Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 08:33   #1626
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Da er veiing i juni faktisk over, andre som vil legge inn tall måned for måned?
Februar - 4,6kg
Mars - 2,2kg
April - 0,2kg
Mai - 1,0kg
Juni - 0,0kg (ferie)

Jeg er på bunnplassering nå, så starter med friskt mot på juli måned!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:58   #1627
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Her er mine tall, ferskenbeinet:
(tallene er fra midten av mnd til midten av neste mnd)
feb-mars: 4.3
mar-april: 2
april-mai: 2
mai-juni: 1.8

Og siste to ukene kun -100 g... Men det er da nedover iallefall!!

Snittet blir på 540 g i uka, det er jo OK!

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 11:39   #1628
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Her er mine tall.
Startet opp 23 februar med å notere ser jeg.
Fra 23 februar til 23 mars = -6kg
Fra 23 mars til 23 April = - 600g bare
Fra 23 April til 23 mai= 3,9 kg
Fra 23 mai til nå i slutten av juni = 1,6

Totalt 12,1 kg

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 11:47   #1629
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Mine tall kommer her :

Februar - 6 kg
Mars - 3,5 kg
April - 1,3 kg
Mai - 1,8 kg
Juni - 0,6 kg Håper dette forandrer seg nå!!

Er vel ganske så fornøyd med tallene min ja.. Bare litt kjipt med juni mnd, men men.. Skal hoppe av ketolyse i juli så blir vel noen kg på då..(skal leve lavkarb så lenge det går) Men skal starte opp igjen etter ferien

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:24   #1630
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

husker ikke

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 02:22   #1631
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg tenker på å ta en pause nå på ca 1 uke (skal på norway rocken) Jeg lurer på hvor dum ide det er ? Jeg har levd i ketose snart 4 mnd nå. Noen skriver jo at man gjerne går ned fortere igjen etterpå ?
Det er litt vanskelig å bare leve lavkarbo på festival og det varer i hele 5 dager. Kjenner at det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg tør eller ikke.. Tror ikke det blir store problemet å hoppe tilbake på ketosen og lavkarboen etterpå men det er litt skummelt .. Noen som har noen gode ideer ?

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 06:44   #1632
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?



Lykke, jeg har kun 200 gram å "ta igjen" før minstenoteringen min. Det har vært mye stress og kav rundt meg, jeg har ikke spist riktig og nok osv - men denne uka har jeg henta meg skikkelig inn - og i dag viste vekta heldigvis 66,6 kilo!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:24   #1633
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Fremdeles på bestenoteringen idag, selv etter en liten melt-down igår, så da får jeg bare ta det som det kommer.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 10:14   #1634
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Jeg tenker på å ta en pause nå på ca 1 uke (skal på norway rocken) Jeg lurer på hvor dum ide det er ? Jeg har levd i ketose snart 4 mnd nå. Noen skriver jo at man gjerne går ned fortere igjen etterpå ?
Det er litt vanskelig å bare leve lavkarbo på festival og det varer i hele 5 dager. Kjenner at det er veldig vanskelig å bestemme meg for om jeg tør eller ikke.. Tror ikke det blir store problemet å hoppe tilbake på ketosen og lavkarboen etterpå men det er litt skummelt .. Noen som har noen gode ideer ?

Jeg var på sydentur i to uker nettop, jeg levde enda lavkarbo, men tok meg en øl, en is, litt sjokolade, frukt osv. Greia er vel at jeg klarte å holde det til litt. En trenger jo ikke hoppe på høykarbo for å gå på festival, men det går jo somregel greit å velge bort de verste karbobombene selv om en er på tur!

Ellers hadde jeg gått ned 200g idag, veldig kjekk start på juli siden juni sto på 0,0kg nedgang!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 15:35   #1635
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.



Lykke, jeg har kun 200 gram å "ta igjen" før minstenoteringen min. Det har vært mye stress og kav rundt meg, jeg har ikke spist riktig og nok osv - men denne uka har jeg henta meg skikkelig inn - og i dag viste vekta heldigvis 66,6 kilo!

hihi 666 hehe klarte la vær..

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:16   #1636
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

wohoo 400g ned idag, 600 totalt i juli!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 18:55   #1637
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er så lat at jeg bare tar oversikten jeg har fra før, uke for uke og legger ut den jeg. Dette er oversikten jeg har liggende fra før som jeg oppdaterer hver uke.

Start : 85,7 kg
Uke 1: 84,0 kg, -1,7 kg
Uke 2: 82,4 kg, -3,3 kg.
Uke 3: 82,2 kg, -3,5 kg.
Uke 4: 81,3 kg, -4,4 kg.
Uke 5: 81,2 kg, -4,5 kg.
Uke 6: 79.8 kg, -5,9 kg.
Uke 7: 79,5 kg, -6,2 kg.
Uke 8: 78,7 kg, -7,0 kg.
Uke 9: 77,3 kg, -8,4 kg.
Uke 10: 77,2 kg, -8,5 kg.
Uke 11: 76,0 kg, -9,7 kg.
Uke 12: 76,1 kg, -9,6 kg.
Uke 13: 75,2 kg, -10,5 kg.
Uke 14: 74,6 kg, -11,1 kg.
Uke 15: 74,0 kg, -11,7 kg.
Uke 16: 72,9 kg, -12,8 kg.
Uke 17: 72,4 kg, -13,3 kg.
Uke 18: 71,7 kg, -14,0 kg.
Uke 19: 71,2 kg, -14,5 kg.
Uke 20: 70,1 kg, -15,6 kg.

Dette er oversikten jeg har liggende fra før som jeg oppdaterer hver uke.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 19:01   #1638
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Dette er første gangen jeg er på nett siden vi dro på ferie. Jeg har vært på besøk hos en venninne noen dager, og for moro skyld veide jeg med på vekta hennes for hun har ikke digitalvekt. Dagen før veide jeg 70,0 kg på tom mage. På hennes vekt, etter middag veide jeg 61 kg. Snakk om bra vektnedgang på to dager - ni kilo!! Babyen vår hadde gått ned et par kilo hun også i følge vekta hennes. Jeg tar det jo ikke alvorlig, men det var veldig gøy å se langt nede på 60 tallet igjen. Det er lenge siden sist for å si det sånn.

Vi har det fint på ferie sånn bortsett fra at tre av fire er veldig forkjølet og ikke i form. Endelig fikk vi en smak av sommer vi også. Deilig!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 20:33   #1639
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det var vekta si

Her titter sola frem og om dere ikke har forsøk denne oppskriften hos Lena Beatrice så bør dere, nam nam: http://lenabeatrice.net/generelt/skinkesalat/
Utrolig god både varm og kald

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 22:03   #1640
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nå har jeg rota inni kottet på jakt etter gamle klær, fant 6 bukser jeg må ha brukt når jeg var ca 17, 11 år siden. Miss sixty å greier. De passer jo utmerket! Wohooo!!

det kjekke var at de var så gode som nye, (en hadde faktisk enda lapp på, sikkert kjøpt for liten å tenkt at jeg skulle i den) to var dongri med stretch, to vanlige jeans, en linbukse, en lys rosa og en lys blå. Kunne fint ha funnet det samme i butikkene nå! Ble så motivert at jeg hopper på en økt med jillian NU!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:07   #1641
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Så kjekt med nye klær, ferskenbeinet. GRattis.

Jeg prøvde den salaten du tipset oss om Ana, og den var god. Jeg laget halv porsjon, men selv det er jo en stor porsjon, så denne vil vare noen dager. Jeg ble sliten i hendene etter å ha kuttet opp alt med sløv kniv på papptallerken istedenfor skjærefjøl. Sånn er campinglivet. Nå sitter jeg alene i campingvogna og bare nyter kvelden og stillheten med talglys. Herlig!

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 01:41   #1642
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

ÅÅåå jeg gleder meg sånn til tirsdag ! Gruer meg litt også fordi jeg ikke har funnet ut om jeg tør ta pause eller ikke..Syns jeg fortjenner det men samtidig er det skummelt .. vet jo at det er så å si umulig å klare å holde maten min fersk der så det må nok kjøpes vær dag.. arghh Valgets kvaler.. vil, tørikke..vil, tørikke... sukk hodet mitt sprenges snart.. De gamle spiseforstyrelses kontrollene holder meg litt forhardt i tømmene. Hadde liksom vært deilig å gi slipp på kontrollen en gang i blandt og samtidig ikke få dårlig samvitighet...

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 09:05   #1643
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

En dag på vakt igjen så er det ferie Og i dag kommer barna hjem - etter 3 uker til sin far....dere kan tro det er noen som gleder seg....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 11:44   #1644
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg forstår godt at du gleder deg, stegforsteg. Tre uker uten barn er veldig lenge. De gleder seg nok veldig til å se deg også. Håper gjensynet blir fantastisk.

Jeg skjønner deg godt, Mona K. Jeg hadde nok hatt det på samme måte dersom jeg var deg. Det er utrolig vanskelig å slippe kontrollen. Jeg kjenner selv at nå som jeg bare er fem kilo unna målet så er det ikke fullt så viktig lenger, men samtidig så får jeg alldeles noia bare ved tanken på å ikke kontrollere maten/spise ketolysekost (som faktisk gjør det mulig for meg å kontrollere maten siden jeg er så styrt av blodsukker).

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 23:25   #1645
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.


Jeg skjønner deg godt, Mona K. Jeg hadde nok hatt det på samme måte dersom jeg var deg. Det er utrolig vanskelig å slippe kontrollen. Jeg kjenner selv at nå som jeg bare er fem kilo unna målet så er det ikke fullt så viktig lenger, men samtidig så får jeg alldeles noia bare ved tanken på å ikke kontrollere maten/spise ketolysekost (som faktisk gjør det mulig for meg å kontrollere maten siden jeg er så styrt av blodsukker).

Ja ikke sant ? uff er jo egentlig bare en luksus å kunne velge hva man skal spise=) men uff for en luksus.... hehe

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 09:52   #1646
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hei hei
Her går det ikke ned. Står bomstille! Men har fått igjen matlysten i hverfall Men står helt stille... Og reiser til Spania på lørdag og skulle så gjerne ønske at jeg var gått ned mer.. Men men, kommer til å leve lavkarbo sånn ca i Spania. (kommer sikkert til å skjeie litt ut) Kommer jo til å innta en del rødvin der så blir vel ikke akkurat forbrenning av fett, men alkohol.... :/ men men..

Mona K, har du bestem deg for om du skal ta pause?

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 20:17   #1647
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Krysser fingrene for at du går ned litt til før ferien, 65kgmamma.

Nå har jeg vært ute og gått 3 km på roller blades. Jeg har bekkenløsning, så jeg har ikke fått trenet kondisjon på 1,5 år, og kun lett kondisjon de tre årene før der. Men roller blades kan jeg gå på uten å få vondt, og nå har jeg (sett ut som ei ku og) fått skikkelig kondistrening. Herlig!! Gjett hvem som skal hjem og kjøpe roller blades!! DET skal være slankepremien min, og den skal jeg få på forskudd, for jeg vet at jeg ikke kommer til å gi meg, og det er nå sesongen er.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 22:08   #1648
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Krysser fingrene for at du går ned litt til før ferien, 65kgmamma.

Nå har jeg vært ute og gått 3 km på roller blades. Jeg har bekkenløsning, så jeg har ikke fått trenet kondisjon på 1,5 år, og kun lett kondisjon de tre årene før der. Men roller blades kan jeg gå på uten å få vondt, og nå har jeg (sett ut som ei ku og) fått skikkelig kondistrening. Herlig!! Gjett hvem som skal hjem og kjøpe roller blades!! DET skal være slankepremien min, og den skal jeg få på forskudd, for jeg vet at jeg ikke kommer til å gi meg, og det er nå sesongen er.

Ja det er bra du krysser fingrene, får håpe det hjelper meg ned litt iallefall slik at jeg ikke står heeelt stille

Rollerblades stod jeg kjempe mye på når jeg var i tenårene Det er kjempe artig, kanskje jeg skulle funnet dem frem igjen...?
Ja Namba det syns jeg du skulle gjøre, det fortjener du nå Og som du selv sier så er det no det er sessong og det hjelper deg med å trene kondisjon uten at du får vondt Ser bare positive sider med det jeg

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:52   #1649
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg også ser bare fordeler ved det, og jeg gleder meg til å komme meg ut på tur igjen. Det var så befriende å kunne suse avgårde (om enn stiv av skrekk til tider) for jeg har savnet å kunne gå fort eller sykle. Jeg har ikke så god kontroll enda siden dette er helt nytt for meg, men jeg merker forbedring bare fra i går så det går seg nok til. Hvis du går på rulleskøyter hver dag frem til du skal til syden så øker du oddsen din for å gå ned i vekt før turen, særlig hvis du bruker staver i tillegg. Mine har stort sett fungert som støttehjul så langt, men jeg har fått staket meg stiv i magen også. Det er artig.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 23:58   #1650
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

I dag har jeg forresten egentlig veiedag, men siden vi er på ferie så har jeg ikke fått veid meg. Jeg er så spent på om jeg har kommet meg ned på sekstitallet igjen. Jeg klarer liksom ikke å tro det heller, for jeg klarer ikke å se det for meg. Det er så lenge siden sist at jeg vet ikke hvordan det ser ut hvis dere skjønner hva jeg mener. Da jeg begynte å slanke meg så klarte jeg også bare å se for meg at jeg skulle klare 70,5 kg, på nippet til normalvekt der jeg var da jeg ble gravid for fire år siden, og selv om jeg visste at jeg ville lavere klarte jeg ikke å se det for meg. Jeg tenkte at jeg kanskje ville klare å se det for meg etterhvert, men det har jeg altså ikke klart. Jeg får bare ta det som det kommer.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no