Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 21:02   #26
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

uff. det er ikke lett. jeg sier at jeg får vondt i hodet av sukker og de pleier å la meg være. det er ingen som vil at jeg må dra hjem på grunn av det. men spis godt før du drar. lykke til og kos deg. Kosen er jo ikke bare mat

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:02   #27
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

uff. det er ikke lett. jeg sier at jeg får vondt i hodet av sukker og de pleier å la meg være. det er ingen som vil at jeg må dra hjem på grunn av det. men spis godt før du drar. lykke til og kos deg. Kosen er jo ikke bare mat

Jeg sier at jeg har holdt på å utvikle sukkersyke og derfor må holde meg unna sukker for å hindre at jeg får det (noe som er sant). Etter et par ganger slutter folk å spørre heldigvis. Var i selskap i går og da hadde jeg med meg Brownies bakt etter oppskrift i boken til Hexeberg og hjemmelaget sjokolade samt sukkerfri brus. Gikk helt fint.

Forøvrig var jeg fortsatt i ketose selv om Brownien var laget med sjokolade 70% som inneholder sukker, det synes jeg er spesielt.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:10   #28
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg skjønner at det kan føles ekstra belastende for deg. Men jeg tror dessverre det er mer regelen enn unntaket for de fleste av oss at dette blir kommentert. Jeg håper at dette ordner seg for deg. Bruk forumet masse. Det er et utrolig motiverende sted å være.

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg trur det er mykje tankeløyse ute og går ang. akkurat dette. Folk som seier ting utan å tenke. Synest faktisk det er heilt greit å seie frå om ting. Er heldig sjølv og har veldig lavkarbovenleg familie.

Dere har så rett begge to, veldig mange tankeløse mennesker som ikke tenker over hva de sier. Det har vel de fleste overvektige god erfaring med.

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:46   #29
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

enig! Tankeløyse finst hos alle... Eg hadde ein sprekk sjølv i går, var i 88årsdag til sambo si bestemor. Men meiner sjølv det var ein kontrollert sprekk, eg sikta meg ut det smørbrødet med minst brød og mest pålegg, som var skinkesteik. Og tok eit ørlite osteiskakestykke, som var laga av kremfløyte og philadelphiaost. Men merka at eg fekk sukkerkick, følte blodet brusa i kroppen. Men eg klarte å stoppa etter dette, og er dermed fornøyd. Og i dag er eg tilbake på det rette sporet. Burde sjølvsagt hatt bedre sjølvkontroll, men men.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:48   #30
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Var i selskap i går og det var et digert kakebord.
Men synes jeg var flink som kun tok et stykke ostekake.
Minstegutten på 1 år spiste opp gelelokket og kjeksbunnen , mens jeg tok resten. Da var det ingen som spurte om hvorfor jeg ikke ville ha mer, ei heller om hvorfor jeg drakk vann

Men sikkert lurt å si at en ikke tåler hvetemel og sukker så godt. Selv tror jeg har kommet til å blitt fornærmet om folk skulle kommentere hva jeg putter/ikke putter i munnen. Folk har ikke noe med det, men lurt å ta med noe vist du har muligheten. Kan jo hende vertinnen setter stor pris på at noen flere vil hjelpe til å bake

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 11:49   #31
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Kan du ikke lage kokosmakroner og ta med? De er jo omtrent karbofrie. Så deler du med de andre og spiser selv. Alle liker disse og de er superenkle å lage. Det ligger flere gode oppskrifter her inne. Jeg pleier å putte i en ekstra eggehvite, så blir de ikke så tørre.

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:06   #32
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Ulempen med å si at man ikke tåler hvetemel er at neste gang du kommer, så har de anstrengt seg for å lage noe glutenfritt (som er dyrt og tungvint) til deg istedetfor - og med ennå mer karbohydrater i. DA er det vanskelig å si nei til svigerfamilien, da

Jeg sier at jeg ikke er sulten, og at jeg uansett ikke spiser noe med korn eller mye karbohydrater i.
edit: jeg sier selvfølgelig bare at jeg ikke er sulten hvis det er sant

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 07-03-11 kl 12:13.
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:56   #33
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Kan du ikke lage kokosmakroner og ta med? De er jo omtrent karbofrie. Så deler du med de andre og spiser selv. Alle liker disse og de er superenkle å lage. Det ligger flere gode oppskrifter her inne. Jeg pleier å putte i en ekstra eggehvite, så blir de ikke så tørre.

Kan jeg det asså. Jeg har 3 poser med kokos fra julebakesten Skulle bake, men ble ikke noe av. Dævven, det var god ide. Da skal jeg lete etter oppskrift. Kan jeg bruke vanlig oppskrift, eller er det spesialoppskrift her inne?

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 22:07   #34
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp ... Er invitert i selskap, hva gjør jeg?

Det ble servert bringebær til isen, så jeg tok litt bringebær og lata som jeg ikke skjønte at det skulle være til isen *knegg*

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hva gjør jeg feil? ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 15 18-10-09 17:27
Hjelp, hva gjør jeg galt?? lalo Spørsmål og svar 1 04-02-09 01:42
Hva gjør du når du er invitert bort på middag? Pelen Ketolysekuren 6 12-08-08 03:12
Invitert til 50årsdag - Hva med cognac....? jorang Ketolysekuren 5 21-02-07 16:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no