Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Anbefaler dere cocosa?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-08, 11:57   #1
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Anbefaler dere cocosa?

Har kjøpt et glass med cocosa,- den til steking, og akkurat lagd min første omelett stekt i denne ganske ekle rent visulet, men riktignok smaksnøytrale fettmassen. I følge beskrivelse fra leverandør er dette fettet ganske suverent helsemessig. PÅ nettet fant jeg følgende beskrivele:

"Stadig flere følger den "lavglykemiske vei": Mer fett og protein og færre karbohydrater. Cocosa® er selvskreven som basisolje i dette kostholdet. Med over 60 % mellomlange, mettede fettsyrer øker kokosolje fettforbrenningen, stimulerer stoffskiftet og gir energi og metthetsfølelse som varer lenge. Den øker også opptaket og utnyttelsen av de essensielle Omega 3 og 6 fettsyrene, og gir i tillegg en rekke andre helsefordeler. Kokosolje har vist seg så effektiv mot stoffskifteproblemer at det i USA nå forskes på om kokosolje kan erstatte vanlige medikamenter." '

Er dere enige i disse påstandene? Til hva/ hvordan bruker dere cocosa i daglig matlaging?

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:22   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Ja absolutt!
Jeg, og flere med meg bruker Virgin cocosaen i kaffen(!) om morgenen, eller bare tar meg en skje nå og da når jeg trenger et løft energimessig (i ketose så går cocosaen rett i energibanen!). Ellers er det mega for å steke, det tåler masse varme! Perfekt for biff. Og det holder på kjøkkenbenken to år i åpnet glass!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:28   #3
Embla
Juniormedlem
 
Embla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 47
Embla er på en erverdig vei

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Er cocosa noe man får kjøpt i vanlige matbutikker? Har i grunnen ikke hørt om det før, men det høres veldig praktisk og godt ut og jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve

__________________



Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:31   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Noen Meny-butikker og ellers helsekosten.
Forresten, Om der mauler cocosa sånn som meg , så ta det rolig i begynnelsen, mange får veldig fart på magen av det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:56   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ja absolutt!
Jeg, og flere med meg bruker Virgin cocosaen i kaffen(!) om morgenen, eller bare tar meg en skje nå og da når jeg trenger et løft energimessig (i ketose så går cocosaen rett i energibanen!). Ellers er det mega for å steke, det tåler masse varme! Perfekt for biff. Og det holder på kjøkkenbenken to år i åpnet glass!

I KAFFEN!?!
Hvordan blir smak og konsistens da?

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 13:00   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Flyter på toppen og smaker bounty. Nammi nammi.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 13:05   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Jøss...
Har egentlig styrt unna dette, men når du sier det SÅNN så må det jo nesten noteres bak øret for fremtidig bruk!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 13:10   #8
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Opprinnelig lagt inn av Embla, her.

Er cocosa noe man får kjøpt i vanlige matbutikker? Har i grunnen ikke hørt om det før, men det høres veldig praktisk og godt ut og jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve

Jeg kjøpte min på helsekosten, men de var utsolgt for virgin, så jeg kjøpte stekevarianten. Skal kjøpe den andre også, blir jo nyskjerrig på å prøve den også...

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 13:15   #9
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Anbefaler dere cocosa?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Noen Meny-butikker og ellers helsekosten.
Forresten, Om der mauler cocosa sånn som meg , så ta det rolig i begynnelsen, mange får veldig fart på magen av det!

Kan være greit med noe som setter litt fart på magen,- den er ellers litt for treg i avtrekkeren når jeg lever på ketose-kost....

Minn venninne, naturopaten, har overbevist meg om at "den søpla" må vi ut med hver dag... Kaskje cocosa er tingen i så måte...

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
vektnedgang og selvfølelse firth Mer enn 30 kg overvekt 55 24-07-06 13:43
Cocosa - takk for tipset! Ulex Generell ernæringsdebatt 5 19-01-05 21:21
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no