Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lightbrus i ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-07, 00:26   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Lightbrus i ketose

Hvor mange av dere som har et stort forbruk av lettbrus merket en økt sultfølelse av det?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 01:19   #2
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Lightbrus i ketose

Jeg har ikke merket økt sultfølelse.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal


Sist redigert av sma : 08-06-07 kl 17:38.
sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 22:38   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Lightbrus i ketose

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Hvor mange av dere som har et stort forbruk av lettbrus merket en økt sultfølelse av det?

Det gjelder de fleste om ikke alle. Tror ikke man må drikke så mye for å merke det heller.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:04   #4
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lightbrus i ketose

Jeg merker ingenting......

  Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:08   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Lightbrus i ketose

jeg synes det stiller godtesuget i en viss grad ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:25   #6
blyanten
Medlem
 
blyanten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 43
Innlegg: 90
blyanten er ny på veien

Sv: Lightbrus i ketose

Drikker en del lettbrus, og er IKKE sulten. Forrige gang jeg gikk på lavkabodiett drakk jeg sikkert halvannen liter om dagen, men var så og si aldri sulten. Så det stemmer ikke her.

__________________
MIN JOURNAL



blyanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:53   #7
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Lightbrus i ketose

Jeg har kuttet ut brusen for det meste, men da jeg drakk endel drakk jeg mest Cocacola light (med sucralose), og jeg merket ikke noe sug eller sultenhet.
Drakk Pepsi Max av og til også, men det var ikke så mye så er ikke lett å si.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 00:52   #8
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Lightbrus i ketose

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Hvor mange av dere som har et stort forbruk av lettbrus merket en økt sultfølelse av det?

Hei!
Jeg har merket det ja! For noen år siden gikk jeg på en pulverkur og drakk kun 0.5l brus om dagen (utenom vann) og merket at jeg ble sulten av pepsimax men ikke av Cola ligth.(?) Vet ikke hvorfor. Nå unngår jeg mest mulig ligth brus og holder meg til vann og Farris med smak.

Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 01:44   #9
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Lightbrus i ketose

Opprinnelig lagt inn av Vivendel, her.

Hei!
Jeg har merket det ja! For noen år siden gikk jeg på en pulverkur og drakk kun 0.5l brus om dagen (utenom vann) og merket at jeg ble sulten av pepsimax men ikke av Cola ligth.(?) Vet ikke hvorfor. Nå unngår jeg mest mulig ligth brus og holder meg til vann og Farris med smak.

Vel, hvis Cocacola light brukte sucralose på den tiden så har du svaret ditt på hvorfor du ikke ble sulten av den der.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 08:44   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus i ketose

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Hvor mange av dere som har et stort forbruk av lettbrus merket en økt sultfølelse av det?

Rekker opp hånden!!!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:17   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Lightbrus i ketose

Jeg skjønner ikke dette med at Cola light er bedre enn Pepsi Max på dette. De er jo begge søtstoff og kroppen "ser" sukker når man drikker begge, dermed kommer sulten mer frem.


"blyanten: Drikker en del lettbrus, og er IKKE sulten. "

Du blir raskere sulten kanskje?

Det er jo vanskelig å måle hvis man bestandig har drukket mye sukkerfri brus. Da blir det jo vanskelig å forestille seg hvordan det blir uten. Har vanskelig med å forestille meg at dette bare gjelder for noen og mange slipper unna. Alle kropper er jo like på det å behandle sukker, da trer insulinet frem. Dette gjelder også for kunstig søtning, kroppen tror det er rent sukker den får, derfor blir man litt mer sulten. Men det kan jo såklart være at noen reagerer sterkere og andre svakere men poenget er at endringen er der.

For de som drikker regelmessig sukkerfri brus så vil jeg anbefale å sette opp nøyaktig matplan på hva du spiser 1 uke. Så drikker du ingenting av sukkerfri brus i 2 uker, den siste uken setter du opp en matplan igjen. Sammenlign de 2 ukene så vil dere se at dere spiser litt mere den uka dere drakk sukkerfri brus.



Her er ett bra svar fra tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13360

Opprinnelig lagt inn av Eilan

Søtstoff lurer kroppen til å tro at den får i seg sukker, og den produserer dermed insulin til å ta seg av det. Men når det lovede sukkeret aldri ankommer, går blodsukkeret ditt lenger ned enn planlagt og du vil kjenne behov for mer mat.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 08-06-07 kl 23:24.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:21   #12
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lightbrus i ketose

Jeg drikker som sagt mye Cola light, og går ned så det suser, MEEEEEN derimot hvis jeg drikker annen light brus (Pepsi max, cola zero og tab xtra, med aspartam/acesulfam) stagnerer jeg...... Forstå det den som vil....

  Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 23:39   #13
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Lightbrus i ketose

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

MEEEEEN derimot hvis jeg drikker annen light brus (Pepsi max, cola zero og tab xtra, med aspartam/acesulfam) stagnerer jeg...... Forstå det den som vil....


Hm, kan zeroen være årsaken til at det stopper litt opp? Det må jeg teste ut. Altså - cola light på meg fra i morgen!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 15:50   #14
blyanten
Medlem
 
blyanten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 43
Innlegg: 90
blyanten er ny på veien

Sv: Lightbrus i ketose

[quote=donjuanwannabe;290032]
"blyanten: Drikker en del lettbrus, og er IKKE sulten. "

Du blir raskere sulten kanskje?



Til opplysning er jeg aldri sulten lengre, bare tørst. Vart akkurat sånn forrige atkins-kur også, og da var jeg like lite sulten samme om jeg drakk brus eller ikke. Begynte på slankern mandag, så denne gangen har jeg ikke så stort grunnlag å si det ut ifra da. Kan jo hende det er varmen denne gangen.

Drakk forøvrig aldri lightbrus, eller brus i det hele tatt før jeg begynte på atkins denne gangen, pga amming.

__________________
MIN JOURNAL



blyanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 12:33   #15
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Lightbrus i ketose

Det at appetitten forsvinner i begynnelsen når man har kommet i ketose er vanlig tror jeg. Den kommer nok tilbake etterhvert. I hvertfall hadde jeg det slik.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:07   #16
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Lightbrus i ketose

Jeg får økt "sug" både etter mat og søtt, og det er uansett type lett-brus, sjøl om cola-light er litt bedre enn de andre sortene.

mvh meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no