Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karboblokkere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-10, 22:44   #1
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Karboblokkere

Funker de virkelig?? Er det på helsekost jeg kan få kjøpt slike? Hadde jo vært greit å hatt til krisesituasjoner når vi er bortreist. Menne... så virker det så alt for godt til å være sant?!

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 22:47   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Scroll helt ned på siden her så finner du tråder om akkurat det samme

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 22:52   #3
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Karboblokkere

Øm... Ja, vell?

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 23:22   #4
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Karboblokkere

Jeg fant ingen?? Lurer på dette jeg også.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 23:24   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25714

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 23:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

og ved et enkelt søk kom dette opp: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...&sa=S%F8k#1095

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 07:31   #7
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Karboblokkere

Tråder som er fra 2005 og 2006 ja....
Jeg spørr igjen da jeg har sett i ett par tråder at folk spiser brødskive(vanlig) for så å ta karboblokkere. Virker det virkelig? Eller har det mye med å være sterk i troen? Jeg vil ha erfaringer anno 2010, ikke eldgammelt stoff.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 09:02   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Det er vel litt vanskelig å bevise om de funker eller ei. Tror ikke det er noen her inne som har sittet med blodsukkerapparatet og målt før og etter.

Gjør det selv

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 09:03   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Du får forresten kjøpt dem i de fleste dagligvarebutikker. Kiwi f.eks. Phase 2 heter de.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 10:38   #10
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~, her.

Tråder som er fra 2005 og 2006 ja....
Jeg spørr igjen da jeg har sett i ett par tråder at folk spiser brødskive(vanlig) for så å ta karboblokkere. Virker det virkelig? Eller har det mye med å være sterk i troen? Jeg vil ha erfaringer anno 2010, ikke eldgammelt stoff.

Løsning 1: Spise noe kroppen ikke trenger, deretter prøve å få det til ikke å bli tatt opp av kroppen. Ukjent virkningsgrad. Dyrt. Unaturlig.

Løsning 2: Spise noe kroppen faktisk trenger. Rimelig. Naturlig.

At man må velge EN av disse to er vel strengt tatt ikke stoff som blir utdatert på fire-fem år...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 10:42   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Men det skjer jo innimellom at vi som ikke holder oss til ketose (kanskje tilogmed ketosefolk) spiser litt for mye karbohydrater innimellom og da hadde det jo vært kjekt om det var noe som funka

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:30   #12
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men det skjer jo innimellom at vi som ikke holder oss til ketose (kanskje tilogmed ketosefolk) spiser litt for mye karbohydrater innimellom og da hadde det jo vært kjekt om det var noe som funka

Det var litt av hele poenget.
Og jeg vil tro det har kommet til flere brukere her siden 05/06 som har gjort seg nye erfaringer?!
Med en gang vi nye her spørr om noe får vi bekjed om å se tilbake til gammelt av, bruke søkefungsjonen eller tenke etter om vi virkelig er motivert til dette. Men dette er det eneste rette... Herregud!

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:33   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Beklager ~Hilla~ at jeg prøvde å gi deg noen råd og linker.
Men faktisk så kan det ligge en del nyttig info i eldre tråder som er like nyttige i 2010

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 13:21   #14
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Den første tråden jeg klikket på under her, har svar fra 2009 ... Det er jo ikke så lenge siden akkurat.

Klart, hvis noen har lyst til å komme med innspill i denne tråden kan de jo det, men man trenger jo ikke bli fornærma over at noen prøver å hjelpe ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:12   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~, her.

Det var litt av hele poenget.
Og jeg vil tro det har kommet til flere brukere her siden 05/06 som har gjort seg nye erfaringer?!
Med en gang vi nye her spørr om noe får vi bekjed om å se tilbake til gammelt av, bruke søkefungsjonen eller tenke etter om vi virkelig er motivert til dette. Men dette er det eneste rette... Herregud!

Ja, det er muligens omtrent like ålreit som når vi som har vært her en stund får sånne reaksjoner når vi prøver å hjelpe ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:29   #16
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Karboblokkere

Om dere ikke har konstruktive svar å komme med så la være. Jeg er ute etter svar fra de som faktisk bruker karboblokkere.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:35   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Jamen, om du faktisk ser i de relaterte (eller lignende) trådene som er nederst på sden her, som stort sett er fra i fjor og forfjor, så er det delt erfaringer om karboblokkere der.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:47   #18
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Karboblokkere

I flere av linkene er det kun snakk om phase 2, og så vidt meg bekjent etter bruk av google finnes det flere varianter. Kan ikke denne tråden få være ett spørsmålstråd til dem som har prøvd? Dere som sverger til ketolyse/lavkarbo og lever beinhardt etter dette syns jeg ikke kan komme med konstruktive innspill. Sorry mækk! Jeg beundrer dere for å ha slik selvbeherskelse at dere til en hver til kun spiser det som er "lov" både til hverdag og fest. Men jeg vil vite om det er noe jeg kan ta om det oppstår en "krisesituasjon", eller ett svakt øyeblikk om du vil. Jeg vil vite om det er noen som har brukt dette, noe annet enn bare phase2 og hvilke erfaringer de har gjort seg.
Jeg har ikke tenkt å basere meg på å leve på karboblokkere og kosthold med mye karbohydrater. Jeg liker å leve lavkarbo. Jeg har fått igjen "gnisten" gjennom dette kostholdet, så missforstå meg rett...

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 17:20   #19
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~, her.

Om dere ikke har konstruktive svar å komme med så la være. Jeg er ute etter svar fra de som faktisk bruker karboblokkere.

Vel, det er tydeligvis ikke så mange etter responsen å dømme ...

Du får heller, som Nellie sier, prøve selv ... så kan du jo komme tilbake og gi råd til andre som vil prøve


Sist redigert av Huldr : 26-06-10 kl 17:40.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 19:14   #20
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karboblokkere

Jeg skal reise imorgen, og har dermed kjøpt meg disse phase 2 pilene for å teste de ut, dersom situasjonen kaller det skal jeg teste dem ut og se om de funker.

To dager streit med "normal" kost burde få meg ut av ketose? ikke sant?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:33   #21
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~, her.

Om dere ikke har konstruktive svar å komme med så la være. Jeg er ute etter svar fra de som faktisk bruker karboblokkere.

Synes blant annet Gerd gav deg et veldig konstruktivt svar jeg, med å lete fram relevante tråder om det lignende! Synes ikke du også? Var det ikke interessant å lese om andres erfaringer der da?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:48   #22
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Jeg har ikke nyere erfaring med sånne produkter (jeg husker ikke helt hvilke jeg har prøvd tidligere, men believe me...det er en del.... ) Det jeg imidlertid husker fra da jeg testet ut, var at jeg fikk en følelse av å være småsjuk når jeg brukte dem. Ikke i form av kvalme eller noe sånt, men mer sånn "oi..jeg må på do....jeg må på do NÅÅÅÅ" - og da var det pukka nødt til å være en do i nærheten altså....

Det syns jeg ikke det var verdt, men kanskje andre har andre erfaringer.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:22   #23
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Karboblokkere

Jeg har ikke prøvd sånne piller selv, men har svært liten tro på dem etter å ga lest og hørt andres erfaringer. Men skader jo ikke andre en lommeboka å teste dem.

Ellers må jeg bare si at det er utrolig teit å svare "let frem gamle tråder". Dette er et diskusjonsforum, må være lov å spørre om ting i nye innlegg. Dessuten kommer det jevnlig flere registrerte brukere som kanskje sitter inne med masse erfaring, de har jo ikke svart i flere år gamle tråder.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:39   #24
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.


Ellers må jeg bare si at det er utrolig teit å svare "let frem gamle tråder".

Men hallo! Hvordan kan man ta alt i verste mening på den måten? Gerd opplyste om at det fantes flere tråder om temaet - det er jo både nyttig og relevant spør du meg.

Er det bedre at det ikke kommer noen svar, da? For det er veldig ofte alternativet.

I lignende tilfeller der folk har spurt om noe jeg vet det finnes masse info om, men som jeg selv ikke har greie på/erfaring med, har jeg gjort det samme som Gerd her og opplyst om at det finnes tråder om dette emnet - og fått takk for det. Er det liksom verdiløst det som står her fra før da? For meg er det en ressurs - og jeg finner ofte mye flott info som jeg hadde glemt når jeg søker i forumet.

Jeg synes det er "utrolig teit" å rakke ned på folk som prøver å hjelpe ... Og å svare frekt når noen prøver å hjelpe ...

Det går an å være litt høflig og ydmyk - dette er et forum som er fullstendig basert på frivillighet. Følgen av en slik respons blir gjerne at man betakker seg for å svare neste gang ...


Sist redigert av Huldr : 27-06-10 kl 10:09.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:42   #25
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Karboblokkere

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jeg har ikke prøvd sånne piller selv, men har svært liten tro på dem etter å ga lest og hørt andres erfaringer. Men skader jo ikke andre en lommeboka å teste dem.

Ellers må jeg bare si at det er utrolig teit å svare "let frem gamle tråder". Dette er et diskusjonsforum, må være lov å spørre om ting i nye innlegg. Dessuten kommer det jevnlig flere registrerte brukere som kanskje sitter inne med masse erfaring, de har jo ikke svart i flere år gamle tråder.

Hvorfor i alle dager synes du det er teit? Hvis man som erfaren bruker vet at akkurat dette har vært diskutert før, og at det finnes tråder som inneholder en god diskusjon og gode svar? Det er jo ikke ensbetydende med at man ikke kan spørre om ting i nye innlegg, men er et av svarene man ofte får. Nettopp fordi man vet at det er god svar på akkurat dette i andre tråder.
Dessuten, mye av den man spør om er informasjon man enkelt kan søke opp selv. Jeg synes det er synd at nye brukere ikke skal lære seg bruken av forumet, ikke for at man ikke skal diskutere ting selv om man er ny, men man kan jo sjekke om akkurat det man lurer på er diskutert og skrevet om før?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karboblokkere Gullegull Spørsmål og svar 9 06-05-09 14:43
Erfaringer med karboblokkere? Camz Spørsmål og svar 0 04-03-09 13:14
Karboblokkere sammen med lavkarbodiett? bringebærbær Lavkarbo generelt 10 05-09-08 14:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no