Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Wok

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-07, 20:37   #1
Ludviginne
Juniormedlem
 
Ludviginne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 46
Ludviginne er på en erverdig vei

Wok

Er ganske fersk her, har funnet mange oppskrifter jeg gjerne vil prøve. Tusen takk alle sammen! Men jeg lurte på: Wok, er ikke det noe særlig? Ser lissom ikke så mange oppskrifter på det... Jeg som hadde gledet meg, er så glad i wok, og tenkte det ble knall her

Ludviginne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:30   #2
Ludviginne
Juniormedlem
 
Ludviginne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 46
Ludviginne er på en erverdig vei

Sv: Wok

Det var visst ikke noe særlig det... Spiste det i går, saumfarte etter wokblanding med minst mulig karbohydrater, og tok mye svinekjøtt. Tok noen rester i dag, og stixen slo negativt ut gitt. Søren å... Så en får vel bare stramme inn enda mer...

__________________
Ludviginne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:06   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Wok

Bruk friske grønnsaker og wok ivei,- men velg grønnsaker med lite KH! Det er jo bare kjempegodt og går helt flott på ketolysekuren.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 14:01   #4
Siv
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Wok

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Bruk friske grønnsaker og wok ivei,- men velg grønnsaker med lite KH! Det er jo bare kjempegodt og går helt flott på ketolysekuren.

Hva slags grønnsaker inneholder lite karbohydrater og hva slags grønnsaker inneholder lite?

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 14:07   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Wok

når jeg lager wok tar jeg i følger:
- 0,5 liten hodekål
- 1 brokkoli
- 0,5 paprika
- 1 boks minimais
- 1 boks vannkastanjer
- 1 boks bambusskudd
- 1 løk
- 1 liten purre
- Asparges topper
- Sukkerterter som er runde
- 1 chili
- Litt soyasaus
- En liten pose woksaus, sweet chili

Kylling eller biff til

det blir veldig godt og holder til mange dager...

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 14:23   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Wok

Opprinnelig lagt inn av Siv, her.

Hva slags grønnsaker inneholder lite karbohydrater og hva slags grønnsaker inneholder lite?

http://www.lavkarbo.no/
Her finner du KH innholdet i både i grønnsaker og andre matvarer. Velg etter ønske.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:05   #7
Siv
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Wok

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

http://www.lavkarbo.no/
Her finner du KH innholdet i både i grønnsaker og andre matvarer. Velg etter ønske.

Takk for hjelpen.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:07   #8
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wok

Thai woken fra Findus har 4 karber pr. 100 så den går det jo ann å bruke av og til.
Den blir bestandig blaut og trasig når jeg lager den men det er sikkert min skyld

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:58   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Wok

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

Thai woken fra Findus har 4 karber pr. 100 så den går det jo ann å bruke av og til.
Den blir bestandig blaut og trasig når jeg lager den men det er sikkert min skyld

nei faktisk ikke
fråssene grønnsaker, uansett form, får jeg sldri sprøe, uansett hvor lite jeg koker dem, eller wokker dem.... derfor går jeg for friske, og det er jo myyyye bedre

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 18:20   #10
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Wok

Tenkte det kanskje var noe med ovnen min. Ikke varm nok eller noe sånt.
Men det går kanskje ikke.

Er det noen som har klart å få frosne wok/grønnsaker sprøe? Kom gjerne med tips

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 18:44   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Wok

Nei, der må jeg si meg enig med Linda altså. Frosne grønnsaker er en veldig dårlig erstatning for de ferske, f eks broccolitopper blir bare slappe og vasne. Og tenk så mye mer gode enzymer, vitaminer og mineraler det er i de ferske!

Jeg bruker forsåvidt minst mulig boksgrønnsaker også, både pga smak (jeg synes alt fra boks får en smak av å ha ligget i boksen) og fordi ferske er mye sunnere. Jeg pleier å kjøpe ferske minimais og ferske bønnespirer til å ha i wok'en min. Nam!

Det tar egentlig ikke så mye lengre tid å lage i stand heller, man slipper jo å vente på at grønnsakene skal tø opp i wok'en. Moro er det også å hakke grønnsaker i alle regnbuens farger, det synes iallefall jeg!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 18:49   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Wok

Eller forresten, jeg har et tips Kom på at jeg har brukt den lotusblandingen fra Findus noen ganger. Tipset er rett og slett å ha ganske lite i panna om gangen - tar du i for mye på en gang blir det fort veldig kaldt i panna siden grønnsakene er frosne og de blir mer soggy. Med bare litt i panna holder temperaturen seg høy og du får bedre konsistens på grønnsakene.

Det er også lurt å steke kjøttet for seg og ta det ut av panna mens grønnsakene stekes.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:46   #13
karbiebarbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 19
karbiebarbie er ny på veien

Sv: Wok

wok:
Kyllingbryst
kvitløk
brokkoli
paprika
squash
hodekål?
sopp
løk/purre
tandoripasta
karriblanding
kremfløyte
...nam nam...

__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
karbiebarbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse inspirert kosthold.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbs i wok? Lindabtn Ketolysekuren 2 26-09-07 16:27
kylling og pasta i wok enit Middag 4 09-09-06 17:10
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
Thai wok med grønn curry mofe Middag 0 20-11-05 03:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no