Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse mat over grensen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 13:24   #1
Linnmk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 32
Linnmk er på en erverdig vei

Ketolyse mat over grensen?

Noen som har tips til kalorifri eller lavkalorimat i f.eks. Sverige?

Eller linker til nettbutikker her og der?

Og hva koster disse ketostixsene? Kjøpes de bare på apotek?

__________________

Linnmk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse...nybegynner!! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:26   #2
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse mat over grensen?

Opprinnelig lagt inn av Linnmk, her.

Noen som har tips til kalorifri eller lavkalorimat i f.eks. Sverige?

Eller linker til nettbutikker her og der?

Og hva koster disse ketostixsene? Kjøpes de bare på apotek?

Bacon, fet ost og kyllingfilét. Billig billig billig!

Mine ketostix, kjøpt på apoteket, kostet 90-og-noe. 50 stk i pakka, holder lenge for min del

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:35   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ketolyse mat over grensen?

Blir litt forvirra av hva du er ute etter her - i tittelfeltet står det "ketolysemat", men i innlegget skriver du "lavkalori"?
På ketolyse teller vi ikke kalorier, vi teller karbohydrater.

Hvis det er lavkaloriprodukter du er ute etter, ville jeg stilt spørsmålet på et annet forum, for da er det ikke sikkert at du får så mange svar her.

De fleste kjøper sticks på www.ketolyse.no

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 14:07   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketolyse mat over grensen?

Enig med Smula Som vanlig... Blir dårlig med ketolysemom du skal telle kalorier...

Men om det er karbohydrater du mener, så er jo det helt vanlig mat, som kylling, kjøttdeig, flesk, bacon, storfekjøtt, grønsaker som vokser over bakken. Seterrømme (grädd, tror jeg det heter i sverige), creme fraishe, fløte (vispgrädd)...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:37   #5
Linnmk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 32
Linnmk er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse mat over grensen?

Mente jo lavkarbo mat. Produkter med ingen eller lite karbohydrater som erstatning for dem man bruker i dag med mye.

Bakemikser, soyaprodukter, sjokolade, pølser, pålegg, osv.

Vi handler ganske ofte i sverige og de er på mange områder flinkere til å tilby sine landsmenn alternative "sunnere" produkter enn Norge. Tenkte bare om noen visste om forretninger på grensen som fører ett og annet eller egne merker som er godkjente i sverige med lite karbohydrater. For oss så har pris ganske mye å si. Vi har ikke all verden å bruke på matbudsjettet.

Kylling, karbonadedeig og egg er varer vi stort sett bare kjøper over grensa fra før. Samt laktosefrie meieri-produkter pga barnas og sambos laktoseintoleranse.

__________________

Linnmk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse...nybegynner!! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:10   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketolyse mat over grensen?

Opprinnelig lagt inn av Linnmk, her.

Mente jo lavkarbo mat. Produkter med ingen eller lite karbohydrater som erstatning for dem man bruker i dag med mye.

Bakemikser, soyaprodukter, sjokolade, pølser, pålegg, osv.

Vi handler ganske ofte i sverige og de er på mange områder flinkere til å tilby sine landsmenn alternative "sunnere" produkter enn Norge. Tenkte bare om noen visste om forretninger på grensen som fører ett og annet eller egne merker som er godkjente i sverige med lite karbohydrater. For oss så har pris ganske mye å si. Vi har ikke all verden å bruke på matbudsjettet.

Kylling, karbonadedeig og egg er varer vi stort sett bare kjøper over grensa fra før. Samt laktosefrie meieri-produkter pga barnas og sambos laktoseintoleranse.

Regnet egentlig med at du bare skrev litt feil...
Vi har hytte rett over grensen så vi handler mye der. Men jeg har ikke sett noe sånt der, har vel egentlig ikke sett etter det heller. Men vi kjøper fullkornspasta ol til barn og mann der.
Ketolyse er jo en norsk kur, så da er det vel ikke å få kjøpt der vil jeg tro? Torkil?
Men det kan være de har Atkinsprodukter der, skal jammen kikke litt når vi skal på hytta neste helg

På ketolyse anbefales kjøttdeig fremfor karbonadedeig, fordi det er fetere Så det er ikke såååå dyrt å kjøpe i Norge heller. Vi bruker den de har i frysedisken på Kiwi, Slaktern, den kom på 2. plass i testen i TV2-hjelper deg sin test tidligere i høst. Og den koster 21,90 pr 450 gr. For oss med stram økonomi er dette helt knall Og jeg orker ikke de svenske kyllingfileene, synes de er så dvaske. Så vi kjøper FirstPrice på Kiwi, frossen, 144 kr for 2 kg, og de er kjempegode, og ikke SÅ svære og broileraktige som de svenske ofte er.
Bare noen tips fra en annen som ikke har ett matbudsjett som tillater de dyreste varene...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:31   #7
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Ketolyse mat over grensen?

Karbonadedeig får bare være ett sted jeg ikke får i meg mye fett for kjøttdeig klarer jeg nesten ikke spise etter at jeg begynte med karbonadedeig for noen år siden, går greit når det lages taco og det er mye krydder, men nei her går det i karbonadedeig
Kyllinfileet kjøper jeg også i Sverige, synes de i den gule posen er bra.

Egenlig ville jeg bare si at jeg følger spent med på om det selges atkins og slikt Må vel kunne gå ann å kjøpe de sjokoladene de selger over nettet i noen butikker?

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Skal jeg ned for lite for ketolyse? eno Spørsmål og svar 17 30-07-06 23:19
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no