Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Slapphet

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-08, 20:52   #1
Richard
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 3
Richard er på en erverdig vei

Slapphet

Heisann.

Jeg har holdt på med lavkarbodiett i ca 2,5 uker nå. I starten var jeg bare rar i kroppen. Det har gitt seg. Men nå er jeg altså slapp og trøtt.

Er vel over snittet aktiv. Denne uka blir det 3 runder med fotballtrening og 2 økter med spinning. Dette er ikke noe jeg har begynt med nå, men har holdt på med i årevis. Til tross for dette har jeg bare økt i vekt. 93kg på 172 høyde begynte å bli slitsomt. Derfor forsøk med lavkarbo.

Problemet er nå et jeg er slapp, sliten og trøtt. Håper jo at dette skal gå over. Nå er det direkte slitsomt å holde på med det fysiske. Det er ikke noe alternativ å trappe ned på fysisk aktivitet.

Er det andre som har erfaringer rundt dette?

Spiser meg god og mett, men med få måltider om dagen. Er gutt, så grønsaker er ikke mye til stede heller. Det går i kjøtt, bacon, egg, fet saus, majo, egg, fisk.


mvh

Richard

Richard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:04   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Slapphet

Dette er helt vanlig i begynnelsen på lavkarbokosthold. Det går over!

Kanskje det er lurt å roe ned treningen til kroppen har blitt avvent med karbohydrater som drivstoff? Etterhvert vil du merke at du orker mer enn du noensinne har gjort - selv om du har trent mye.

Lykke til!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 00:52   #3
linemor
Nytt Medlem
 
linemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 38
Innlegg: 7
linemor er på en erverdig vei

Sv: Slapphet

Og litt grønnsaker har vel aldri skadet noen

Masse lykke til=)

__________________
linemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 02:28   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slapphet

Noen trenger mer (langsomme) karbohydrater enn andre i form av grønnsaker som vokser over jorden
Jeg blir i alle fall mye mer uopplagt, sånn som du beskriver de dagene det skorter på grønt, og ikke går jeg ned noe heller da.

Vil anbefale deg å finne en filosofi å følge, greit å ha noe å støtte seg til, også når man søker råd. Etterhvert finner man sin vei!

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 12:30   #5
Richard
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 3
Richard er på en erverdig vei

Sv: Slapphet

Takker for svar.

Jeg har stort sett vært veldig flink synes jeg selv da. Og jammen har spruten begynt å komme igjen. Faktisk bedre enn på lenge.

Veldig spent på hvordan jeg takler lengre fysiske utskeielser. Lang fjelltur med oppakning, lengre sykkelturer mm. Men i hvertfall økter på under timen kjennes nå veldig bra ut.

Vekta er jeg også strålende fornøyd med så langt. Har holdt på en måneds tid nå, og har tatt av 7-8 kg etter en sånn kriseveiing som sparka det hele i gang.

Har også ved et par anledninger hatt bevisste sprekker. I sosial sammenheng, så vil jeg kunne ta meg en øl eller 4, spise pizza og det som ellers serverers. Ser ut til at det går greit. Klarer fint å fortsette med opplegget neste dag, og ingen abstinenser etter mitt gamle kosthold.

MORRO!!!

Richard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 12:34   #6
Stinen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.055
Stinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlysStinen er et fyrlys

Sv: Slapphet

Super bra lesning! Du er jo sinnsykt sprek da.. imponerende.. Gratulere med flott resultat på vekten.. Kan tenke du ser det godt på kroppen! heier på deg

Stinen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no