Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Gått meg litt vill i alle råd og tips

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-13, 14:54   #76
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Selv om du var litt for bastant i første innlegget der du råder TS til å følge i dine GR-spor , så synes jeg det må være rom for at noen kan skrive her inne at lavkarbo ikke fungerte for dem. Begrunnelsen for dette kan være så mangt, men jeg tror det er ganske mange som opplever det samme. Denne hungeren etter de forbudte karbohydratene. Og ved å fokusere på langsomme karbohydrater, eller lav GI mat, så tror jeg det kan fungere for mange. Vi er jo så forskjellige! Selv følger jeg Fedon lindberg, men etter så mange år er det jo blitt til min egen variant med noe mer fett enn Lindberg. Jeg ligger på mellom 50 - 70 gram karbohydrater, som er 10 - 13% av energiopptaket på ca 2000 kalorier (jeg trives overhode ikke i ketose). Karbohydratene kommer fra lav GI mat, men jeg holder meg unna ris, pasta og stort sett brød. Kan spise rugsprø, noe frukt osv. Jeg har sjeldent hunger etter det som Kari Marita kaller den forbudte maten; de raske karbohydratene og sukker. Jeg kan ha søthunger, og da lager jeg meg sukkerfrie alternativer.

Det er ikke det jeg reagerer på. Jeg reagerer på at det påstås at karbohydrater er essensielt for et fullverdig kosthold. Det er det jo ikke. At det ikke passer for alle å leve ketogent, eller på lavkarbo for den saks skyld, er jo selvsagt helt greit.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:13   #77
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Jeg sier meg ferdig med denne diskusjonen, alt jeg ville var å fortelle hvordan jeg har opplevd å leve på lavkarbo den siste tiden. Det har ikke vært positivt for meg, så derfor velger jeg et "vanlig" kosthold heretter. Å ja jeg har mer tro på at d er sunnest i lengden. Men det står jo fritt for alle andre å ha sin egen oppfatning. Alle må finne sin diett som de føler fungerer best.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:31   #78
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det er ikke det jeg reagerer på. Jeg reagerer på at det påstås at karbohydrater er essensielt for et fullverdig kosthold. Det er det jo ikke. At det ikke passer for alle å leve ketogent, eller på lavkarbo for den saks skyld, er jo selvsagt helt greit.

Nemlig. Kroppen min fungerte i og for seg på under 40 g kh/dag, men jeg hadde overhodet ikke overskudd eller energi til å trene. Og ja, jeg prøvde i over et halvt år før jeg ga opp. Nå spiser jeg noe karbohydrater, mindre enn hvermannsen, men sikkert i toppskitet av det som regnes av lavkarbo (og noen ganger over også tenker jeg) og kroppen strutter av overskudd og trenings-energi!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:37   #79
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg sier meg ferdig med denne diskusjonen, alt jeg ville var å fortelle hvordan jeg har opplevd å leve på lavkarbo den siste tiden. Det har ikke vært positivt for meg, så derfor velger jeg et "vanlig" kosthold heretter. Å ja jeg har mer tro på at d er sunnest i lengden. Men det står jo fritt for alle andre å ha sin egen oppfatning. Alle må finne sin diett som de føler fungerer best.

Hørtes ut som et råd,ikke særlig bra heller

"Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra."

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:38   #80
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nemlig. Kroppen min fungerte i og for seg på under 40 g kh/dag, men jeg hadde overhodet ikke overskudd eller energi til å trene. Og ja, jeg prøvde i over et halvt år før jeg ga opp. Nå spiser jeg noe karbohydrater, mindre enn hvermannsen, men sikkert i toppskitet av det som regnes av lavkarbo (og noen ganger over også tenker jeg) og kroppen strutter av overskudd og trenings-energi!

Enig jeg også her, spiser du opp mot 150 g karber eller over får kroppen nok karbohydrater. Men spiser en under 150/100 g blir d for lite for mange, hvertfall når en trener mye. Når en går på Grethe Roede trenger en ikke være mye høyere i karber enn 150/200g karber da heller. D var når jeg var under 100/50 g karber jeg fikk den søt hungeren.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:39   #81
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

Hørtes ut som et råd,ikke særlig bra heller

"Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra."


__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:40   #82
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

Hørtes ut som et råd,ikke særlig bra heller

"Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra."

Du får syns hva du vil.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:41   #83
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg sier meg ferdig med denne diskusjonen, alt jeg ville var å fortelle hvordan jeg har opplevd å leve på lavkarbo den siste tiden. Det har ikke vært positivt for meg, så derfor velger jeg et "vanlig" kosthold heretter. Å ja jeg har mer tro på at d er sunnest i lengden. Men det står jo fritt for alle andre å ha sin egen oppfatning. Alle må finne sin diett som de føler fungerer best.


Du har jo selv fortalt at du klarte å bli overvektig før du begynte med et lavkarbokosthold. Du klarte også å bli overvektig etter at du begynte med et lavkarbokosthold. Det siste klarte du riktignok ved å ikke spise lavkarbo, men tvert i mot mye sukker, igjen ifølge deg selv.

Jeg håper for din del at du finner den egentlige grunnen til at du ikke klarer å holde deg normalvektig.

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:49   #84
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du har jo selv fortalt at du klarte å bli overvektig før du begynte med et lavkarbokosthold. Du klarte også å bli overvektig etter at du begynte med et lavkarbokosthold. Det siste klarte du riktignok ved å ikke spise lavkarbo, men tvert i mot mye sukker, igjen ifølge deg selv.

Jeg håper for din del at du finner den egentlige grunnen til at du ikke klarer å holde deg normalvektig.

Lykke til!


-

Ja sånn er det vel for alle som har problemer med overvekt, d ligger noe bak. En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt. Så da kan jeg vel si d samme om deg også da, finn problemet bak overvekten din. Jeg har jo egentlig holdt meg normalvektig i mange år nå, med mye trening også. Er 174 og 83 kg i dag, så vil ikke si jeg er smellfeit. Grunnen til at jeg har lagt på meg fra 68 til 85 kg er jo nettopp søthungeren under lavkarbokostholdet det siste året. Derfor legger jeg nå om kostholdet, dette er det beste for meg. Har allerede gått ned 2 kg. Starter På Grethe Roede kurs Mandag.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:55   #85
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Men spiser en under 150/100 g blir d for lite for mange, hvertfall når en trener mye.

Nuhvel, jeg har trent doble spinningtrener flere ganger i uka på 20-25g karbo daglig. Aldri hatt så mye overskudd og treningsglede som da. Men så spiste jeg mer eller mindre rent fett før jeg gikk til timen da, for å ha noe å gå på. Hadde jeg spist noe med karbo hadde jeg kræsjlandet etter maks 30min....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:59   #86
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja sånn er det vel for alle som har problemer med overvekt, d ligger noe bak. En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt. Så da kan jeg vel si d samme om deg også da, finn problemet bak overvekten din. Jeg har jo egentlig holdt meg normalvektig i mange år nå, med mye trening også. Er 174 og 83 kg i dag, så vil ikke si jeg er smellfeit. Grunnen til at jeg har lagt på meg fra 68 til 85 kg er jo nettopp søthungeren under lavkarbokostholdet det siste året. Derfor legger jeg nå om kostholdet, dette er det beste for meg. Har allerede gått ned 2 kg. Starter På Grethe Roede kurs Mandag.


Det begynner å bli mange år siden jeg var overvektig, så jeg mener bestemt at jeg har funnet ut av det. Dessuten, jeg ble overvektig allerede som et svært aktivt barn med et «sunt» kosthold. Jeg hadde aldri noe «matproblem». Problemet mitt, og problemet til de aller fleste som er eller har vært overvektige, var insulinresistens.

Så når du skriver «En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt.» er nok ikke det allmenngyldig. Men, det stemmer kanskje for deg?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:59   #87
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja sånn er det vel for alle som har problemer med overvekt, d ligger noe bak. En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt. Så da kan jeg vel si d samme om deg også da, finn problemet bak overvekten din. Jeg har jo egentlig holdt meg normalvektig i mange år nå, med mye trening også. Er 174 og 83 kg i dag, så vil ikke si jeg er smellfeit. Grunnen til at jeg har lagt på meg fra 68 til 85 kg er jo nettopp søthungeren under lavkarbokostholdet det siste året. Derfor legger jeg nå om kostholdet, dette er det beste for meg. Har allerede gått ned 2 kg. Starter På Grethe Roede kurs Mandag.

Til deg Kari http://www.youtube.com/watch?v=Yo3TRbkIrow

se gjerne alle episodene

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:11   #88
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Noen av dere på dette forumet er bare noen kranglefanter, å får til noe av alt en skriver. Jeg har sagt d jeg mener, og står for det. Så får dere bare fortsette å diskutere d dere måtte ville diskutere opp i mente. Jeg har forstått opp gjennom tida at mange på et lavkarbo kosthold, har et stort behov for å forsvare seg noe voldsomt. Hvorfor det, er dere usikker etter som d er sånn.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:15   #89
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Hvorfor det, er dere usikker etter som d er sånn.


Nei, jeg er tvert imot altfor sikker ifølge noen her på forumet


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:17   #90
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det begynner å bli mange år siden jeg var overvektig, så jeg mener bestemt at jeg har funnet ut av det. Dessuten, jeg ble overvektig allerede som et svært aktivt barn med et «sunt» kosthold. Jeg hadde aldri noe «matproblem». Problemet mitt, og problemet til de aller fleste som er eller har vært overvektige, var insulinresistens.

Så når du skriver «En blir ikke tykk hvis en ikke har et mat problem og spiser bare sunt.» er nok ikke det allmenngyldig. Men, det stemmer kanskje for deg?


-

Ja d er maten som har gjort meg tykk, når jeg har vært det. Men d fins jo folk med sykdommer som gjør at d har et vekt problem. Men d fleste får et vektproblem pga hva de spiser. Enkelt å greit.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:18   #91
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nei, jeg er tvert imot altfor sikker ifølge noen her på forumet


-

Fint for deg da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:21   #92
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

Til deg Kari http://www.youtube.com/watch?v=Yo3TRbkIrow

se gjerne alle episodene

Tren mere å spise mindre har fungert på meg, gikk ned 40 kg på den måten.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:24   #93
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Fint for deg da.


Ja, men så klager jeg heller aldri da!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:26   #94
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Tren mere å spise mindre har fungert på meg, gikk ned 40 kg på den måten.


Hvordan kan du si at det har fungert, når du fremdeles (eller igjen) er overvektig og misfornøyd med det?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:52   #95
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvordan kan du si at det har fungert, når du fremdeles (eller igjen) er overvektig og misfornøyd med det?


-

Har jo sagt at det er pga at jeg begynte med den strenge lavkarbo at jeg gikk opp i vekt og fikk søt hungeren, før d holdt jeg vekten fint. Derfor går jeg nå over til et mer Vanlig kosthold.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:53   #96
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja, men så klager jeg heller aldri da!


-

Perfekt du da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:57   #97
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Har jo sagt at det er pga at jeg begynte med den strenge lavkarbo at jeg gikk opp i vekt og fikk søt hungeren, før d holdt jeg vekten fint. Derfor går jeg nå over til et mer Vanlig kosthold.

Det du sier er altså det at det er ikke lavkarbo i seg selv som er årsaken til din vektoppgang, men det faktum at du ikke klarte holde deg unna ting du visste du ikke skulle spise.

Da synes jeg det blir feil av deg å fraråde andre å spise lavkarbo. Andre trenger jo overhodet ikke bli fristet av feil mat på samme vis som deg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:02   #98
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det du sier er altså det at det er ikke lavkarbo i seg selv som er årsaken til din vektoppgang, men det faktum at du ikke klarte holde deg unna ting du visste du ikke skulle spise.

Da synes jeg det blir feil av deg å fraråde andre å spise lavkarbo. Andre trenger jo overhodet ikke bli fristet av feil mat på samme vis som deg.

Ja jeg fikk hunger etter mat jeg ikke kunne spise, for jeg følte hele tiden at noe manglet i kostholdet. Jeg råder ingen med å slutte med lavkarbo. Har fortsatt sagt at en bør spise mest langsomme og mer moderat med raske karber. Har heller ikke sagt at alle blir fristet som meg, men noen kan jo ha opplevd det.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:07   #99
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja jeg fikk hunger etter mat jeg ikke kunne spise, for jeg følte hele tiden at noe manglet i kostholdet. Jeg fraråder ingen med å slutte med lavkarbo. Har fortsatt sagt at en bør spise mest langsomme og mer moderat med raske karber.

Ja, for det er det du føler som funker best for deg. Men det betyr ikke at det er det som er det beste likavel. Hva skjer den dagen du ikke klarer moderere deg på GR? Du sier jo selv at ting funker til å begynne med, men så går det skeis etter hvert.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:18   #100
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, for det er det du føler som funker best for deg. Men det betyr ikke at det er det som er det beste likavel. Hva skjer den dagen du ikke klarer moderere deg på GR? Du sier jo selv at ting funker til å begynne med, men så går det skeis etter hvert.

Nei d har jeg ikke sagt, d var bare på lavkarbo jeg har hatt d sånn. På et vanlig kosthold har jeg ikke opplevd slik sukkerhunger og overspising. De tror jeg har med at da får du i deg alle næringsstoffene og all mat, slik at ingen ting er forbudt å spise. Men passe på å spise bare litt av d usunne. Så for meg er d rette å spise et vanlig kosthold for resten av livet. Det har også med at da kan jeg spise den maten jeg har lyst på i moderate mengder. Slipper da å ha dårlig samvittighet for å spise en banan, som egentlig er galskap for det er jo en sunn frukt. Så d går litt på d psykiske også. Men dette er min erfaring og jeg sier ikke at andre trenger å ha d sånn. Kanskje noen.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om flotte kjoler, i alle str NinaOp Generell diskusjon 25 18-03-12 15:57
Gått på en smell ... Trenger tips til preventive hjelpemidler! stein,saks,papir Generell diskusjon 10 21-07-11 13:57
Dere andre som er og gått ut av ketosen, men ønsker å ta av litt til nattinatt Artikler 0 18-05-08 22:12
Har gått noe opp i vekt. Noen tips? terry Lavkarbo generelt 1 05-03-08 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no