Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Drikking av vann

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-10, 10:12   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Drikking av vann

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kan ikke vente til jeg kjenner at jeg er direkte tørst, så for meg fungerer det å smådrikke gjennom hele dagen. Om jeg venter til jeg er tørst med å drikke så får jeg lett hodepine, blir kvalm, og om jeg har drukket lite en dag våkner jeg alltid med opp stive tørre fingre dagen etter, og halsen føles som sandpapir langt nedover, og når jeg først drikker da kan jeg finne på å helle i meg en liter i slengen ... Jeg kjenner fort forskjell på en dag med dårlig og en dag med adekvat vanninntak. Men dette er min opplevelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 10:52   #27
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Drikking av vann

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Summa sumarum:

-Alle her inne forteller om sin egne personlige erfaringer, hva de gjør, hvordan de får det til. Hva som passe en egen kropp best.

Ingen trenger å "skytes" om ikke man gjør det samme som andre gjør

For meg virker det som at det er like bastante meninger, både den ene eller den andre vegen.

Helt rett Gerd; snakker bare om mine personlige erfaringer og tanker og hva jeg har oppelvd fungerer osv. Det har jeg da prøvd å formidle også, håper ikke jeg blir oppfattet som ute etter å skyte noen...

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Det er klart man må gjøre det man trives med!
Tror poenget er at ingen skal føle seg presset/føle at de MÅ drikke mer vann enn de orker/syns er behagelig for egen kropp

Nettopp! Men så er det de som ikke kan/har lært seg å faktisk lytte til kroppen hva den sier den trenger pga gamle (dårlige?) vaner. DA trenger det ikke være så dumt å følge bittepittelitte granne med på at man får i seg passelig med veske i alle fall...

Peace out!

Og da kan vel jeg si: "Takk Photobscura!!"

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:38   #28
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Drikking av vann

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tusen takk for den siste kommentaren!

Men atte du, er det sunt med nesten 2liter kaffe om dagen??? Ikke i forhold til vekt, men alt annet?


Etter all sannsynlighet ikke. Dette er det jeg som regel drikker som minimum.
Ikke uvanlig at jeg drikker enda mer
For tre uker siden testet jeg ut å klare meg med én nespresso til ettermiddagskaffen i én uke. Var beintøft og jeg hadde hodepine og abstinenser, men gikk over etterhvert.
Dessverre gled det fort ut igjen, men prøver å redusere og skal dra det ned mot en kopp til frokost og en til ettermiddagskaffen.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 11:40   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikking av vann

Tror de aller fleste får signaler fra kroppen i form av tørst ved væskebehov. Om man tar hensyn til behovet eller ikke er en sak for seg.

Jeg vet om folk som ikke drikker vann om de ikke får brus, men når de begynner på ketolysekur blir de så tørste at vann smaker nydelig, og er mye tørste og drikker vann fordi de ikke tillater seg annet.

Er helt enig med Kitt om at man ikke skal tvinge i seg noe som helst. Denne kuren handler mye om å lytte til kroppen og ta vare på den. Ikke bare kontroillere med hodets "fornuft".

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:31   #30
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Drikking av vann

Jeg opplever at jeg er blitt mye mer tørst etter å ha startet på ketolyse kuren. Pemper vann hele dagen og da rundt 1/2 liter i slengen. Er sikkert rundt 3 liter bare i vann + annen væske som kommer i tillegg...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:44   #31
Mille32
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 46
Innlegg: 41
Mille32 er på en erverdig vei

Sv: Drikking av vann

Nå var jeg nå så "uheldig" å svare på en tråd der lykkepillen spurte om et råd. Jeg svarte med mitt råd så får andre svare med sine råd. Er det ikke derfor man skriver en slik tråd da, er det ikke meningen at man skal svare....det er ingen som MÅ, SKAL eller noe sånt, men synes jeg har rett til å svare slik jeg vil. Det er ikke for å henge noen eller gi noen dårlig samvittighet, men bare et venlig råd. Det er da allmenn kjent at man i vanlig fall er anbefalt å drikke mer enn 1 liter om dagen!

Jeg vil i alle fall at folk fritt skal få svare på mine tråder; er glad for alle råd. Greit å få flere synspunkt på ting, er jo derfor jeg poster en tråd her...

__________________



Start 23.04.10
Delmål 1:85.7 kg -10,7 kg Pause i Ketolysekuren etter 5 1/5 uke.....
Mille32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse; max 15 karber Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 11:00   #32
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Drikking av vann

Jeg takker for alle råd jeg!
Og nå klarer jeg faktisk å drikke mye mer vann. Er generelt mer tørst også, så dette går fiiiin-fint!

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 11:04   #33
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Drikking av vann

Opprinnelig lagt inn av lykkepillen©, her.

Jeg takker for alle råd jeg!
Og nå klarer jeg faktisk å drikke mye mer vann. Er generelt mer tørst også, så dette går fiiiin-fint!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:11   #34
Alouis
Juniormedlem
 
Alouis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 33
Alouis er på en erverdig vei

Sv: Drikking av vann

Jeg har et lite problem som jeg kanskje kan få svar på i denne tråden. Jeg liker ikke vann, så for meg er det et ork å få i seg nok vann. Men lettbrus derimot går ned på høykant.
Jeg vet at lettbrus ikke er sundt - men hvordan er det i forhold til ketolysekur? Kan man bytte ut alt vann og drikke brus i stede (uff ja jeg ser hvor ille det der ser ut - men sånn er det nå en gang)

Alouis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:18   #35
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikking av vann

Opprinnelig lagt inn av Alouis, her.

Jeg har et lite problem som jeg kanskje kan få svar på i denne tråden. Jeg liker ikke vann, så for meg er det et ork å få i seg nok vann. Men lettbrus derimot går ned på høykant.
Jeg vet at lettbrus ikke er sundt - men hvordan er det i forhold til ketolysekur? Kan man bytte ut alt vann og drikke brus i stede (uff ja jeg ser hvor ille det der ser ut - men sånn er det nå en gang)

Det viktigste er at du får i deg nok væske! Jeg har i ukesvis av gangen kun drukket max et lite glass vann pr dag ved siden av litervis med Cola Zero og vekten gikk da ned for det!

__________________

Sist redigert av Kitt : 03-05-10 kl 17:07.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 16:29   #36
Arka
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Jeg bor i Østfold langt ut i skogen den grønne.
Innlegg: 65
Arka er på en erverdig vei

Sv: Drikking av vann

Pga at min tykktarm er fjernet skal jeg helst drikke 3-4 liter vann om dagen. Jeg blir kvalm og klarer ikke det uten tilsatt smak. Jeg drikker Fun light saft og går ned fra 1/2 - 1 1/2 kg i uka.
Om dette gjør at man går saktere ned er nok veldig individuelt.

Arka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye vann Cherry Spørsmål og svar 11 28-02-10 00:37
Vann jente20 Ketolysekuren 3 15-02-10 15:55
Vann! Kanutten Spørsmål og svar 1 01-06-09 22:42
Vann! Kanutten Kosttilskudd 10 22-05-09 21:52
Vann Nila Lavkarbo generelt 10 20-06-07 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no