Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Ny her inne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 14:02   #151
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg skjønner godt jakten på sixpacken, en må da ha lov til å ønske seg noe for sin egen del også. Dame, som jeg er, kjenner godt til slike "oppheng" på hva en vil ha. Jeg ønsker meg synlige muskler på ryggen, når det er mulig igjen da... Og så må jeg få kommentere dette med at folk sier nedsettende ting om et vellykket vekttap. Du er sansynligvis ikke for tynn, men siden du antageligvis er høy(jmf bukselengde) virker forskjellen fra da du var overvektig til nå veldig stor. Jeg som dame har tatt mål av Marilyn Monroe(jada, jeg vet det er fjollete) og hun hadde en BMI på 22,5. Noen som har vært borti sånt om noen kjente menn?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:17   #152
Lavkarbolelle
Nytt Medlem
 
Lavkarbolelle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 41
Innlegg: 3
Lavkarbolelle er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Takk for fine innlegg!

Lavkarbolelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 16:23   #153
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien
Lightbulb

hei

Jeg er ikke kjent for å skrive så mye her, men har lest hele tråden din screwball og må bare berømme deg for resultatene, de er utrolige.

Nå ser det ut som du "sliter" litt iht. hvor du skal legge deg med karboinntak, og jeg må bare spørre... Vet du hvor mye karbo som skal til for å ta deg ut av ketose ?
På atkins vedlikehold er det jo som tidligere nevnt beregnet at man skal øke med 5 gr. pr uke og sjekke med ketostix for å finne vippepunktet. Om du hadde gjort dette tror jeg du ville ha kunne sluppet mye hodebry i hverdagen din. Det er nemlig helt utrolig forskjellig fra person til person.. Men også iht. aktivitet. Nå som du er nede på ønsket vekt, og ønsker å øke muskelmasse er det jo egentlig ganske viktig for deg å gi kroppen litt mer karbo for økt muskelvekst, så kanskje litt ekstra etter trening ville gjøre en ganske stor forskjell for deg ift. fremgang på ryp. Men også ift. forbrenning senere.
Du kan jo se på programmene til fitnessutøvere f.eks hvor de karber opp når de skal øke muskelmasse og ned når de skal ha frem konkurranseformen.. Selv om jeg ikke mener dette er det beste for "mannen i gata", tror jeg likevel prinsippene vil gjøre det lettere for deg ved å både ha en mer nøyaktig kontroll på ketosen, og ved å se fremgang ift muskelvekst og styrke når du freaker såpass mye

caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:40   #154
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ryp

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson

Da er vi like langt i programmet, bortsett fra at dette er min andre runde.
Jeg syntes uke 2 og spesielt uke 3 var de verste i programmet.
Når jeg kom til 5-reps ukene økte jeg mer enn programmet tilsa, for ellers ble det for lett.

Lykke til

Takk, blir moro å se hvordan det blir neste uke. Satser på at den blir passe tøff. Er vel den som vil vise om min 10RM var riktig antatt.
På knebøy og markløft er jeg veldig forsiktig, har vært operert i ryggen så selv om jeg er 110% frisk så bør jeg ta hensyn til dette på spesielt disse øvelsene.
Har også maxet 160kg i 10RM i markløft tidligere, men da førte denne "ekstremtreningen" til noen forslitte muskler i ryggen, 2 uker sykemelding og uttalelsen fra legen: "Du e steine tuillat!". Men da uten noe myk start som nå, begynte vel å trene med 100kg på stanga (=120kg).

Opprinnelig lagt inn av Skippy

Jeg skjønner godt jakten på sixpacken, en må da ha lov til å ønske seg noe for sin egen del også. Dame, som jeg er, kjenner godt til slike "oppheng" på hva en vil ha. Jeg ønsker meg synlige muskler på ryggen, når det er mulig igjen da... Og så må jeg få kommentere dette med at folk sier nedsettende ting om et vellykket vekttap. Du er sansynligvis ikke for tynn, men siden du antageligvis er høy(jmf bukselengde) virker forskjellen fra da du var overvektig til nå veldig stor. Jeg som dame har tatt mål av Marilyn Monroe(jada, jeg vet det er fjollete) og hun hadde en BMI på 22,5. Noen som har vært borti sånt om noen kjente menn?

Er 187cm på strømpelesten, så det er klart det vises godt når jeg er såpass høy og går ned 27,3 % av vekten. Pga tidligere trening og godt grunnlag fra tiden som tømrer så er jeg forholdsvis fornøyd med armer og slikt (blir jo aldri perfekt da) så det er liksom sixpacken som er blitt the holy grail for meg, spesielt nå som jeg føler jeg er så nært å nå målet. Jeg regner ikke med mirakler, men satser på at målrettet trening skal gi greie resultater frem til sommeren, evt til vi (sannsynligvis) reiser til syden i mai/juni.


Opprinnelig lagt inn av caz

Jeg er ikke kjent for å skrive så mye her, men har lest hele tråden din screwball og må bare berømme deg for resultatene, de er utrolige.

Nå ser det ut som du "sliter" litt iht. hvor du skal legge deg med karboinntak, og jeg må bare spørre... Vet du hvor mye karbo som skal til for å ta deg ut av ketose ?
På atkins vedlikehold er det jo som tidligere nevnt beregnet at man skal øke med 5 gr. pr uke og sjekke med ketostix for å finne vippepunktet. Om du hadde gjort dette tror jeg du ville ha kunne sluppet mye hodebry i hverdagen din. Det er nemlig helt utrolig forskjellig fra person til person.. Men også iht. aktivitet. Nå som du er nede på ønsket vekt, og ønsker å øke muskelmasse er det jo egentlig ganske viktig for deg å gi kroppen litt mer karbo for økt muskelvekst, så kanskje litt ekstra etter trening ville gjøre en ganske stor forskjell for deg ift. fremgang på ryp. Men også ift. forbrenning senere.
Du kan jo se på programmene til fitnessutøvere f.eks hvor de karber opp når de skal øke muskelmasse og ned når de skal ha frem konkurranseformen.. Selv om jeg ikke mener dette er det beste for "mannen i gata", tror jeg likevel prinsippene vil gjøre det lettere for deg ved å både ha en mer nøyaktig kontroll på ketosen, og ved å se fremgang ift muskelvekst og styrke når du freaker såpass mye

Takk for det, imponert over at du har orket å lese igjennom mine laaaaaange innlegg!
Har funnet ut at jeg fungerer ekstremt bra på lite karber. Tror ikke jeg ryker ut av ketose om jeg passerer 20g karbo, toleransen min ligger nok litt over det, men om jeg ligger på 15-20g karbo om dag så funker kroppen min som et velsmurt maskineri. Jeg har aldri prøvd ketostix, men innser vel at jeg etterhvert bør teste ut karbogrensen min med ketostix ja.

Når det er sagt: Så lenge jeg klarer å trene hardt både med vekter og på tredemølla, så skal jeg forsøke å ligge like lavt som jeg har gjort fra mars 08 - november 08 en god stund videre. Så får jeg heller prøve ut litt mer karbo etterhvert. Er i kalorioverskudd så det holder, eneste er at jeg sannsynligvis får i meg litt lite proteiner, vurderer å finne et proteinpulver med minimalt med karbo og supplere med et par x daglig. Slik jeg har forstått det er det ingenting i veien for å bygge greit med muskler (NB! målet mitt er langt fra å se ut som en bodybuilder - det synes jeg ikke er noe særig pent!) på lavkarbo. Så vi får se, kan hende jeg prøver en stund på Fedon om en stund om fruen også skal prøve det, både for å støtte henne og for å se om det er et kosthold som også fungerer for meg.
Når det er sagt heller jeg mer mot å kjøpe oppfølgingsboka til dr.Torkil.

Nok et langt innlegg fra meg... Gleder meg allerede til treningen i morgen!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:54   #155
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg er så utrolig imponert altså! gud, hadde vi alle klart å gå ned sånn...

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 12:03   #156
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Tenkte jeg skulle legge ut mine 10RM på RYP, og så legger jeg ut etterhvert om jeg klarer målene. Så får andre muligheten til å se om RYP fungerer bra eller ikke.
Som nevnt tidligere valgte jeg med vilje å legge meg lavt på alle øvelser, spesielt de som involverer rygg da jeg vil ha full kontroll på dette istedet for å pøse på med vekt og gå på en smell - har også lyst å faktisk klare progresjonen istedet for å feile hele siste uka.

Knebøy: 70kg
Markløft: 70kg
Skråbenk: 20kg pr hantel
Nedtrekk: 60kg (i virkeligheten er 10RM 80-90kg, så denne burde jeg lagt høyere, men det får bli på neste runde)
Roing: 50kg (i virkeligheten er 10RM 80-90kg, så denne burde jeg lagt høyere, men det får bli på neste runde)
Arnold: 13kg pr hantel
Bicepscurl: 12kg pr hantel (kjører saaaakte med maks kontakt, kunne nok lagt denne på rundt 20kg pr hantel)
Tricepspress: 20kg pr hantel (kjører med to hantler samtidig, altså 40kg)

Vedlagt er RYP arbeidsbok i Excel for de som måtte ønske å prøve ut dette.

Vedlagte filer
Filtype: xls RYP_Arbeidsbok.xls (172,0 KB, 14 visninger)
__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 19-01-09 kl 11:33.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:36   #157
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Gledegruer meg...uke 3 på RYP

Vel vel, så var uke 3 kommet - den alle sier er den aller verste uka på RYP. Og så skal jeg teste ut podrunner for første gang i dag. Kan bli slitsomt...

Jeg har bestemt meg for å klare å gjennomføre podrunner uansett hvor ræva musikken enn måtte være. Jeg har et mål - å se hvor store resultater dette kan gi meg frem til påskenferien starter uke 15. I RYP-heftet er det bilder av personer som har verre utgangspunkt enn jeg har, som har fått vanvittige resultater. Nå er det jo selvfølgelig svært individuelt hva man kan oppnå, men det skal ikke stå på innsatsen min iallefall!

Jeg skal bort på kurs uke 11 og 13, så der blir det en utfordring, men hotellet jeg skal bo på har da litt fasiliteter, dessuten har arbeidsgiveren min et bra treningsstudio i sine lokaler i den aktuelle byen, så satser på å få benyttet dem. Mulig én RYP-trening ryker ene uken, men kan da løpe ute den dagen...

Middagstips (vi hadde denne i helga, nydelig):
Kyllingsuppe

Dette trenger du til 5 personer :

4 kyllingfilèter
1 løk
2 røde paprika
1 purre

1 liter hønsebuljong (2 stk. buljongterninger)
2-4 ts karripulver
1-2 ts garamasala
1ts chili
Creme Fraische
Salt + pepper (vi droppet dette, var ikke behov syntes vi)

Slik gjør du: Fres kylling og grønnsakene.Lag hønsebuljong og legg oppi kylling, grønnsaker.Kokes i 20 min.Bland inn tilslutt 1 boks Creme Fraische.

Vet ikke hvordan karboene ser ut på dette, men godt var det iallefall. Mulig jeg gikk på en smell på karbene, men har ikke merket noe til det isåfall. Takk til vedkommende som har lagt ut oppskrift på denne - var ikke vårt eget verk!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 11:23   #158
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne - har stort sett bare oppdatert journalen min.
Er nå i hvileuke midt i RYP. Har virkelig hatt stor fremgang med RYP, klarte alle vektene pluss litt til i uke 6 (la til litt ekstra på sistesettene for virkelig å ta ut siste rest før hvile).
PodRunner skar seg i uke 4 pga endel grugg i halsen, så der får jeg prøve på nytt på uke 4 neste uke.

Har dog et spørsmål om kosthold, og spesielt fett.
Slik ser en normal dag ut for min del:

Mat:
Frokost:

3 stekte egg, 75g bacon. Steker baconet i 30-40g smør og lager eggerøre i alt fettet etterpå. 3g karbo

Mellommåltid:
50-80g proteinshake etter trening. 2g karbo

Lunsj:
100g lollipopbrød (3 skiver) med smør og pålegg (som regel ost&skinke). 3-4g karbo

Middag:
200g kjøtt/fisk
150-200g blomkål/broccolimos (iallefall 50g smør i dette + av&til ost). 6g karbo

Kvelds:
100g lollipopbrød med smør og pålegg. 3-4g karbo

Så...får jeg i meg for lite fett? Jeg ligger som dere ser svært lavt på karbene, under 20g...
Men selv med hard trening 3x i uken (RYP, magetrening, 30min kardio) blir jeg ikke kvitt fettet som sitter på korsryggen og på magen. På korsryggen sitter ca en pakke smør på hver side...
Når jeg strammer magemusklene får jeg frem en svak markering av de to øverste rutene i sixpacken, men nedenfor der er det kanskje et 1-2cm tykt fettlag som ikke vil bort. Noen få cm under navlen går det inn til null fett, er bare huden utenpå musklene, og V'en ned mot lysken samt hoftestrekkerne vises godt, spesielt på ene siden.
Når jeg sitter vises det svært godt at det er en god del fett for mye på magen.

Hva er det jeg gjør galt? Hvorfor bygger jeg muskler som aldri før men går ikke synlig ned i fettprosent?

Kan det hende jeg burde gå litt høyere på karbene? Eller bør ikke det ha noe å si? Spiser jeg rett og slett for lite fett - og bør jeg siden jeg ligger så lavt på karbene dynge på med mer fett for å holde forbrenningen oppe?

Eller er jeg bare alt for utålmodig - og vil oppnå resultater ved fortsatt knallhard lavkarbo og fortsatt hard trening 3x i uka?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:42   #159
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Oi...sjekket kaloriinntaket mitt nå...det er nede på ca 2500-2700kcal pr dag! Hadde trodd jeg lå mye høyere.
Jaja, skal prøve å fortsette på samme kosthold en stund til, reiser til Kreta uke 20, har råd til å prøve å trøkke på på trening og spise som jeg gjør nå og så se hva som skjer.
Har blitt anbefalt å kanskje legge meg pittelitt høyere på karbene, og så kanskje ha en karbodag i uka for å booste forbrenningen. Men vet ikke om jeg trener hardt nok til at det er nødvendig. Avventer heller det til status skal gjøres opp uke 20, har jeg oppnådd gode resultater til da så er det jo ingen grunn til å endre, men om det stagnerer helt underveis så bør jeg jo vurdere å endre på noe.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 09:20   #160
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Vel, da er det oppstart på runde 2 på RYP i dag.
Nå skal det virkelig svi, kliner til med belastning på vektene nå!
Jeg rekker nesten 2 runder før vi drar til Kreta (reiser i uke 5 i runde 3).
Lurer på å prøve ekstrem forbrennings-varianten i runde 3, hvor jeg legger inn 1t forbrenningstrening de dagene jeg ikke kjører RYP, og ikke trener forbrenning på vekttreningsdagene. Får se hvordan progresjonen ser ut fremover nå.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:09   #161
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Ny her inne!

Ville bare fortelle at jeg lastet ned disse RYP-greiene for å kikke på hva det er dere "frelste" holder på med. Kan godt skjønne at det der er effektivt, det programmet ser veldig helhetlig og gjennomtenkt ut. Men du verden det ser slitsomt ut også. Er kanskje noe å starte med når en "har ånden over seg".

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 22:04   #162
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Det er litt slitsomt ja, men trening skal svi litt, iallefall om man er ute etter progresjon.
Det som er fint med det er at alle kan følge det, så fremt man vet at man klarer å komme seg på trening 3x i uka og over en periode på minimum 6 uker. Jeg er bare så sjeleglad for å ha et program å følge hvor alt er fastlagt før man går på trening - jeg har klipt ut program for alle ukene og limt inn på hver mandag den aktuelle uken i en 7.sans...så har jeg alltid med meg hva jeg skal gjøre (vekt, reps, sett etc).

Var tungt i dag, men nå har kroppen hatt 9d pause og så er den jo "vant" til 5rep, mot 15rep i dag. Var jo faktisk tungt de første dagene i uke 1 i forrige runde også. Satser på en fin progresjon fremover våren.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 06:40   #163
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Vært lite trening siste par ukene. Men har dratt litt ned på energiinntaket i samme periode (litt mindre fett bare) og ikke tatt proteinpulver. Er gått ned et par-tre kilo og ser mer rippet ut enkelte plasser, spesielt skuldre og ikke minst lårene. Buksene også litt løsere rundt lårene.

Interessant å eksperimentere litt med hva jeg spiser og se resultater så fort.
Ser ut som jeg kan "bulke" med stort energiinntak og proteinpulver (og bygge muskler rimelig greit) for så å deffe kjapt med en liten justering på inntaket. Håper dette stemmer over tid og ikke er tilfeldig akkurat nå.

Når jeg er igang med trening igjen må jeg justere litt på inntaket igjen, men kommer jo an på hva jeg ønsker å oppnå. Mulig jeg fortsetter med litt mindre fett for å se om jeg svir av litt mer av mage-/korsryggfettet.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:32   #164
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

På vekta i morges. Skjeiet litt ut i påsken, men orket ikke veie meg.
Men har sett de siste dagene at det har sett ut som fettprosenten var på vei ned (jeg har et mål, "LMFFK" - Lavest Mulig Fettprosent Før Kreta) så jeg tenkte jeg skulle teste. Vekta viste 85kg. Godt fornøyd med det.

Ryggen min har dessverre klikket totalt, har lagt på sofa/senga hele helga. Store smerter ved den minste bevegelse, så i dag er det tur til legen på programmet. Jeg som var så godt igang med trening igjen, spesielt kardiodelen.
Jaja. 3 1/2 uke til vi reiser til Kreta, og uansett hvordan det måtte gå med trening og slikt så reiser jeg dit i mitt livs form, og for første gang i mitt liv kommer jeg ikke til å skjemmes når jeg går i badeshorts.

Ett år siden jeg begynte med lavkarbo sånn ca. 25kg lettere enn for ett år siden, og mye bedre trent/mer muskler. Kan ikke klage på det.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:00   #165
Pondus31
Juniormedlem
 
Pondus31 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 32
Pondus31 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Bra resultat!

__________________
Chains of habit are too light to be felt
until they are too heavy to be broken!
Pondus31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:10   #166
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Ikke skrevet noe her inn på over 1/2 år nå ser jeg.
Er jo ikke så ny her inne lengre...selv om jeg fremdeles føler at jeg ikke kan noe særlig om kosthold og slikt.

Har nå holdt vekten i over ett år - var på vekten i morges og den viste 84kg, 32" bukser må holdes oppe med belter.

Siden jeg har klart å holde vekten såpass lenge har dette ført til litt opprydding i klesskap, og masse gamle klær har fått tatt turen til søppeldunken.
Kastet masse jeans, 2 dresser, MANGE skjorter og andre klær som nå har vært for store i lang tid. Håper å finne noe nytt når det blir salg utover nå, og på nyåret.
Har i tillegg en snill mor som har påtatt seg oppgaven å sy om skjorter og et par dressjakker som det er for galt å kaste.

Viktigst av alt: Hodet begynner sakte men sikkert å komme etter og innse at jeg er slank nå. Selv om jeg sloss med kroppen for å få frem en sixpack (noe som viser seg vanskelig!) så føler jeg meg mer vel i egen kropp, og det er godt for sinnet.

Vil takke alle som har gitt meg tips og støtte på veien - dette forumet har vært til stor hjelp i å gi meg et nytt liv.

Er ikke lengre ny her inne - men har fått ny kropp av å være her inne!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:26   #167
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Ny her inne!

Så flott! Gratulerer med vellykket vektstabilisering

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 16:03   #168
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Svart på hvitt hva et lavkarbokosthold kan føre til:
Kroppsanalyse i dag.
Følgende sifre ble resultatet:
Vekt: 87,7kg (har slurvet litt med kostholdet i det siste så dette var ventet).
Fett %: 14
Fettmasse: 12,4kg
Muskelmasse: 71,6kg
Beinmineraler: 3,7kg

Basalstoffskifte: 2200kcal
Visceralt fett-score: 3 (alt under 13 er bra, og 0 er suverent. Så 3 var visst helt sinnsykt bra). Dette er jo det farlige fettet for oss menn - det som legger seg rundt indre organer.

Har nå levd på lavkarbo ca 2 år, og hver gang jeg prøver meg på noe annet sier kroppen i fra. Jeg er så glad for at jeg har funnet nøkkelen til et - for meg - sunt kosthold!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 07:43   #169
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Oppdatering på hvilke resultater jeg klarte å oppnå på 3mnd med litt endring i kostholdet.

Jeg økte proteininntaket mye og dro temmelig mye ned på fettet, slik at kcal-nivået var sånn ca det samme.
Frokost: 1bx tunfisk, 3 egg
Mellommåltid 1: 100g kyllingfilét, litt ost, eller 50g proteinshake
Lunsj: 1bx Cottage Cheese med 50g proteinpulver
Mellommåltid 2: Samme som mellommåltid 1 - av og til et par Fiberrik med majones, kaviar og ost.
Middag: 200g kyllingfilét, 200g brokkoli, litt sopp, tomat etc.
Kvelds: Proteinshake eller proteinbrød m/pålegg eller lignende.

Noen helger puttet jeg i meg litt smågodt eller sånt. Var svært nøysom med alkohol.

Trening: Styrke + gerilja kardio hver dag man-fre, 1t fotballtrening onsdager.

Resultat: Ned mellom 4 og 5kg fett, fettprosent ned fra 14 til godt under 10.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 05-01-11 kl 09:39.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:08   #170
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Det er heilt fantastisk kva du har klart og du er ein heilt unik motivasjonskilde til mange av oss som er nye i denne kuren.

Eg har holdt på sidan 14. juli og den siste veka har eg hatt omgangssjuka. Ha gått ned 9,7 kg (1,5 kg siste veka sjølv på loff, blåbærsaft og eplemost blanda med farris) og har 5,4 kg til delmål 1 nemleg 99,9 kg Målet mitt er 80 kg, mens drømmen er 75 kg. Er 173 høg og får då ein bmi på akkurat normalvektig.

Eg hadde akkurat starta med treninga når eg blei sjuk, så er spent på korleis kroppen har "forfalt" på denne veka, men motivasjonen er absolutt til stede, og iallefall etter å ha lest historia di

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 12:36   #171
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Moro å kunne være en inspirasjon - mulig jeg har vært heldig med hvor godt lavkarbo virker på meg, men så skal det legges til at jeg har vært superdedikert og ikke skjeiet ut i større grad i hytt & pine.

Et eksempel: Mars 2010 viste vekta ca 87kg, 12kg fett = 14% fett.
Dro ned på fettet, økte proteininntaket og kardiotreningen. Resultatet 3mnd etterpå: Ned 5kg fett, veide altså 82kg og hadde 7kg fett på kroppen = 8,5% fett. Trodde ikke det var mulig, men det var det altså. Ren dedikasjon og masse viljestyrke var nøkkelen. Men en god porsjon flaks med det genetiske på dette området ser jeg ikke bort fra.

Vekt nå etter slapp trening og masse junkmat og -drikke i ferien: ~86kg.
Veide 89 når jeg kom hjem men 3kg raste av forrige uke så snart jeg var tilbake på riktig kjøl med kosthold og litt trening. Vann og søppel i kroppen tenker jeg.
Altså har jeg lagt på meg ca 1kg fett i uken. Så har unektelig en vei å gå.
Men så lenge bar overkropp-sesongen er over for i år, og 32" buksene enda passer utmerket så stresser jeg ikke...
Det finnes ingen quick-fix, bare målrettet jobbing over lang tid som gir resultater.

Ca 10kg ned på 1mnd som du har klart er jo kjempebra - det er jo 2,5kg i uka - fortsetter det sånn så når du målet før du aner! Lykke til videre!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:43   #172
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her inne!

Har ikkje fastsatt noko dato for endt vekttap, men drømmer om å ha bunad 17. mai som sitter fint og ikkje ser ut som eit sprengt pølseskinn på kroppen Eg har brukt mange år på å forfalle, så då kan eg godt bruke fleire år på å rette opp galskapen Men eg må seie at eg er imponert over kor sterk vilje du har og når eg har gått ned så mykje at eg treng meir trening og kanskje anna kosthold, så kjem eg til å ta kontakt for inspirasjon og litt guidings, for eg har nok litt av dei same tankane som deg, minst mulig fett på kroppen og synlege musklar

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no