Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke en kilo ned!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-07, 10:09   #1
KineC
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 12
KineC er på en erverdig vei
Question

Ikke en kilo ned!

Vel... etter at 2 av damene på jobben startet på ketolysekuren er de ikke til å kjenne igjen. Den ene gikk ned 15 kg og den andre 25 kg. Kjempe flott. Selv trenger jeg å ta av 15-20. Nå har jeg gått på ketolyse kuren i litt over en uke. Ja jeg vet ikke lenger.. men alle skryter av at de raser ned. Jeg har ikke gått ned et gram. Jeg går inn og ut av ketose avhengig av hilken tid på døgnet det er....Ja..nå er jeg mildt sagt fortvilet. Jeg gjør jo tydeligvis noe feil.. men hva??? er det noen som har noen gode tips til meg... har tenkt på dette en del, kan det være pepsi max som jeg drikker?

KineC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:11   #2
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Hva med å legge inn hva du spiser i løpet av en dag, så kan noen "eksperter" se på den.

Har du målt cm?

Vi hjelper som best vi kan her inne, men trenger litt mer info da.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:14   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Opprinnelig lagt inn av KineC, her.

Vel... etter at 2 av damene på jobben startet på ketolysekuren er de ikke til å kjenne igjen. Den ene gikk ned 15 kg og den andre 25 kg. Kjempe flott. Selv trenger jeg å ta av 15-20. Nå har jeg gått på ketolyse kuren i litt over en uke. Ja jeg vet ikke lenger.. men alle skryter av at de raser ned. Jeg har ikke gått ned et gram. Jeg går inn og ut av ketose avhengig av hilken tid på døgnet det er....Ja..nå er jeg mildt sagt fortvilet. Jeg gjør jo tydeligvis noe feil.. men hva??? er det noen som har noen gode tips til meg... har tenkt på dette en del, kan det være pepsi max som jeg drikker?

Heisann.

Ja legg inn en oversikt over hva du spiser.

Regner med at du har boka?

Det står det at man ikke skal regne med vekttap 1. uka, for da bruker kroppen tid til å venne seg til kuren. Men det største vekttapet kommer i uke 2 og 3. Fra uke 4 blir det mer moderat.

Pepsimax hadde jeg kuttet ut, og heller tatt et lite glass cola ligt lørdagskveldene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:15   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Gjør som Tusta skriver, legg inn en typisk dagsmeny som vi kan vurdere. I tillegg bør du definitivt droppe brus.

De vanligste feilene er for mye protein, for lite fett, for lite grønnsaker, kunstige søtningsmiddler og for lite vann.

Du trenger å finne din balanse i matveien på ketolyse.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:16   #5
KineC
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 12
KineC er på en erverdig vei

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Hvordan gjør jeg det?, legger inn liste liksom...?? tusen takk for svar folkens
Ja jeg har boka og tabletter og bacon...

KineC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:21   #6
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Bare skriv inn hva du spiser i løpet av en dag, og ca mengde. Det er også enklere å passe hva man spiser dersom man veier maten i starten.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:13   #7
Linnmk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 32
Linnmk er på en erverdig vei

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Jeg slenger meg på denne jeg også for jeg gikk ned de første dagene (mye vann tenker jeg) men så hoppet vekta tilbake ett kilo igjen.

Har testet ++ 3 ganger på ketose siden lørdag (bare testet 3 ganger totalt da) Hver gang var ulik tid på døgnet med min 2 timer etter mat.

Min dag er ca slik:

Litt sen frokos - (1-2 timer etter at jeg står opp) omelett av 3 egg, 1 svett laktosefri fløte, litt salt (uten jod) og evt. litt gressløk med ca 2 skinkeskiver og 4-5 skiver ost på toppen. Klappet sammen til en halvmåne. (lager dobbel porsjon for gubben spiser også, deler halve hver) Siste 3 dagene en grov lapp med smør ved siden av.

Lunsj - salat av ca halv-1/4 isbergsalat og bitte litt annen salat. Agurk og litt gul paprika, ca 1/4 eller mindre av en normal str. Enten skinkebiter, reker eller kylling og kanskje 50g ost i terninger. Dressing av 1 dl rapsolje med en god dæsj urtesalt.
En lunsj som ikke var helt heldig var en enkelt vinerpølse med en sukkerfri tynn ketsjupstripe på. I pølsa (Leiv vidar) var det 6g (eller var det 8g) karbo pr 100g vare og 20 pølser i pakken på 1,6 kg. = 80g pr pølse....

Middag - her har vi spist ovenstekt laks m/grønsaker, seter rømme og agurk. Megselv's kyllingform (nammenam), tacosalat (sambo brukte posekrydder men den var uten kaloritabell) Entrcot m/grønsaker og kryddersmør, fondue (stekte kjøtt og gul paprika og sopp i gryte) med salat, og restene fra fonduen stekt på panne dagen etter. - skulle vel bli 6 middager for de 6 dagene jeg har holdt på.

Kvelds - enten sen middag eller en salat lik den til lunsj med små endringer i valg av kylling, skinke eller reke.

Ellers - fredag, lørdag, søndag og mandag koste vi oss med litt baconcrisp på kvelden. Og fra fredag til i dag har jeg spist en bar kjøpt på helsekost. En liten bit hver dag...så den varte 5 dager (litt stolt da)

Drikker - bare vann!

Feilier jeg vet jeg har gjort:
*spiste en pose knaskerøtter torsdag ettermiddag/kveld (de to siste på fredag på dagen)
*Tok et 50 g eple i farta på fredag. (veide et identisk eple dagen etter da jeg skjønnte at det var dumt)
*tok enstor gulrot uten å skrelle på mandag
*skrellte meg 2 store gulerøtter i går (tirsdag) og begynte å spise mens jeg på gøy sjekket karboinhold. Mista både haka og apetitten da jeg så innholdet og kastet 1og1/2 deilig gullerot i søpla etterpå...


Fint hvis noen kan gå gjennom og se hva som er feil/for lite av/formye av osv.

__________________

Linnmk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse...nybegynner!! Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:20   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ikke en kilo ned!!!

Her har du skrevet svaret selv

Sitat:

Feilier jeg vet jeg har gjort:
*spiste en pose knaskerøtter torsdag ettermiddag/kveld (de to siste på fredag på dagen)
*Tok et 50 g eple i farta på fredag. (veide et identisk eple dagen etter da jeg skjønnte at det var dumt)
*tok enstor gulrot uten å skrelle på mandag
*skrellte meg 2 store gulerøtter i går (tirsdag) og begynte å spise mens jeg på gøy sjekket karboinhold. Mista både haka og apetitten da jeg så innholdet og kastet 1og1/2 deilig gullerot i søpla etterpå...

+ at bacongull er salt og binder vann. Det fører til vektøkning.

Stix brukes om kvelden et par-tre timer etter siste måltid.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 15:29   #9
KineC
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 12
KineC er på en erverdig vei

Sv: Ikke en kilo ned!

Må tilføye at jeg er så heldig at jeg ikke har gått opp ihvertfall jeg da Jeg står akkuarat der jeg som jeg startet...

KineC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:01   #10
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Ikke en kilo ned!

Opprinnelig lagt inn av KineC, her.

Ja jeg vet ikke lenger.. men alle skryter av at de raser ned. Jeg har ikke gått ned et gram...

Hvis du går inn på bloggene og journalene, så er det slett ikke slik at alle her inne "raser ned". Veldig mange som føler det går VELDIG sakte.
Ønsker deg i allefall lykke til!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:27   #11
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ikke en kilo ned!

Godt du ser feilen selv, for med eple og gulrøtter så har du faktisk ikke fulgt ketolysekuren i det hele tatt..

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 21:12
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no