Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Jordbærkake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-10, 00:11   #1
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Jordbærkake

Denne lagde jeg til 17. mai. Flere ikke-karboere som spiste både ett og to stykker og syntes den var hærlig god

Bunnen er fra min rullekake-oppskrift (det som er fint med den er at den blir klar på 7-9 minutter steking og smaker akkurat som kakebunn!)

Min var frosset i plastwrap et par dager, la den bare inn i micro på lav tining i 10 minutter, så var den klar til å skjæres i to.

Dynket bunn med fløte (2/3) ristet sammen med (1/3) vann. Brukte vanlig sukkerfri jordbærsyltetøy fra COOP 50 gr. (9 karb) i halparten av kremen og smurte utover bunnen, og friske skiver med jordbær oppå. La toppen på og smurte krem ferdig på toppen med flere skivede jordbær. Søtet kremen med litt Natreen når jeg lagde den.

Sto en formiddag i kjøleskapet, og deretter fortært kjapt!

Bunnen min er ca. 44 karber, alt annet blir ca. 15 karber som gir 60/12 stykker = 5 karb. pr. stykke

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kake2.jpg (244,8 KB, 16 visninger)
Filtype: jpg kake1.jpg (51,8 KB, 20 visninger)

Sist redigert av Biggie Small : 30-07-10 kl 16:33.
Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 17:39   #2
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Jordbærkake

mmmmm,godt!
I morgen fyller jeg år og skal lage en lavkarbo kake med mandelbunn og flötekrem og jordbär.
Gleder meg til å smake

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 17:46   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jordbærkake

WOW! Takk for fantastisk oppskrift, den skal prøves!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:59   #4
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Jordbærkake

Opprinnelig lagt inn av solanolsen, her.

mmmmm,godt!
I morgen fyller jeg år og skal lage en lavkarbo kake med mandelbunn og flötekrem og jordbär.
Gleder meg til å smake

Det er tøft at du holder deg på så lavt som mulig i karber!

Det virker som om det ligger en slags grense rundt 5 karb. pr stykke for mange typer lavkarb mat, der man får frem mat som er tett opptil smak og konsistens på "normal" mat fra da 5 karb og oppover. Under der så sliter jeg med å lage produkter som jeg tar med meg i lang tid og ikke mister "smakslysten" på (går bra i korte perioder men..).

Men det er bare subjektivt sånn jeg oppfatter det da Og gratulerer med dagen!!

BiSm

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 00:01   #5
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Jordbærkake

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

WOW! Takk for fantastisk oppskrift, den skal prøves!

Den her tror jeg du kan servere både til kresne barn og anti-karbere med et smil om munnen Iset!

BiSm

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:50   #6
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Jordbærkake

Lurte litt på hvordan str på formen du lagde bunnen i. Vanlig springform på 24 cm og ble den da høy nok til å deles i to?
Holdt det med en liten boks med kremfløte tilsammen til fyllet og på toppen?

Så veldig fristende ut

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 05:01   #7
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Jordbærkake

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Lurte litt på hvordan str på formen du lagde bunnen i. Vanlig springform på 24 cm og ble den da høy nok til å deles i to?
Holdt det med en liten boks med kremfløte tilsammen til fyllet og på toppen?

Så veldig fristende ut

Hei Lullen

Godt smurt springform tror det var 24 cm ja finnes det en størrelse under? Deltes finfint i 2, kanskje du får den høyere og i 3 deler hvis melblandingen siktes i forsiktig og ikke piskes som gjorde at min "dosis" falt noe sammen (men hevet seg jo supert i ovnen).

Jeg brukte faktisk mindre enn en 1/3 boks så det ble litt lite krem, en boks burde være perfekt. Jeg dynket også litt lite, bunnen tåler væske uten å bli løs fant jeg ut.

Kaken ble bare bedre for hver dag i kjøleskapet, alle smakte og smakte hver gang de var på kjøkkenet og vips så var den borte

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 18:38   #8
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Jordbærkake

Denne ser utrolig god ut! Det blir å prøve å lage denne i sommer tenker jeg. Takk for oppskriften!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 15:54   #9
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Jordbærkake

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Denne ser utrolig god ut! Det blir å prøve å lage denne i sommer tenker jeg. Takk for oppskriften!

Dårlig bilde egentlig, jeg skal ta nye neste gang jeg lager den eller kanskje en video?

BiSm

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 17:28   #10
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Jordbærkake

Noen som har lagde denne så langt i sommer?

Har lagd den 3 ganger nå og folk bare gafler den i seg, eller hvis noe av den overlever av ren høflighet, så blir den enda bedre etter dag 2 og 3 i kjøleskapet

Noen som har et tips for å gjøre den mer syrlig, andre varianter?

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oste/jordbærkake Bee Kake/dessert og snacks 1 09-05-07 18:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no