jeg satte inn maten din i Mat på Data bare for å se forholdet mellom de forskjellige næringsstoffene. Noe måtte jeg gjette på selvfølgelig, men det skulle gi et grovt bilde.

Jeg fikk følgende mengder:
K: 10,5
P: 132,9
F: 140
kcal: 1841

Du får altså i deg nok proteiner i forhold til vekten din, men det er ganske lite fett i forhold til proteiner. Om du prøver å spise fetere kjøtt og fisk i stedet for å øke på mengdene, så vil du ligge nærmere den ideelle sammensetningen i alle fall. Du har også litt å gå på i forhold til karbohydrater.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 23:32   #8
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

det er ganske lite fett i forhold til proteiner.

Hvordan kan du mene dette? Dette gir en fettprosent på 69% noe som samsvarer ganske bra med det Skaldeman forfekter. Og jeg trodde ikke Ketolysekosthold inneholdt mer fett enn Skaldeman?
(Har ikke regnet på sammensetningen selv, bare tatt utgangspunkt i dine beregninger).

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 23:40   #9
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Jeg kikket på sammensetningen man opererer med i OE. Men det er sent på kvelden og jeg kan ha blingset, jeg skal se på det igjen i morgen.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:10   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Mitt tips: reduser på kaffedrikkingen, samt kutt ut cola zero.
Verdt å teste :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 16:36   #11
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Jeg må bare spørre...

Hvordan kan det være for lite mat? Synes det er masse jeg.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 18:59   #12
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Jeg må bare spørre...

Hvordan kan det være for lite mat? Synes det er masse jeg.

You'd be surprised...

  Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 13:35   #13
Tigress
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 3
Tigress er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Takk igjen for svarene deres!

Jeg har ikke sjanse til å spise mer enn jeg allerede gjør.. Jeg er langt i fra sulten og jeg spiser til jeg er mett.

Jeg hadde en skikkelig sprekk i går og får vel heller se om det er noe annet som virker.. Akkurat nå så er jeg så langt nede at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre.. Jeg hadde virkelig troen på at dette skulle fungere..

Ønsker alle dere andre masse lykke til og håper dere når målet deres.

Tigress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 22:48   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Prøv med litt andre typer fett. Nakke koteletter, kaldpressese oljer. Ser at fettet hovedsaklig kommer fra meieriprodukter.
Avocado er kjempefin fettkilde.

Og ikke tenk på alt du må ofra på kuren, tenk heller på alt du oppnår av helsemessige ting! Kroppen min måtte skjønne det før vekta begynte å bevege seg... Stress er den verste vektstopperen som finnes, og selv om ikke du syns du stresser, så syns kanskje kroppen det?
Dessuten kan du spise bringebær i små mengder Ville bytta ut fun-isbitene med noen bringebær jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 23:05   #15
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Hvis jeg har forstått riktig så har du økt treningsmengden din betraktelig, kan det ha noe å si kanskje?

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:16   #16
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Dette er bare noe jeg har hørt- og er en teori, men det kan være noe av forklaringen om du kjenner deg igjen da..

Hormonsystemet bestemmer veldig mye i menneskekroppen vår. Jeg har hørt fra en ernæringsterapeut som er ledende innen lavkarbo i Norge (Jens Veierstvedt) at man kan være i så mye ketose man bare vil og ikke gå ned i vekt om KORTISOL-nivået i kroppen er høyt! Kortisol er ikke kolesterol for å ha konstatert det med en gang, men et hormon som styres av stresset i kroppen.

tatt fra www.dhea.no

"Kortvarig stress er både viktig og sunt blant annet fordi det stimulere den viktige hormonbalansen. Problemet oppstår når det hele tiden forekommer forstyrrelser i nedstressingsprosessen. Det er heller ikke til spesielt stor hjelp at de fleste tror at tv-titting har en avslappende effekt på kroppen. Er det rart at mange sier de føler seg fullstedig "utbrent" når aktiviteter som ofte benyttes for å stresse ned, faktisk har motsatt effekt på stressnivået?

For mye kortisol kan gi stressrelaterte plager
Fordi kroppen er i konstant beredskap økes produksjonen av både kortisol og stresshormonet adrenalin etter hvert så mye at det går utover den viktige DHEA produksjonen. De negative konsekvensene lar ikke vente på seg og du kan oppleve en cocktail av ulike stressrelaterte plager: Hurtig sliten og utmattettet, vektøkning (ofte rundt magen og hoftene), muskeltap, hudproblemer, redusert serotonin produksjon som gir utslag i nedstemthet og depresjon, stigende kolesterol nivå, redusert sexlyst, insulin resistens, økt appetitt og sukkerhunger, leddsmerter, redusert søvnkvalitet, utbrent, hukommelsessvikt og redusert immunforsvar samtidig som kroppens inflammasjonsnivå forsterkes.
Kombinasjonen av de ulike stressreaksjonene skaper en rekke andre negative ringvirkninger i hele kroppen. For kvinner vil et forhøyet kortisol nivå ha en negativ effekt på progesteron nivået. .."

Cure- avspenningsprogram!
Få ned kortisolet i kroppen - dvs at kaffen bør bort, cola zero, se mindre tv og slappe mere av når du har mulighet for det. Meditasjon er ypperlig, avspenning, trening og avspenning etterpå.. Nå kjenner ikke jeg deg, og vet ikke om du er av den "busy bee" typen eller den avslappa typen, men uansett spennende!!

Jeg har hatt pasienter på klinikken min (er homeopat) som ikke har gått ned selv om de har vært i ketose.. Dem har endelig begynt å gå ned når kortisol går ned

Lykke til! Jeg håper du ikke gir deg

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 19:54   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Opprinnelig lagt inn av Maskotten, her.

For kvinner vil et forhøyet kortisol nivå ha en negativ effekt på progesteron nivået. .."

Jeg har veldig lett for å stresse meg opp, og kroppen min produserer ikke progesteron selv!

Jeg har vært stressa hele livet, og har i det siste begynt å tenke på om det kan være årsaken til at jeg er der jeg er, vektmessig og som person. Men at det kanskje like mye er stresset som vekta som er med og bidrar til PCOS'en, det er veldig interessant. Og logisk!
Jeg merker hvertfall stor bedring på fysikk og vekt når jeg stresser ned og sover godt (sånn ca hvert jubelår... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 00:33   #18
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Vet ikke om det jeg vil si blir hjelp for deg, men jeg vil gjerne fortelle om meg selv.

Jeg begynte ketolysekuren i november 2007. Jeg stod stille vektmessig helt til august/september 2008. Da hadde jeg levd på ketolyskost hele tiden, med unntak av en feriepause på 3 uker med is-spising i tillegg til ketolysematen.

Til å begynne med var jeg fortvilet over at jeg ikke gikk ned, men jeg merket også at jeg hadde det bedre med dette kostholdet, så jeg valgte å "holde ut" selv om jeg ikke gikk ned. Jeg er ikke lenger oppblåst i magen, jeg har godt med energi, det lettere å stå opp om morgenen, og jeg sover godt om natten.

Mine tanker om dette er at kroppen trengte tiden på å blir frisk før den ville gi slipp på kiloene. Var ikke syk, men kolesterolet ble normalisert på denne tiden vekten stod stille. Jeg kunne også trappe ned på astmamedisin, og jeg følte meg mye mer tilfreds med dette kostholdet.

Jeg var totalt avhengig av karber før, men nå er det jeg som har kontroll, og det er en deilig følelse!

Så...høsten 2008 gikk jeg ned nesten alle de kiloene du ser på tickeren min.

Nå har jeg en liten pause...har hatt det siden påske, men ved hjelp av ketolysetilnærmet kosthold, har jeg klart å holde vekten siden da.

Håper du ikke gir kuren opp, kjære deg, men prøver litt til! Du har begynt en god kamp!

Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 00:43   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i det hele tatt!

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Vet ikke om det jeg vil si blir hjelp for deg, men jeg vil gjerne fortelle om meg selv.

Jeg begynte ketolysekuren i november 2007. Jeg stod stille vektmessig helt til august/september 2008. Da hadde jeg levd på ketolyskost hele tiden, med unntak av en feriepause på 3 uker med is-spising i tillegg til ketolysematen.

Til å begynne med var jeg fortvilet over at jeg ikke gikk ned, men jeg merket også at jeg hadde det bedre med dette kostholdet, så jeg valgte å "holde ut" selv om jeg ikke gikk ned. Jeg er ikke lenger oppblåst i magen, jeg har godt med energi, det lettere å stå opp om morgenen, og jeg sover godt om natten.

Mine tanker om dette er at kroppen trengte tiden på å blir frisk før den ville gi slipp på kiloene. Var ikke syk, men kolesterolet ble normalisert på denne tiden vekten stod stille. Jeg kunne også trappe ned på astmamedisin, og jeg følte meg mye mer tilfreds med dette kostholdet.

Jeg var totalt avhengig av karber før, men nå er det jeg som har kontroll, og det er en deilig følelse!

Så...høsten 2008 gikk jeg ned nesten alle de kiloene du ser på tickeren min.

Nå har jeg en liten pause...har hatt det siden påske, men ved hjelp av ketolysetilnærmet kosthold, har jeg klart å holde vekten siden da.

Håper du ikke gir kuren opp, kjære deg, men prøver litt til! Du har begynt en god kamp!

Lykke til!

Godt skrevet Karbosara!
Kroppen er ingen maskin man kan stille inn på å gå ned 1kg i uka hver eneste uke.
Og 3 uker er jo ikke veldig lenge å bedømme utifra, prøv i 3-4 måneder først

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... martine Generell diskusjon 20 16-06-09 21:15
Skal man i det hele tatt telle kalorier? Trenger litt hjelp ... Imse Induksjonen 3 06-04-09 22:10
Skal vi ikke tenke GI i det hele tatt? elian Ketolysekuren 4 27-01-09 23:07
Jeg er ikke stolt, men har tatt en avgjørelse Ella-A Ketolysekuren 16 06-12-08 18:22
Går ikke ned i det hele tatt ... nassi Lavkarbo generelt 5 19-04-07 10:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no