Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp meg med oppmuntring!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-07, 15:10   #1
tullann
Medlem
 
tullann sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Melhus
Innlegg: 322
tullann er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hjelp meg med oppmuntring!!

Har gått på ketolyse og vært i ketose siden starten av august. På starten gikk jeg ned 4 kilo. Dette vet jeg var bare vann. Har slanka meg noen ganger før og vet at disse legger jeg fort på meg igjen når vannet får sette seg. Så: jeg tror ikke jeg har mista så mye fett.

På denne kuren kan man ikke skeie ut, og jeg har vært kjempe streng med meg selv. Satt inn her hva jeg spiser flere ganger, slik at noen "flinke" kunne se på menyen.

Men... vekta rikker seg ikke fra 100 grammet. Jeg har veid nøyaktig 76,3 i 3 uker. WHYYYYY??????

Trener litt, har nesten ikke energi. Spiser mye fett, også gjennom cocosa, mye grønnsaker, men mest brokkoli, rosenkål og paprika. Salat til lunsj.

Ikke har jeg merka det så mye på klærne heller. Magen er oppblåst, og jeg bommelommer sikkert bare 2 ganger i uka.


Er det noen denne kuren rett og slett ikke funker på??

Har noen stått stille på starten før, for så å rase ned etter ca 4 uker.
jeg er på vei til å gi opp og heller starte grete roede igjen. Der gikk jeg ned fortere og kunne til og med spise noe godt innimellom. La ikke på meg etterpå heller!




Jeg vil få til dette!!

Hjelp!!!


PS: matlysten er helt bånn i bøtta. ble 2 måltider igår. frokost og middag. Thats it. Makta ikke mere.

__________________


tullans journal
Første delmål: 70 kilo innen jul>6,5 kilo igjen
tullann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:12   #2
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Jeg vet dessverre ikke, for jeg er så ny selv. I starten gjorde jeg en del feil, fikk beskjed om at jeg faktisk spiste for lite og litt feil. Så nå spiser jeg mye mer grønnsaker hovedsaklig blomkål og brokkoli , men også paprike, purre, vårløk. Steiker alt i vanlig meieri smør.Når jeg spiser omelett hiver jeg også litt paprika, cherrytomat og sånn oppi der. Spiser også mer salat. Når jeg la om denne uken så begynte jeg å gå ned. Vet ikke om dette kan gjelde deg også siden jeg er så ny på dette. Har du kjøpt deg boken? Alle sier den skal være et must så jeg har bestillt og venter på den Sender deg en trøsteklem og håper det løsner snart for deg

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:29   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Veier dere maten? Får dere i dere noe som inneholder skjulte karber? Driver dere lett mosjon? Drikker dere nok vann? Har dere sjekket med målebånd om dere har mistet centimeter?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:31   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Du har vært kjempeflink, og du er jo allerede i gang. Ingen grunn til å vende tilbake til karbohydratene nå?

Det der høres ut som min slanking. Jeg begynte 17. juli og gikk ned 2 kg. første uken. Så sto jeg bom stille i 3 uker, og så gikk jeg ned 2 kilo til i løpet av bare to dager. Men, nå står det stille igjen.

Jeg har ikke holdt på lenge nok til å klare å peile ut hva det er jeg gjør feil, så jeg prøver meg fram litt og finner noen tips her inne.

Når jeg gikk ned de siste 2 kiloene, hoppet jeg over frokosten, spiste egg/bacon, rømmegrøt, og litt småsnacks på kvelden (ost eller bacongull m/rømmedip). Jeg har også lest her inne at noen stopper opp i vektnedgangen hvis de har fløte i kaffen. Det er jo litt karbohydrater i fløten. Nå har jeg kuttet ut fløten, og håper jeg går ned igjen.

Men, spiser du noe kjøtt? Det høres ut som om du bare spiser grønnsaker og fett.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:34   #5
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Veier dere maten? Får dere i dere noe som inneholder skjulte karber? Driver dere lett mosjon? Drikker dere nok vann? Har dere sjekket med målebånd om dere har mistet centimeter?

Ja jeg veier maten, hva som inneholder skjulte karber vet jeg ikke hvor finner jeg ut av det? , ja jeg beveger meg, både går tur med vogn og trimmer litt utenom. Drikker masse vann ihvertfall 2,5 - 3,5 pr dag. Har ikke målt helt nøyaktig, men skal gjøre det. Har mistet cm og har også gått ned 2,4 kg denne uken (veide meg igår) er i ketose. Så jeg fortsetter sånn som jeg gjør nå foreløpig.

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 18:34   #6
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Hallo. Tålmodighet min venn. Tenk 4 kilo på ca 3 uker. Det er jo kjempebra. Alt er nok ikke vann, det er jeg sikker på. Bare fortsett du,så skal du se at det løsner snart.

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 19:40   #7
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Jeg har også hatt stillstand tidlig i kuren. Jeg klarte heldigvis med god hjelp her i forumet holde ut, og nu har jeg gtt ned nesten åtte kilo siden 4.juni.
Jeg kan faktisk spise masse godt, og koser meg masse!
Les oppskrifter og hent deg tips der.
Les tråden som er om hvorfor en står stille. Mange gode tips der.
Lykke til!!!

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 20:31   #8
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: Hjelp meg med oppmuntring!!

Hei!

Jeg hadde det lsånn som deg. Første uka gikk jeg ned 3 kg, også stod jeg stille i nesten fem uker for så å begynne en sakte vei nedover igjen. Så nå har jeg tilsammen siden jeg startet kuren gått ned 5 kg( har ikke oppdatert tickeren enda da) Men selv om vekta da stod stille, spiste jeg lavkarbo, og cm ble borte!

I ferien tok jeg en pause egentlig men da fant jeg ut at jeg ikke tåler godis med søtstoff noe særlig særlig Mentosdrops, og salt mat gir vektstopp og til tendens vektoppgang. Etter ferien har jeg jobbet med å trimme hver dag og dette har faktiskt den beste effekten her, målet er da minst 30 min hver dag, får jeg ikke trimmet det får gubben glede av det på kvelden.

så stå på....ikke gi opp riktig enda....men selv om denne kuren er kjempebra for meg, er jo alle ikke helt like så kanskje en annen kur er bedre for deg! Men du har jo gått ned mye i løpet av måneden som har gått 4 kg og det er jo endel på 4 uker.

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no