Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva man kan spise og drikke

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 23:02   #1
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei
Thumbs up

Hva man kan spise og drikke

Håper jeg ikke er helt på cidertur nå, men jeg ser at flere (inkludert meg) spør om det samme, og i samme sjanger. Kan ikke vi lage en egen tråd der vi skriver absolutt ALT VI KAN spise? Dropp å skrive om det vi IKKE KAN spise?
Det står mye om det innpå her, men det er ikke lett å finne frem i "jungelen" og for en nybegynner er det ekstra vanskelig. Her kan dere slå dere løs med det dere måtte ønske av mat, drikke, alkohol, snacks, snop, frukt/bær, grønnsaker, kjøtt, fisk, søtt, salt og syrlig Ja, jeg vet dette er listet opp rundtom, men helt ærlig så er det ikke så enkelt å leite seg frem her siden det er så voldsomt med innlegg...Er det noen som er uenig, og mener at det fins en sånn tråd, så må dere bare slette denne Ville bare hjelpe nybegynnerene (meg inkludert)

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:12   #2
Frøken Kolibri
Juniormedlem
 
Frøken Kolibri sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 22
Frøken Kolibri er på en erverdig vei

Sv: Hva man kan spise og drikke

Enig med du! ny jeg også

Frøken Kolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg..tror eg!;) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:15   #3
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Hva man kan spise og drikke

Det kan komme litt ann på hvilke retning du følger det

__________________

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:44   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva man kan spise og drikke

Opprinnelig lagt inn av Frøkendings, her.

Håper jeg ikke er helt på cidertur nå, men jeg ser at flere (inkludert meg) spør om det samme, og i samme sjanger. Kan ikke vi lage en egen tråd der vi skriver absolutt ALT VI KAN spise? Dropp å skrive om det vi IKKE KAN spise?
Det står mye om det innpå her, men det er ikke lett å finne frem i "jungelen" og for en nybegynner er det ekstra vanskelig. Her kan dere slå dere løs med det dere måtte ønske av mat, drikke, alkohol, snacks, snop, frukt/bær, grønnsaker, kjøtt, fisk, søtt, salt og syrlig Ja, jeg vet dette er listet opp rundtom, men helt ærlig så er det ikke så enkelt å leite seg frem her siden det er så voldsomt med innlegg...Er det noen som er uenig, og mener at det fins en sånn tråd, så må dere bare slette denne Ville bare hjelpe nybegynnerene (meg inkludert)

Kan denne hjelpe?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:54   #5
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Hva man kan spise og drikke

Der var den ja Men den inneholder ikke absolutt alt!

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:56   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva man kan spise og drikke

Opprinnelig lagt inn av Frøkendings, her.

Der var den ja Men den inneholder ikke absolutt alt!

Nei, det gjer den jo ikkje. Men kva er alt? Ikkje for å kverulere altså men, men eg bur i Belgia, og her har vi til dømes ein del andre produkt og matvarer som eg et, som er lavkarbo, som folk heime ikkje har ide om kva er for noko ein gong. Så det kan jo bli ei ganske enorm liste, alt i alt!

(Prøver berre å forklare kva eg tenker.. Er nok litt miljøskada frå jobb - katalogisering etc etc...)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:39   #7
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Hva man kan spise og drikke

Skriv en liste selv om hva du tror du kan spise. Få heller komentarer på den. Tror ikke mange her vil bruke tid på å skrive ALT som jeg eller du kan spise, det er millioner av matvarer og kombinasjoner. Spis rent kjøtt, fisk, kylling, egg og bacon med litt blomkål og brokkoli til du har tilegnet deg kunnskap. Kunnskapen må du skaffe selv, men det tar tid!


Opprinnelig lagt inn av Frøkendings, her.

Der var den ja Men den inneholder ikke absolutt alt!

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:45   #8
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva man kan spise og drikke

Hva med å finne det ut selv`? Er jo bare å søke finne næringsinnholdet i maten
http://matportalen.no/matvaretabellen

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikke Hillelille Spørsmål og svar 12 10-11-09 11:54
Hva kan man drikke? lillegull Ketolysekuren 4 03-01-09 21:29
Sv: Kan jeg spise/drikke så mye sukkerfri sjokolade brus jeg vil?? :p annabanana Ketolysekuren 1 23-03-08 13:28
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no