Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-09, 09:49   #1
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

vet ikke helt om jeg liker at dette går så fort. er dette virkelig normalt?
på torsdag er det tre uker siden jeg begynte på ketolyse med en vekt på 78 blankt. i dag veide jeg meg og vekta var på 71,4. synes dette er litt for mye jeg.? eller hva synes dere?

jeg spiser jo ganske bra tror jeg? har laget soyaproteinbrød, spiser ca 3-4 brødskiver pr dag, går som regel i kjøtt eller fisk til midagg, med tomater, champinion, salat med fetaost. Jeg er ikke så glad i blomkål eller brokkoli, det får jeg bare ikke i meg.. spiser vel ca 4 egg i uken, kommer ann på hvor mye brød jeg spiser..

pleier å lage med krem med bringebær nesten hver dag, det er jo så godt..
ellers å pleier jeg også å spise walnøtter

hva synes dere om kostholdet mitt? spiser jeg nogenlunde greit?

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:13   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Mer enn 2 kg i uken er ganske mye ja, men det er vanlig at vekta går raskt nedover i starten, og bremser ned etterhvert. Mye både vann og slaggstoffer som forsvinner ut

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:21   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Du sier ikke hvor høy du er. Men for noen er dette bare helt utrolig for kroppen, og alt bare "slipper". Antar også at du spiser bra med kalorier pr dag og føler deg bra? Det hender også at kroppen tar noen platåer, da er det å se på gjennomsnittstapet per uke. Husk og at psyken skal følge med, det er mange som sliter litt med at de plutselig er blitt tynnere enn før på kort tid...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:22   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Synes du er heldig jeg!

Det går fort, men kroppen går ikke mer ned i vekt enn den skal. Men, jeg må bare spørre: Spiser du lavkarbo og lavfett? Da går man også veldig raskt ned i vekt - men på en helt feil måte. Kutter du ut karber og samtidig ikke får nok fett, bruker kroppen muskler til brensel i stedet.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:45   #5
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

jeg er 168 cm høy.

jeg prøver å spise mest mulig fett. går litt mye i kjøttdeig om kvelden. liker å lage kjøttboller av dem. det er godt!
stekker fisk og kjøtt i olje og smør. spiser mye ost på brødskivene. spiser enten brie eller cheddar ost. spiser mye grønt samt avokado. men føler jeg ikke får nok karbohydrater derfor stapper jeg meg i bringebær og kremfløte, men alikevel er jeg i ketose ...

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:52   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Da er det bare å nyte livet da
Happy shopping om litt! Det er så festlig å måtte finne frem 38 i klær...
Når du vil bremse opp så legger du til litt og litt lavGI-mat. Fedon etc.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:11   #7
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av lissy86, her.

vet ikke helt om jeg liker at dette går så fort. er dette virkelig normalt?
på torsdag er det tre uker siden jeg begynte på ketolyse med en vekt på 78 blankt. i dag veide jeg meg og vekta var på 71,4. synes dette er litt for mye jeg.? eller hva synes dere?

jeg spiser jo ganske bra tror jeg? har laget soyaproteinbrød, spiser ca 3-4 brødskiver pr dag, går som regel i kjøtt eller fisk til midagg, med tomater, champinion, salat med fetaost. Jeg er ikke så glad i blomkål eller brokkoli, det får jeg bare ikke i meg.. spiser vel ca 4 egg i uken, kommer ann på hvor mye brød jeg spiser..

pleier å lage med krem med bringebær nesten hver dag, det er jo så godt..
ellers å pleier jeg også å spise walnøtter

hva synes dere om kostholdet mitt? spiser jeg nogenlunde greit?


Oi, så bra! Har du oppskrifta eller? Hvor mye spiser du av hvert liksom?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:46   #8
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

kanskje jeg gjør det ritkig da nå ble jeg virkelig glad! det er kjempe deilig å se de gamle klærene mine passe igjen. veide 66 kg før jeg ble gravid så jeg nærmer meg 66, men vil alikevel ned til 60.
Det ejg gruer meg mest til er å slutte på ketolyse igjen. kan jo ikke leve på 15 gram karbohydrater resten av mitt liv.? så er livredd for at jeg skal begynne å legge på meg igjen.
Har skjønt at jeg burde holde meg unna raske karbohydrater når jeg er kommet meg i mål? får prøve å lese fedon etterhvert da

har ingen spesielle oppskriter. Er bare veldig ops på at jeg må få i meg fett rett og slett, og nok karbo.

lagde meg soyaproteinbrød som jeg fant her inne på forumet. Lagde to brød, men måtte kaste det ene brødet fordi det er veeeldig liten holdbarhet på det. spiser som regel 2 ristet brødskive med masse smør og ost, enten agurk på eller paprika. lunsj så går det i 2 egg med bacon om majones eller salat med masse grønt i. midagg kjøtt eller fisk, med salat eller eggesalat/rekesalat. men med maaasse majones. Ekte altså.
kvelds blir det jo bringebær med masse fløte til jeg blir kvalm og sovner av men godt er det! søtsuget forsvinnet helt!!

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:47   #9
lissy86
Juniormedlem
 
lissy86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
lissy86 er på en erverdig vei

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

forresten så lager jeg pizzaen noen ganger fra ketolyse.. ikke peppes pizza bunn, men lager den med masse kjøttdeig og ost. løk og chaminjong. kjempe godt!!!

lissy86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:06   #10
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Kroppen bestemmer. Den syntes vel det var passende å kvitte seg med en del sånn i starten. Hvis du spiser godt og har det bra, synes jeg ikke du skal bekymre deg.... ikke ennå iallefall. Antakelig vil det flate seg ut ganske snart.

Lykke til!

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:28   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Hei Lissy Grattis så mye med vektnedgangen, bra jobba!

Opprinnelig lagt inn av lissy86, her.

kan jo ikke leve på 15 gram karbohydrater resten av mitt liv.?

Hvorfor ikke?! Det har jeg gjort i snart tre år, har aldri følt meg bedre. Med kropp, psyke, energi og livslyst på topp så er det ikke vanskelig. Etterhvert som man lærer seg flere oppskrifter, og får til litt variasjon i kosten så går det av seg selv.

Lykke til videre!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:34   #12
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 51
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei Lissy Grattis så mye med vektnedgangen, bra jobba!



Hvorfor ikke?! Det har jeg gjort i snart tre år, har aldri følt meg bedre. Med kropp, psyke, energi og livslyst på topp så er det ikke vanskelig. Etterhvert som man lærer seg flere oppskrifter, og får til litt variasjon i kosten så går det av seg selv.

Lykke til videre!

Du sier du har levd på 15 karber/dag i 3 år.
Blir det sånn at du har kontrollen på de, eller må du telle og skrive hver dag selv etter 3 år?
Jeg er inne i en tellefase pga jeg må få i meg mer kalorier (har ligget på rundt 1500, må prøve å nærme meg 2000), så jeg ser at noen dager er jeg nede i 1 carb, andre dager oppe i 20. Men masse fett altså
Har du full kontroll uten å notere? Er bare nysgjerrig

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:45   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Jeg var helt nazi på å telle karber den første tida, men etterhvert blir det en vanesak. Jeg vet automatisk hvor mye karber ditt og datt inneholder, og i hvor store mengder.

Jeg spiser ikke nøyaktig 15 gr karber hver dag nei, noen ganger mye mindre selvfølgelig, men aldri over 20-25 gram. Det jeg spiser som kan få karbemengden litt høy er som regel rød paprika, nøtter, tomater, oliven og sånt noe. Jeg spiser bare ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, meieriprodukter og egg. Og fett, selvsagt. (Jeg henter ca 75-80 % av energien min fra fett i maten.) Merkelig nok kan absolutt ALLE typer matretter lages av en eller annen kombinasjon av disse ingrediensene Det tar bare litt tid å lære seg å lage mat på en annen måte. Men det blir en vanesak.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:00   #14
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 51
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Jeg var helt nazi på å telle karber den første tida, men etterhvert blir det en vanesak. Jeg vet automatisk hvor mye karber ditt og datt inneholder, og i hvor store mengder.

Jeg spiser ikke nøyaktig 15 gr karber hver dag nei, noen ganger mye mindre selvfølgelig, men aldri over 20-25 gram. Det jeg spiser som kan få karbemengden litt høy er som regel rød paprika, nøtter, tomater, oliven og sånt noe. Jeg spiser bare ren mat, kjøtt, fisk, grønnsaker, meieriprodukter og egg. Og fett, selvsagt. (Jeg henter ca 75-80 % av energien min fra fett i maten.) Merkelig nok kan absolutt ALLE typer matretter lages av en eller annen kombinasjon av disse ingrediensene Det tar bare litt tid å lære seg å lage mat på en annen måte. Men det blir en vanesak.

Takk for svaret. Var det jeg regnet med egentlig.
Ja, etterhvert så legger man seg på minnet hva som inneholder hvor mye karber. Blir lettere å lettere å ha kontrollen ser jeg

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:10   #15
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt!

Ikke sant?

I begynnelsen skreiv jeg ned alt jeg spiste og ikke spiste i ei notisbok, alle måltider, alle ingredienser, hver dag. Det gjorde det MYE lettere. Hvis jeg sto stille på vekta f.eks., så var det lettere å feilsøke. Ta bort/legge til en og en ting til det løsnet igjen. Det er også interessant å lese i denne boka nå, etter disse årene. Det viser seg at jeg har glemt endel, og også glemt deilige oppskrifter som jeg brukte før. Nyttig å friske opp.

Jeg startet med min egen kropp som forskningsprosjekt jeg, og tenkte at da må man vel føre en nøyaktig forskningsrapport også Glemmer aldri den aha-opplevelsen jeg fikk da jeg fant ut at min kropp var ekstremt vár på tomater, (av alle ting!) Spiste jeg for mye tomat gikk jeg ikke ned. Merkelige saker. Men viktig å huske på at alle kropper er forskjellige, og at det ikke alltid finnes fasitsvar. Viktig å notere ned alt man opplever på egen kropp.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Det er ikke bare positivt å gå ned i vekt Gracella Generell diskusjon 6 01-09-08 00:35
Kuttet fettet...raser ned i vekt! :) Dippsey Lavkarbo generelt 5 24-04-08 11:46
Opp i vekt - hva skjer med meg? Tara H Ketolysekuren 13 01-11-06 21:14
Stjernene raser ned i vekt Dorothy Artikler 8 20-07-06 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no