Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-10, 10:33   #1601
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nydelig St Hansfeiring igår. Det var salg av pølser og burgere, men jeg sneik meg til et hjørne på grillen til mine to karbo-fri pølser, som sammen med en enkel salat av agurk, avo, fetaost m/pinjekjerner og lavkarbopasta ble et godt måltid. Ikke at jeg fikk nyte det, alene med to som ble trukket mot vannet som av en supermagnet...
Trøtt morgen idag ja, men opp tidlig og til kiro, så skal jeg og gi blod senere idag. Travelt!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 00:12   #1602
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg veide meg likevel i dag, på en annen vekt så jeg er bevisst på at det kan være forskjeller mellom pappas vekt og min, men den viste 70,5 kg - Akkurat det jeg veide da jeg ble gravid med førstemann. 500 gram over normalvektig.

Jeg har øvelses shoppet som en gal mens vi har vært i Trondheim og føler omsider at jeg begynner å få teken på det.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:16   #1603
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

trenger viiiiiiiljestyrke!! Jeg driver og lager en diger bryllupskake og det er fryktelig vanskelig å ikke putte en liten bit marsipan i munnen mens man bretter et hav av roser og liljer... Vært nesten inni munnen flere ganger før æ klarer å legge det bort.. Vekta mi rusler litt opp og ned om dagen. Tror jeg må ta en veiepause så jeg ikke blir helt tussete..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:45   #1604
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Stillstand her, dvs, nå stemmer tickeren igjen, jeg pleier liksom å gå ned og så spretter jeg litt opp og så ned og så opp... som en ball som dabber. Men nå altså nede der den skal være, og håper den kryper enda lenger ned. Snaaaart.

Vet ikke helt hva helgen bringer, kanskje manne kommer hjem, kanskje tur, eller kanskje bare hjemme og slapper av...

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 16:56   #1605
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Her er det også ganske stille.... Går ned og opp hele tiden, men kommer ikke under laveste notering ser det ut for.. Hmmm.. Men jeg spiser altfor lite av alt. Spiser 2 egg og 4 baconslicer til frokost og så spiser jeg middag.. Så må vel bli flinkere til å spise mere av alt egentlig..Litt lei av å lage mat.. Savner å slenge en pizza i ovnen og slippe alt styret.. Men men.. Skal snart ha en pause fra ketolyse, så begynner jeg påann igjen med ny engergi og mot

Skal i bryllup i morgen, men vi er bare invitert til kake og kaffi..! Men tenker jeg skal holde meg vekke fra de kakene.. Har ikke lyst på kake heller, men en pizza som laget seg selv hadde vært digg.. :P

nei nok syt ifra meg...

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:07   #1606
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hei folkens, nå har je lest meg gjennom tråden her! Je er en januarstarter, men den tråden = død! Kan je få slenge meg på her ? Har nå psyket meg opp litt, for å komme i gang igjen! Vøre litt mye her nå i den siste tida! Dere er kjempe flinke alle sammen Vet med meg sjøl, at det er mye lettere å holde det gående hvis je kan lese litt her innimellom. Særlig når je kan gå inn og redigere tickeren min !
Riktig god hælj alle sammen!

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:50   #1607
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hei Mumfie Selvfølgelig kan du få henge deg på her Det er kjekt å ha en skravletråd å ty til
Flott vekttap

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:56   #1608
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det er bare å slenge seg med mumfie. Det er alltid kjekt å oppdatere tickeren sin - for så å se på den. Det er veldig oppmuntrende med ticker i grunn.

Vi er i gang med pakkingen nå, snart ferdig. I morgen vender vi nesen hjemover igjen. Jeg er så spent på å veie meg hjemme. Vi blir hjemme et par dager før vi tar turen til omegn Gjøvik og fint vær. Vi har fortsatt ikke opplevd varmere enn 17,5 grader i år, så litt sol og varme vil gjøre underverker for sjelen. Jeg kjenner at jeg trenger sommer nå.

Jeg er også lei av matlaging, og som du sier står frossenpizza høyt på lista, for det er null jobb og godt. Jeg spiser så mye rester at det blir så lite variasjon. Jeg er flink til å variere matrettene, men når jeg spiser rester av alt blir det ofte bortimot tre like dager i matveien. Da er det lett å bli lei, men heller matlei enn matlagingslei. Jeg er inne i en periode nå hvor jeg synes kuren går forholdsvis lett. Jeg tror jeg har gått ned 15 kilo nå, og det er jo helt sykt mye! Jeg er megamotivert.

Jeg håper du fant nok viljestyrke til å stå imot Wevi. Tenk på det du har oppnådd så langt og hvor flink du ER.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:20   #1609
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

JIPPI!! I dag er jeg jammen glad! Jeg har gått ned 15,5 kg!!!! Jeg kan nesten ikke tro det! Det er ufattelig mye synes jeg. Nå veier jeg mindre enn jeg har gjort på sikkert åtte-ni år!!!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 14:17   #1610
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nå er jeg enda gladere. Jeg skulle inn bare for å se på tickeren min, og med ett oppdaget jeg at jeg allerede er NORMALVEKTIG!! Bedre gledelig overraskelse kunne jeg knapt nok fått altså. Denne dagen har jeg drømt om i årevis. Endelig! Da er 60-tallet neste mål.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 16:30   #1611
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Gratulerer!


Jeg har vert en uke i Santorini å grudde meg veldig til å gå på vekta, men jeg hadde faktisk gått ned.
Jeg smakte litt på div å var nok ikke i ketose hele turen, så jeg var redd jeg hadde sammlet en del vann.

Straks 11kg ned på meg.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 19:52   #1612
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Har dere hatt en fin ferie Myrull? Så flink du har vært som har klart å gå ned i vekt mens du har vært på ferie.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 00:32   #1613
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

En helg sammen med familie er overstått, var riktig så koselig faktisk. Og jeg klarer heve meg over at jeg fremdeles får kommentarer på kostholdet mitt...
Spennende på tirsdag om jeg har vært flink nok.

JA, og velkommen mumfie!!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 11:12   #1614
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, jeg forstår ikke hvorfor alle maser om kostholdet, som "skal du ikke begynne å spise normalt snart?" "du kan jo ikke forsvinne helt for oss!" osv. Når vi har grillfester så sitter jeg og gomler i meg kjøtt og grønnsaker i lang tid. de andre blir plutselig stappmette av potet og brød tilbehøret sitt og går glipp av alt det gode! mmm

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 19:00   #1615
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg målte cm i morges, og nå er ATTEN CENTIMETER borte rundt navlen!! 12 er borte rundt rumpa, så der er det fortsatt rikelig å ta av.

Vi har drevet og pakket i dag, for i morgen drar vi med oss campingvogna mot sommer. Det skal bli så godt å få litt varme. I dag hadde vi årets varmeste dag med 18 grader - og noen regnbyger. Vi skal til en barndomsvenninne av meg et par dager og jeg gleder meg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 00:48   #1616
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

halla folkens! hadde en sprekk i helga gett.. men nå er man på lavkarbovogna igjen. Ligger flat ut på sofaen med feber og halsbetennelse.. jippi.. Satser på at det gir sæ litt snart.
Har dere forresten lest den tråden som heter karboblokkere? Jeg fikk helt bakoversveis :O Mange hissige sjeler på en plass. Godt vi er vennligsinnet her. Gratulere med minus 18 cm namba!!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 08:37   #1617
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Takk, wevi.

Ja, det var mange hissige kommentarer i den tråden. Rart hvordan et så simpelt tema kan få folk til å bli så hissige.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 08:39   #1618
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Titt tei. Jeg henger med fremdeles, meeeen jeg har ikke så mye å si. Har vært litt slapp med maten i det siste - men skal skjerpe meg nå

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 08:47   #1619
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Håper det går bra med deg (og venninna di) Stegforsteg. Klem.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 09:16   #1620
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Vel, vi vet veldig lite enda. Mye fram og tilbake desverre!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 11:08   #1621
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

hei igjen Jeg var i bryllup i helgen og det gikk kjempe fint det Ingen sprekk Men står bom stille . . . men spiser fortsatt altfor lite gr.saker og fett.. men no er jeg kommet til ett punkt der matlysten ikke er tilstedet.. Reiser til spania om knappe to uker å da skal jeg over til lavkarbo å se hvordan det går .. Håper jeg får litt matlyst igjen

Huff, karboblokker tråden Synd at enkelte tråder blir slik....

Kjekt å se deg inne igjen stegforsteg Lykke til videre

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 15:14   #1622
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Haha, nå måtte jeg også lete opp karbo-blokkertråd. Herlighet...

Slik er det når vi griller også Ferskenbeinet, glad jeg slipper å fylle opp med potetsalat osv...
Bra krympa Namba!
God bedring wevi, eneste plusset jeg ser med halsbetennelse er at man knapt får i seg mat...
Klem til StegforSteg!

Her er det stille, dvs litt over laveste notering, men tenker jeg er gått ned på slutten av uka, som er "uka" også, har iallefall gjort det før.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 21:20   #1623
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

I dag har jeg prøvd ut en teori.. Leste litt om det å ha en dag i uken der man spiser mye karber.. Så i dag har jeg økt på karbene slik at jeg sikkert er ute av ketosen.. Blir spennende å se om det har noen effekt. De stod blandt annet at man skulle få fart på vektnedgangen igjen..
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre dette før jeg allikevel skulle ut av ketose, i juli, men er så matlei fortiden så fant ut at jeg kunne prøve det i dag.. Håper dette også vil få meg litt ut av denne gropen jeg er i... At matlyst også kommer tilbake igjen :/ Så no blir det spennende å se på vekta fremover.. Håper jeg ikke går opp iallefall

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:28   #1624
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Blir spennende å høre 65kgmamma!
Svigerinna mi har holdt på slik noen mnd, men hun trener noe enormt også, så jeg har ikke vurdert å gjøre noe lignende siden jeg ikke er så aktiv som henne. Vet ikke helt om hun spiser ketogent, men veldig lavkarbo iallefall, og skeier så ut/øker karbo en dag i helga. Hun har da blitt skrapa nok iallefall iflg resten av familien, jeg synes bare hun er litt slappere i skinnet, og mer trent.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 23:33   #1625
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av slektskap, her.

Blir spennende å høre 65kgmamma!
Svigerinna mi har holdt på slik noen mnd, men hun trener noe enormt også, så jeg har ikke vurdert å gjøre noe lignende siden jeg ikke er så aktiv som henne. Vet ikke helt om hun spiser ketogent, men veldig lavkarbo iallefall, og skeier så ut/øker karbo en dag i helga. Hun har da blitt skrapa nok iallefall iflg resten av familien, jeg synes bare hun er litt slappere i skinnet, og mer trent.

Ja det blir spennende.. Jeg ville bare prøve dette engang for å se om det kanskje har noe for seg.. Men uansett kommer jeg nok ikke til å gjøre dette en gang i uka.. Vil prøve å holde meg til ketolyse (etter stoppen jeg skal ha i juli)til jeg er ferdig slanka, men hvis dette ser ut til å fungere vil jeg gjøre dette når det stopper opp litt... Det var anbefalt å spise mindre enn 50 karber for dagen hvis man skulle gjøre dette...

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no