Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-10, 11:10   #1
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Jauda. Som tidligere, merker jeg at jeg nesten brekker meg av egg. Dvs omelett, eggerøre og rent egg ellers..

Sist runde spiste jeg omelett til frokost veldig mye, nå orker jeg ikke.

Jeg vil spise mest mulig rent, dvs uten erstatningsingredienser som JBK, protein osv. Og jeg vil ikke spise kunstig søtstoff, da det trigger søthungeren hos meg. Og helst vil jeg slippe å spise "brød", det går mye på mine vaner. Har spist litt LPbrød, det liker jeg, men vil ikke ha for mye av det egentlig.

Så, hva oppfyller mine krav, egentlig? Lapper av egg, cc og ost er ikke noe godt, så det utgår altså

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:21   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Hei,
Her finner du frokost og kveldsmat i oppskrifts delen av forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116

En tråd til inspirasjon, Hva har du hatt til frokost i dag?, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:24   #3
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Div salater
CC med bær og nøtter
middagsrester
ostesnacks med pålegg
ost og skinke med smør rullet sammen
bacon
kjøttdeig med sopp og fløte

man kan spise hva som helst egentlig trenger ikke å være frokost mat

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:32   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Osteknekkis:

Jeg lager av flere forskjellige ostetyper, med forskjellig smak. Da blir det variasjon

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 11:51   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

De kjeksene ser altså bare SÅ fantastiske ut!!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:05   #6
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Jeg har det akkurat på samme måten hva gjelder egg
I begynnelsen trodde jeg at jeg måtte spise noe med egg til frokost, og spiste egg til jeg ble kvalm og til slutt ikke klarte å røre frokosten.. men sånn trenger det jo ikke å være, fant jeg ut

Nå spiser jeg følgende til frokost:
- Osteknekkis
- Middagsrester (stor favoritt så har med vilje begynt å lage litt mye middag, hihi)
- Frokostpannekaker (er litt lei disse nå da, syns de er litt kvalmende)
- Pizzasnurrer
- Mikrobrød med pålegg (kjapt, enkelt og veldig godt med ferskt varmt "brød" til frokost)

Alternativene er mange Håper du finner noe du liker!

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:36   #7
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Mye forslag, takker for det (men jeg vet egentlig om alternativene altså..). Har jo gått på ketolyse i 7 mnd før, men da ble jeg ikke fullt så lei. Men egg er lettvindt, og med proteiner, og dermed er det mer frokostpreg på det enn annet.

Problemet er at jeg ikke orker middagsrester på morgenen, ei heller salat. Osteknekkis er jeg ikke slik spesielt glad i heller.. Men, får se hva jeg finner på. Bruker egentlig heller JBKM enn proteinpulver, men det er søtstoffet som jeg føler mangler f.eks. til pannekaker osv.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 12:53   #8
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Hva med å rulle sammen ost og kjøttpålegg, med ev majones el smøreost inni? Og en neve mandler. Litt paprika og agurk er også godt til.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:15   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Mye forslag, takker for det (men jeg vet egentlig om alternativene altså..). Har jo gått på ketolyse i 7 mnd før, men da ble jeg ikke fullt så lei. Men egg er lettvindt, og med proteiner, og dermed er det mer frokostpreg på det enn annet.

Problemet er at jeg ikke orker middagsrester på morgenen, ei heller salat. Osteknekkis er jeg ikke slik spesielt glad i heller.. Men, får se hva jeg finner på. Bruker egentlig heller JBKM enn proteinpulver, men det er søtstoffet som jeg føler mangler f.eks. til pannekaker osv.

Bruk godt med kardemomme eller kanel i pannekakene. Det gir en ekstra "snert"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:38   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Hva sier ketolyseluren om cottage cheese? Hva med 150g cottage cheese, 50g creme fraiche, kanel og vaniljeessens og feks stangselleri til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 13:48   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Jeg spiser masse cottage cheese. Og i det siste har det blitt endel av Nannahs knekkebrød. Kan ike huske sist jeg spiste egg til frokost

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:01   #12
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Har brukt kardemomme i lapper osv, men synes liksom det mangler noe lell. :kresen: Cottage cheese er greit, men det synes jeg også er best med bær og noe søtt til.. Skinke og osteruller blir mer fast-food, men skal se hva jeg får til. Får se om jeg prøver å lage noe knekkebrød lignende..

Sist mener jeg at jeg lagde smoothie også, med fløte, egg og bær bl.a. Kanskje jeg skal prøve igjen? Problemet er at jeg får litt mageknip av for mye feite meiereprodukter.

Jeg prøver ikke å være vanskelig altså. Jeg bare er det lell

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:49   #13
Åsa
Nytt Medlem
 
Åsa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Åsa er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Hei!
Jeg spiser sætres fiberik solsikke knekkebrød til frokost. Synes de er kjempegode 3.1g karbohydrat og 2.3g kostfiber per skive. Tygger de lenge, og nyter hver bit Heldigvis er jeg glad i egg, for jeg tåler ikke melkeprodukter....

Åsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose uten melkeprodukter Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:33   #14
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Opprinnelig lagt inn av Åsa, her.

Hei!
Jeg spiser sætres fiberik solsikke knekkebrød til frokost. Synes de er kjempegode 3.1g karbohydrat og 2.3g kostfiber per skive. Tygger de lenge, og nyter hver bit Heldigvis er jeg glad i egg, for jeg tåler ikke melkeprodukter....

...men vedkommede som spør går på ketolyse og da er kh innholdet i de knekkebrødene for høyt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 00:38   #15
Åsa
Nytt Medlem
 
Åsa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 5
Åsa er på en erverdig vei

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

...men vedkommede som spør går på ketolyse og da er kh innholdet i de knekkebrødene for høyt.

Beklager om jeg tråkket i salaten Er selv i ketose, og 3.1-2.3=0.8kh per skive, så jeg kan spise en del før jeg når 15-20kh. Tenkte det var et godt frokostråd til en som ikke orker egg.

Åsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose uten melkeprodukter Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 00:40   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Opprinnelig lagt inn av Åsa, her.

3.1-2.3=0.8kh per skive,

På norske matvarer er kostfiber trukket fra, så de 2,3 kommer nok i tillegg til de 3,1...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 00:43   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

To fiberrik med kokt egg.. ca 7 karber.. Spiser alltid det til frokost jeg..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 00:44   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Klarer ikke egg, hva ellers til frokost osv

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

På norske matvarer er kostfiber trukket fra, så de 2,3 kommer nok i tillegg til de 3,1...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer ikke spise Elephanta Ketolysekuren 33 08-02-09 09:47
Klarer ikke spise Evah Spørsmål og svar 7 13-11-08 20:08
Jeg klarer ikke å spise noe ..! Momsa Ketolysekuren 19 22-07-08 19:47
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33
Klarer ikke søtningsmiddler LilNoor Lavkarbo generelt 3 23-02-05 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no