Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Langt platå

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-11, 18:11   #1
Bluwari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 16
Bluwari er på en erverdig vei

Langt platå

Hei, jeg har holdt på med lavkarbo siden januar 2009, og erfaringene det første året var bare helt suveren. Desverre har 2010 ikke vært like "lykkelig" ang vektnedgangen... tror jeg står på et kjempeplatå og trenger råd og veiledning.

Sum har jeg gått ned ca 23+ kilo, de første 17+ i 2009.... Jeg har nå en BMI på ca 36, og da skjønner dere at jeg fremdeles har mer å gå på, minst 30 kg.

meeen, vekta står stille... det er frustrerende, for jeg har ikke tenkt å endre sti! Dette er en livsstil, og jeg vil leve. Trenger å høre litt fra dere, om tips og råd... passelig desperat her...

Bluwari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett, livsstilsendring :) Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:15   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Langt platå

Hva er forskjellen matmessig fra da du gikk ned, og til da du slutta å gå ned?
Utskeielser, har det vært det?
Har du holdt deg like strengt til dietten hele tiden?

Har du telt karber?

Jeg opplevde sjøl at etter 1. året og god nedgang, ble litt slappere med å holde rett fokus på rett ting. Telte ikke noe, og det ble fort en is en dag, gjerne litt en annen dag osv osv.....

Samtidig tror jeg kroppen har godt av å stabilisere seg mellom "slagene"

Og grattis med 23 kilo bortevekk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 18:59   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Langt platå

Jeg synes innlegget til Gerd er veldig bra innfallsvinkel. Dersom det er slik at du ved ettertanke kan finne ut at du har sklidd ut litt i kostholdet, har du jo noe å ta tak i.

Selv hadde jeg et platå på ca 7 måneder. Da var min tålmodighet brukt opp. Jeg hadde prøvd alt av kjente partystoppere.

Det jeg gjorde som fikk det til å løsne for meg var å gå over til 0 karbo. Samtidig justerete jeg ned proteininntaket, som hadde vært for høyt, og økte fettinntaket. For meg løsnet platået med dette, og jeg gikk ned ca 6 kilo på 4 måneder. Å spise 0 karbo er absolutt ikke noe for alle. Jeg synes kostholdet blir litt kjedelig og ensformig. Grønnsaker, fløte og rømme er det jeg savner mest.

Jeg ble syk og måtte avbryte prosjektet mitt for en stund (hadde ikke noe med kostholdet å gjøre altså). La da på meg ca 2 kg. Startet nå mandag på ny runde med 0 karbo for å riste av meg disse 2 kiloene, pluss de siste kiloene jeg ønsker å gå ned. For meg har 0 karbo vist seg effektivt for å gå ned i vekt etter at vekten stoppet helt opp. Imidlertid er dette bare en nødvendig "kur" for meg for å gå ned. Etter at jeg er i mål vektmessig vil jeg gå tilbake til lchf/ketose.

Mitt kosthold er som følger:
0 karbo (eneste er at jeg spiser 2 egg om dagen, det utgjør minimalt)
65 gram protein (ett gram pr ønsket kropsvekt)
150 gram fett

0 karbo er nok for de standhaftige som kan tåle litt ensformig mat for en stund, og som har holdt seg til lavkarbokost en god stund. På svenske nettsider anbefales det å ha vært i ketose lenge før man går helt ned til 0 gr karbo. Det er ihvertfall helt unødvendig for folk som har holdt på i 2 uker og synes det går tregt.

Kanskje det kan hjelpe å regne på proteininntaket også. For mye protein kan også være en partystopper.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 20:20   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Langt platå

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg synes innlegget til Gerd er veldig bra innfallsvinkel. Dersom det er slik at du ved ettertanke kan finne ut at du har sklidd ut litt i kostholdet, har du jo noe å ta tak i.

Selv hadde jeg et platå på ca 7 måneder. Da var min tålmodighet brukt opp. Jeg hadde prøvd alt av kjente partystoppere.

Det jeg gjorde som fikk det til å løsne for meg var å gå over til 0 karbo. Samtidig justerete jeg ned proteininntaket, som hadde vært for høyt, og økte fettinntaket. For meg løsnet platået med dette, og jeg gikk ned ca 6 kilo på 4 måneder. Å spise 0 karbo er absolutt ikke noe for alle. Jeg synes kostholdet blir litt kjedelig og ensformig. Grønnsaker, fløte og rømme er det jeg savner mest.

Jeg ble syk og måtte avbryte prosjektet mitt for en stund (hadde ikke noe med kostholdet å gjøre altså). La da på meg ca 2 kg. Startet nå mandag på ny runde med 0 karbo for å riste av meg disse 2 kiloene, pluss de siste kiloene jeg ønsker å gå ned. For meg har 0 karbo vist seg effektivt for å gå ned i vekt etter at vekten stoppet helt opp. Imidlertid er dette bare en nødvendig "kur" for meg for å gå ned. Etter at jeg er i mål vektmessig vil jeg gå tilbake til lchf/ketose.

Mitt kosthold er som følger:
0 karbo (eneste er at jeg spiser 2 egg om dagen, det utgjør minimalt)
65 gram protein (ett gram pr ønsket kropsvekt)
150 gram fett

0 karbo er nok for de standhaftige som kan tåle litt ensformig mat for en stund, og som har holdt seg til lavkarbokost en god stund. På svenske nettsider anbefales det å ha vært i ketose lenge før man går helt ned til 0 gr karbo. Det er ihvertfall helt unødvendig for folk som har holdt på i 2 uker og synes det går tregt.

Kanskje det kan hjelpe å regne på proteininntaket også. For mye protein kan også være en partystopper.

Hvor lenge holdt du deg på 0 karbo før du så resultater?
Kan du legge ut forslag til en dagsmeny?

Har også slitt med et langvarig platå (har vært i ketose i over 2 år) og prøver nå ut diverse for å bli kvitt de siste 3-5 kiloene. For de SKAL vekk nemlig.....har kjøpt meg masse stilige bukser som er akkurat litt for små....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 20:40   #5
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Langt platå

Jeg opplever også platå - og det føles på en måte som om jeg stopper meg selv.. Pussige greier egentlig. Det som skjer er at jeg helt ubevisst tyller i meg småting med masse karber (som jeg bl.a kan finne på naboens kontrorpult. - Helt utrolig!!!)
Har jobba masse mentalt med dette- trodde jo jeg var supermotivert og alt. Kommer fram til at det muligens kan være dette: dersom jeg går fort ned i vekt, må jeg finne andre unnskyldninger til at ikke alt går helt på skinner i livet mitt.
Ikke sikkert det er noe sånt som bremser deg, men en real "opprydding på loftet" kan kanskje hjelpe? Ser at det finnes tråder her som handler om at psyken må være med på kampen for at du skal vinne.

For min del jobber jeg videre med å bearbeide hodet. Har ikke tenkt å gi meg! Det er jo dessuten så veldig mange andre positive effekter av å leve i ketose Stå på Bluwari!!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:22   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Langt platå

Sitat:

naboens kontrorpult

Jeg lærte ikke det der før jeg ble allergisk mot noe.
En youghurtklatt på fingeren ble fy. Å lære å tørke det av på en tørk istedenfor i munnen var hardt!

Du får tenke du er allergisk mot naboens godter.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:22   #7
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Langt platå

Har hørt at selv om vekta står stille så kan det hende du går ned i cm. Har du målt? Har og lest at det hjelper å sjonglere litt med karbene så ikke kroppen blir for vant til det den får. Prøv å øk litt med lovlige ting. En rømmeklatt ekstra kanskje, blomkålsuppe til kvelds kanskje? er ikke så god på dette jeg, men har da lest det ett sted!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 08:09   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Langt platå

Jeg hadde også platå på nesten ett år i ketose, men ble mye friskere selv om vekten stod stille på 30kg for mye. Nå fokuserer jeg på Ketolysekuren igjen - på ordentlig - med veing og måling av alt. Jeg trodde jeg var flink, men hadde nok blitt slurvete ja

"Null" karbo, mindre protein og mer fett er også fornuftig. Insister på å måle C-peptid hos legen selv om blodsukkeret ditt er helt fint og få resept på Metformin hvis verdiene er høye (over 6-700 pmol). Bytt ut lavintensitetstreningen med styrketrening.

Og ikke minst; ikke stress, og husk på hvor lang tid du brukte på vei opp

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:18   #9
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Langt platå

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvor lenge holdt du deg på 0 karbo før du så resultater?
Kan du legge ut forslag til en dagsmeny?

Har også slitt med et langvarig platå (har vært i ketose i over 2 år) og prøver nå ut diverse for å bli kvitt de siste 3-5 kiloene. For de SKAL vekk nemlig.....har kjøpt meg masse stilige bukser som er akkurat litt for små....

Jeg startet mitt 0 karbo prosjekt i august. Først beholdt jeg bittelitt fløte i kaffen og litt majones. Da skjedde det ikke stort. Så skrelte jeg bort dette også, slik at det ble 0 karbo og da løsnet det faktisk med en gang. Så det er forskjell på 5 karbo og 0 karbo (med unntak av eggene og bittelitt karboi smør). Men må presisere at slik har det vært for meg. Skaldemans strengeste variant er vel 12 karbo, så for mange er dette sterkt nok krutt.

Nå veier jeg alt jeg spiser og har derfor full kontroll. Er jeg borte på besøk blir det ikke 0 karbo, men jeg passer på å være i ketose.

Jeg fordeler måltidene som følger
frokost: 15 gr protein, 35 gr fett
lunsj: 25 gr protein, 60 gr fett
middag: 25 gr protein, 60 gr fett

frokost: ofte 2 kokte egg med 25 gr smør til

lunsj: hjemmelagede karbonader med masse spekk, eggerøre med masse smør og røkt laks eller spekeskinke, spekeskinke med smør og babybell ost, grillet kylling med smør, etc.

middag: kjøtt eller fisk, med smør eller hjemmelaget bearnaisesaus, kan også bruke ost til. Når vi har taco bruker vi hjemmelaget tacokrydder hvor jeg tilsetter masse smør i kjøttdeigen og spiser med revet ost.

Jeg synes maten blir veldig ensformig av dette. Så for meg er dette siste utvei for å få av de siste kiloene. Vet at det er de som trives med et 0 karbokosthold også. Matlagingen er jo veldig enkel da.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:31   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Langt platå

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg startet mitt 0 karbo prosjekt i august. Først beholdt jeg bittelitt fløte i kaffen og litt majones. Da skjedde det ikke stort. Så skrelte jeg bort dette også, slik at det ble 0 karbo og da løsnet det faktisk med en gang. Så det er forskjell på 5 karbo og 0 karbo (med unntak av eggene og bittelitt karboi smør). Men må presisere at slik har det vært for meg. Skaldemans strengeste variant er vel 12 karbo, så for mange er dette sterkt nok krutt.

Nå veier jeg alt jeg spiser og har derfor full kontroll. Er jeg borte på besøk blir det ikke 0 karbo, men jeg passer på å være i ketose.

Jeg fordeler måltidene som følger
frokost: 15 gr protein, 35 gr fett
lunsj: 25 gr protein, 60 gr fett
middag: 25 gr protein, 60 gr fett

frokost: ofte 2 kokte egg med 25 gr smør til

lunsj: hjemmelagede karbonader med masse spekk, eggerøre med masse smør og røkt laks eller spekeskinke, spekeskinke med smør og babybell ost, grillet kylling med smør, etc.

middag: kjøtt eller fisk, med smør eller hjemmelaget bearnaisesaus, kan også bruke ost til. Når vi har taco bruker vi hjemmelaget tacokrydder hvor jeg tilsetter masse smør i kjøttdeigen og spiser med revet ost.

Jeg synes maten blir veldig ensformig av dette. Så for meg er dette siste utvei for å få av de siste kiloene. Vet at det er de som trives med et 0 karbokosthold også. Matlagingen er jo veldig enkel da.

Dette er spennende Tenker at forbrenningen får en skikkelig kickstart av et slikt kosthold.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 15:12   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Langt platå

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg startet mitt 0 karbo prosjekt i august. Først beholdt jeg bittelitt fløte i kaffen og litt majones. Da skjedde det ikke stort. Så skrelte jeg bort dette også, slik at det ble 0 karbo og da løsnet det faktisk med en gang. Så det er forskjell på 5 karbo og 0 karbo (med unntak av eggene og bittelitt karboi smør). Men må presisere at slik har det vært for meg. Skaldemans strengeste variant er vel 12 karbo, så for mange er dette sterkt nok krutt.

Nå veier jeg alt jeg spiser og har derfor full kontroll. Er jeg borte på besøk blir det ikke 0 karbo, men jeg passer på å være i ketose.

Jeg fordeler måltidene som følger
frokost: 15 gr protein, 35 gr fett
lunsj: 25 gr protein, 60 gr fett
middag: 25 gr protein, 60 gr fett

frokost: ofte 2 kokte egg med 25 gr smør til

lunsj: hjemmelagede karbonader med masse spekk, eggerøre med masse smør og røkt laks eller spekeskinke, spekeskinke med smør og babybell ost, grillet kylling med smør, etc.

middag: kjøtt eller fisk, med smør eller hjemmelaget bearnaisesaus, kan også bruke ost til. Når vi har taco bruker vi hjemmelaget tacokrydder hvor jeg tilsetter masse smør i kjøttdeigen og spiser med revet ost.

Jeg synes maten blir veldig ensformig av dette. Så for meg er dette siste utvei for å få av de siste kiloene. Vet at det er de som trives med et 0 karbokosthold også. Matlagingen er jo veldig enkel da.

Tusen takk for grundig svar! Skal skrive ut denne tråden tråden å ha i bakhånd hvis platået mitt vedvarer...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man når et platå Begod Lavkarbo generelt 5 18-04-12 13:52
Platå? solxxx20 Atkins kosthold 0 28-02-10 17:16
Platå, går ikke ned mamma87 Spørsmål og svar 6 22-02-10 18:36
Platå i 2 måneder? Jenta Ketolysekuren 2 04-03-09 21:04
Platå? stinasol Spørsmål og svar 3 01-11-06 16:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no