Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

en drøm av en lunsj;O)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-04, 12:47   #1
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

en drøm av en lunsj;O)

Dette måå jeg bare dele med dere andre
Spiste nettopp den beste lunsjen jeg har hatt på leeenge!

Kjøp inn en pose med mexicanske kalkunboller(Prior),Legg på noen skiver oppå de,og varm i mikroen.Ha litt rømme ved siden av..NYDELIG;O)

Jeg savner ikke tacos så mye nå...hihi*ss*

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 12:48   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

pss....

Posen er på 225 gram,og karboinnholdet er 4.6 g pr.100 g
så litt under halve posen til lunsj..og resten neste dag er vel greit?

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 13:05   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

legg på noen skiver oppå de? brødskiver?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 14:12   #4
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

sorry

sorry.... neida...gliser..ikke brøskiver,men osteskiver,,tihi

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 14:24   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hehehe det var egentlig det jeg trodde ja

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 16:04   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hvorfpor savner du taco????

Du kan jo spise det meste av tacoen da,lag deg soyapannekaker og bruk de som underlag i stedet for skjell el.
Bare husk å kutte ut maisen,for den inneholder stivelse.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 16:22   #7
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

savner ikke taco idag ..hihi

Skal lage meg disse pannekakene og plettene..men først må jeg ha alle ingrediensene Men det var skikkelig godt...det jeg hadde idag
men apropo..hva med tacosaus??det står ikke noe innholdsfortegnelse i feks..old el paso tacosaus..og får at det skal bli noenlunde taco ..synes je smaken av denne må ligne litt iallefall
Vet du om et godt forslag til tacosaus??

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 16:49   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av ayliah

Skal lage meg disse pannekakene og plettene..men først må jeg ha alle ingrediensene Men det var skikkelig godt...det jeg hadde idag men apropo..hva med tacosaus??det står ikke noe innholdsfortegnelse i feks..old el paso tacosaus..og får at det skal bli noenlunde taco ..synes je smaken av denne må ligne litt iallefall Vet du om et godt forslag til tacosaus??

Må inrømme at jeg jukser der:-),ikke si det til noen jeg bruker den som kommer i dinner pakka.
Bruker jo ikke så mye da,men soyapannekaker med tacodill og dall rulla sammen og masse ost på toppen varma i mikroen smaker kjempegodt:-)
HRMF!!! Skulle vel ikke fortalt en på intro at jeg jukser av og til,men det er helgejuks,og jeg jukser alltid litt i helgene:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 17:24   #9
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

;o)

Godt å høre skorpia..for etter introen..kommer jeg til å jukse også..hehe Men det er vel kanskje ikke uhorvelige mengder vi trenger av akkurat sausen heller...men det setter jo litt spiss på smaken da men det skal jeg jammen prøve..soyapannekaker med resten av inventaret..og uten mais ja..hihi

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 17:47   #10
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

LA MEG SI DET SÅNN.Helgejuks med lite karbo gjør det levelig på Atkins.

Greit å være streng,men jeg har levd så lenge på denne dietten det har blitt en livsstil.
Regner med at noen kommer med pekefingern,men for meg er det viktikst å føle meg sunnog frisk:-) uten medisiner.

Lurer faktisk på en ting til?
Er det ingen andre her som har blitt kvitt allergier,dvs,kløe etc. etter induksjonen????

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 22:19   #11
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

hm..

ja..den skal jo være levelig også denne dietten da Vi lever bare en gang..og det har jeg blitt fullstendig klar over i det siste
Har hatt litt eksem på hendene,ikke merket at det har blitt bedre(er ikke såå mye da)..men jeg har snarere tvert imot hatt tørrere hud enn det jeg har nå..Merkelig!!Legger,lår og mage er så tørre!!Aldri vært sååå tørr før jeg..ennå jeg drikker jo BØTTEVIS med drikke(vann.farris og glitre)
Noen som har erfart dett selv??

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 22:45   #12
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Bare husk å kutte ut maisen,for den inneholder stivelse.

Minimais har bare 2,6g karbo / 100g.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 22:48   #13
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

jøss..

er det så stor forskjell på "vanlig"mais og minimais??og jeg som elsker Biff shop suey...med vannkastanjer og bambusskudd og ja..akkurat..minimais!!Kankje ikke Kinamat er så galt jeg hadde trodd allikevel da?? Men jeg er litt skeptisk til den sausen de har til shop sueyen...hm..!!

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 16:04   #14
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Hvordan....

....lager man soyapannekaker?

Har et eksempel på god taco-kjøttsaus for de som er interessert.:

400 gram kjøttdeig
1 lite glass tomatpure
1/2 boks hakkede tomater
ca 1/3 av et salsaglass
chillikrydder, godt med pepper eller kayenne, og til slutt en "hemmelig" ingrediens:
bittelitt av oljekrydderet fra den brune yum-yum nuddelpakken. (husk å kaste nudlene)

Dette blir kjempegodt, har testet det på gjester med stor suksess. Man slipper å bruke posesausen som sikkert er full av mel og annet svineri.

Under tacoen bruker jeg noe som heter papadums eller korni flatbrød. Papadums er ypperlig men vanskelig å få tak i. Har derfor lyst å prøve disse pannekakene noen snakker om.

Nalana : )

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 16:28   #15
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av ayliah

ja..den skal jo være levelig også denne dietten da Vi lever bare en gang..og det har jeg blitt fullstendig klar over i det siste
Har hatt litt eksem på hendene,ikke merket at det har blitt bedre(er ikke såå mye da)..men jeg har snarere tvert imot hatt tørrere hud enn det jeg har nå..Merkelig!!Legger,lår og mage er så tørre!!Aldri vært sååå tørr før jeg..ennå jeg drikker jo BØTTEVIS med drikke(vann.farris og glitre)
Noen som har erfart dett selv??

Tørr hud hører jo vinteren til,har du badekar anbefaler,jeg å ha oppi en spiseskje med oliven eller jornøttolje i badevannet,det gjør underverker,gjerne sammen med noen aromatiske oljer i tillegg da.
selv har jeg alltid hatt tørr hud om vinteren,og det hjelper utrolig mye da. For jeg er ikke flink til å smøre meg etterpå for å si det sånn:-),synes det er direkte kjedelig:-)

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-02-04, 19:12   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nalana

....lager man soyapannekaker?

se på kokeboka (introdusjonsfasen)

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no