Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Diplom-is sin nye lett-is ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-07, 21:28   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Diplom-is sin nye lett-is ...

...spiste jeg i sted, og den var ufattelig god!
Kommer i rimelig stor boks, 0.8 liter.

Skulle ha en is i varmen, og lette etter diabetiker-is, men fant denne på Rema:
Søtet med Splenda, og tyknet med johannesbrødkjernemel. Vet ikke om alle ingrediensene er "bra" - det er nok ikke for de som teller karber (26 gram karbohydrater pr 100 gram), men et godt alternativ dersom man trenger en is i varmen uten å ville sprekke på is med sukker

Her er presseskrivet som jeg fant på nettet:
http://media.huginonline.com/plsql/t...age_id=1128446

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:07   #2
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Oj, så bra! Takk for tipset! Hva het den da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:14   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

er det den sans-isen? I så fall kommer den i små bokser i småis-frysen også

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:17   #4
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Nei, dette var en annen type. 0,8 liter, lansert nå i mai. Må sjekkes!

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:40   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Heter bare Diplom is, Lett vanilje is
Avlang boks, litt sånn som de Mövenpick-boksene.

Og nei, det er ikke Sans-is, de er det jo sukker i!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 00:01   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Hvorfor står det at Solstick er ny? Det er jo bare den gamle Sommeris som har tatt pauser innimellom? Smaker og ser iallfall identisk ut.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 00:39   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Hvordan var dette, er kostfiber fratrukket på norske varer? Eller skal disse trekkes fra oppgitt karbtall?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 01:03   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hvordan var dette, er kostfiber fratrukket på norske varer? Eller skal disse trekkes fra oppgitt karbtall?

Kun i USA en skal trekke fra kostfiber.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 01:23   #9
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Oj, så bra! Takk for tipset! Hva het den da?

Den heter rett og slett Lett-is Vanilje.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 01:24   #10
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Takk for tips!

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 12:41   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

men poenget med denne er at den er sukkerfri, de andre sans isene er jo tilsatt sukker. Det står at den inneholder 26 khd, horav 6,5 sukkerarter men hvor mange khd skal man regne da .... for en stor kule veier 50g ca

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 23:27   #12
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Diplom-is har jo også lenge hatt en lett vaniljeis som selges i porsjonsbeger, men det er bra at den kommer i 0,8l-boks også!

Næringsinnholdet pr 100 gram er iflg Somebody.no

kalorier105 kcal karbohydrater26 g tilsatt sukkerikke oppgitt proteiner3.5 g fett4.5 g
Hjem-Is har også en lett vanilje-is, som kommer i 1 l-boks. Der er næringsinnholdet:
mengde:100 gram kalorier100 kcal karbohydrater11 g tilsatt sukkerikke oppgitt proteiner4 g fett5 g

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 18:28   #13
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Det som er så rart, er at Diplom Is Royal Special Nøttesjokolade også inneholder bare 26 kbh!! Det er yndlingsisen min som jeg ikke har spist på maaange uker nå! Den inneholder jo nyydelig sjokolade og nøtter - samt sikkert masse sukker. Se bare her:
http://www.diplom-is.no/index.gan?id=860

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 18:30   #14
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Og så inneholder den myyye mere fett:
Næringsinnhold/Näringsvärde/Nutritional information
per 100 g
Energi/Energy1130 kJ
270 kcal Protein4,5 gKarbohydrat/Kulhydrat/
Kolhydrater/Carbohydrate
26 g
Fett/Fedt/Fat 16,5 g

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 18:33   #15
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Hmmm... Lett Is er nok ikke det beste alternativet for de som teller karber! Sans is med eple, kanel og pinjekjerner har bare 20!!! kbh!!!
http://www.diplom-is.no/index.gan?id=1375

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:00   #16
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Diplom-is sin nye lett-is ...

men på den lett isen (som faktisk er veldig god , myyyyyye bedre enn de lett isene i beger som smaker papp) kan man vel trekke fra en del karber som er fra sukkeralkeholer ? eller ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:36   #17
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Diplom-is sin nye lett-is...

Opprinnelig lagt inn av eriksen, her.

Diplom-is har jo også lenge hatt en lett vaniljeis som selges i porsjonsbeger, men det er bra at den kommer i 0,8l-boks også!

Det er DEFINITIVT ikke den samme isen! Denne nye er knallgod, mens den gamle, som selges i små beger, bare smaker vann og krystalliserer seg for et godt ord

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:45   #18
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Diplom-is sin nye lett-is ...

Selges i alle butikker denne da, eller er det større butikker?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 23:31   #19
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Diplom-is sin nye lett-is ...

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Selges i alle butikker denne da, eller er det større butikker?

På rema 1000 hvertfall

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 10:39   #20
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Diplom-is sin nye lett-is ...

Nå har jeg vært på Bunnpris, Rema 1000, Prix og Ica - og ingen hadde den.

Jeg spurte til og med en Diplomis-mann, som fylte inn is. Nei, den var ikke kommet til alle butikkene ennå. Bunnpris har ikke Diplom-is da, så de er vel unnskyldt.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 01:09   #21
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Diplom-is sin nye lett-is ...

Nei, de fleste butikker i Norgesgruppen (Meny, Kiwi, Bunnpris m.fl) har bare Hennig-Olsen.
Ved meg er det en ganske stor Rema-butikk (bor i Oslo) som har det, men det er kun der jeg har sett den faktisk. Men regner med de har dn på steder som Ultra, Ica Maxi el.l?

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har lyst å selge sin reviderte utgave av ketolyseboka? Iset Ketolysekuren 22 08-09-06 19:22
Trampe sin nye livsstil... Trampe Åpne dagbøker 5 05-02-06 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no