Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kornprodukter og fruktose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-09, 17:46   #1
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Kornprodukter og fruktose

Hei. Jeg har ikke fått tak i boka enda, har bestillt på biblioteket, men har startet opp på egenhånd. Har faktisk fått lyserosa utslag på ketostixen!
Men jeg lurer på noe. Må man holde seg unna alle kornprodukter? Også de med lav GI? Jeg har fulgt fedon prinippet tidligere, og da brukte jeg bløtgjort og stekte byggryn som erstatning for ris...er det lov på ketolysekuren?
Og er små mengder fruktose greit?

vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:46   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Kornprodukter og fruktose

I utgangspunktet vil jeg si nei, uten at jeg vet karboinnholdet i de spesifikke tingene du nevner.

På ketolysekuren skal hoveddelen karber komme fra grønnsaker, og da de som vokser over bakken. Lav GI har lite å si her, fordi det uansett vil inneha et for høyt karboinnhold for denne kuren.

Men for all del..om du finner ut at du holder deg innenfor dagsrammene på 15-20 karber inkl. litt byggryn og fruktose (sistnevnte troooor jeg du kan glemme), så gjør du jo som du vil Men det er ganske viktig med disse grønnsakene da, anbefaler deg å legge om

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:10   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kornprodukter og fruktose

Heisann.

Skjønner du blir ivrig og har lyst å sette i gang

Ingen kornprodukt, det er for mye karber
Ingen fruktose. Det er jo sukker.

GI fokuserer vi ikke på under kuren, det er mer viktig på vedlikehold.

Tenk rein mat og grønnsaker som vokser over jorda. Ikke lettprodukt, men "årntlige" saker Kremfløte,sæterrømme, meierismør osv.

15/20 karbohydrater om dagen, mesteparten bør komme fra grønnsaker, da kroppen trenger næringsstoffene for å fungere og forbrenne optimalt.

Alle karbohydrater skal telles med, både fra meieriprodukt og grønnsaker og ev. anna man spiser.
Masse vann, 2-3 liter om dagen, gjerne litt farriss i starten pga. av væsketap.

Søk også her i oppskriftforumet så finner du alternativer til tilbehør attåt middagen. Det er masevis av god og mettende mat man kan spise.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:52   #4
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Sv: Kornprodukter og fruktose

Jeg har ingen probmer med å bli mett, og middagstilbehør er ikke så vanskelig, grønnsaker og salat er greit for meg. Men er veldig glad i gryn av foskjellig slag...men de får vente til etter jeg har gått ned en del de da...

vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
bygg, fruktose, glykemisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fruktose Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 04-12-08 21:21
Fruktose? Salt Ketolysekuren 13 30-04-08 17:26
Alternativ til fruktose? Minus Atkins kosthold 3 04-10-07 21:30
Splenda og fruktose Tuttan Generell diskusjon 8 06-04-07 15:48
Fruktose Dagros Lavkarbo generelt 22 23-05-05 15:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no