Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Verker i leggene

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 10:42   #1
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Verker i leggene

Jeg har lenge slitt med urolige bein,men etter tips begynte jeg med magnesium og beina stoppet å riste Jeg spiser lavkarbo,men havnet 3 juledag i ketose og har blitt der,føler meg så bra,selv om vekta ikke raser (samma det) de siste dagene har jeg ikke hatt urolige bein og har derfor glemt å ta magnesium,samtidig har jeg sluttet med sovepiller som jeg har brukt hver dag i 5 år *hurra* men de 3 nettene uten Sobril våkner jeg 5-6 ganger i løpet av natten og har sååå verkende legger det sprenger og verker om hverandre,og jeg snur meg hundre ganger føler jeg,når jeg tar på leggene er de helt ømme og såre,særlig foran på leggen. I dag når jeg stod opp tok jeg en magnesium,for da husket jeg at jeg ikke hadde brukt den på en stund,men kan denne forglemmelsen gi sånne smerter ??? Håper det er så enkelt,for jeg vil sove hele natta

Veit at magnesium hjelper på leggkramper og urolige bein,men verkende ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:47   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Min erfaring er at visst hjelper det mot vonde muskler også, da særlig i leggene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:52   #3
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Min erfaring er at visst hjelper det mot vonde muskler også, da særlig i leggene

Håper det gjelder meg også,for da redder det nattesøvnen min men tok 1 300mg i stad,skulle jeg tatt 2 ? og hva med til kvelden igjen ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:07   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Jeg ville tatt 600 mg en liten time før sengetid jeg Da sover i allefall jeg myyye bedre

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:09   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Ikke ta mye magnesium på dagtid! De er muskelavslappende og kan gi døsighet!
Vent heller til i kveld og ta 600mg til da.
Gubben tok 300mg morgen og 600mg kveld en periode han slet med mye smerter og kramper i leggene. Eneste bivirkning var litt løs mage!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:52   #6
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke ta mye magnesium på dagtid! De er muskelavslappende og kan gi døsighet!
Vent heller til i kveld og ta 600mg til da.
Gubben tok 300mg morgen og 600mg kveld en periode han slet med mye smerter og kramper i leggene. Eneste bivirkning var litt løs mage!

Lykke til!

Jeg tok bare 1 300 mg og har ikke så vondt nå, kommer meg faktisk opp på do (stort hus hehe) Husker godt mamma sin advarsel om å ta for mye hun løøøøp på do...

Da venter jeg til kvelden å tar 600,håper det funker i natt ,ante ikke at de kan gi døsighet faktisk, godt vi har deg Kitt tusen takk for hjelpen alle sammen. Eneste smertene jeg har etter at fibro`n føyk på dør

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:54   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg tok bare 1 300 mg og har ikke så vondt nå, kommer meg faktisk opp på do (stort hus hehe) Husker godt mamma sin advarsel om å ta for mye hun løøøøp på do...

Da venter jeg til kvelden å tar 600,håper det funker i natt ,ante ikke at de kan gi døsighet faktisk, godt vi har deg Kitt tusen takk for hjelpen alle sammen. Eneste smertene jeg har etter at fibro`n føyk på dør

Nettopp fordi min fibro ikke har vett på å stikke av, bruker jeg magnesium både mot restless legs og som sovemedisin!
(Glad vi nå har do i begge etasjene)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:04   #8
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nettopp fordi min fibro ikke har vett på å stikke av, bruker jeg magnesium både mot restless legs og som sovemedisin!
(Glad vi nå har do i begge etasjene)

ja det er vel det som sitter igjen i kropppen min,problemer med å sove og urolige bein,og hadde store ønsker om å slutte med sobril,håper at din dosering hjelper til på avvenningen vi har 3 etasjer og do på toppen Men fin trim de dagene man orker å løper trapper hehehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:38   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gubben tok 300mg morgen og 600mg kveld en periode han slet med mye smerter og kramper i leggene. Eneste bivirkning var litt løs mage!

Jeg gjør det samme når jeg husker det, for akillessenebetennelse/tendoniosen min. Finnes ikke smertestillende som virker, men magnesium får det i alle fall til å føles mindre... spent. Mirakelmineral.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:29   #10
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verker i leggene

Hurra hurra

Jeg har bare vært våken 1 gang i natt og det var fordi jeg måtte tisse
Leggene har ikke vært vonde,bare litt ømme i dag,men det går nok over etterhvert som jeg tar disse fast hver kveld

Jeg elsker dere

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:42   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Hurra hurra

Jeg har bare vært våken 1 gang i natt og det var fordi jeg måtte tisse
Leggene har ikke vært vonde,bare litt ømme i dag,men det går nok over etterhvert som jeg tar disse fast hver kveld

Jeg elsker dere

Så bra at det hjelper! Hva skulle man gjort uten dette forumet?? Fine forumet med fine menneskene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:46   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Verker i leggene

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Hurra hurra

Jeg har bare vært våken 1 gang i natt og det var fordi jeg måtte tisse
Leggene har ikke vært vonde,bare litt ømme i dag,men det går nok over etterhvert som jeg tar disse fast hver kveld

Jeg elsker dere

Så flott!
Da er det bare å fortsette med den doseringen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:20   #13
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: Verker i leggene

At du våkner mye om nettene nå kan rett og slett være abstinenser etter å ha brukt Sobril så mange år. Det tar tid før kroppen omstiller seg til normalt søvnmønster.

Ellers; tusen takk for tips. Jeg sliter med leggkramper (restless legs) om natta pga. medisinering og skal nå løpe og kjøpe magnesium.

Spørsmål; trenger man tilskudd av kalsium og magnesium (og/eller andre) når man går på lavkarbo ? Jeg bryr meg ikke så mye om ketosen, orker ikke veie og telle karbohydrater, men sørger for at jeg får i meg minst mulig, spiser en del grønnsaker, men det er vel lov??? Har et rimelig balansert kosthold ellers...

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verker sånn under beina Fishi2009 Ketolysekuren 2 01-12-08 10:02
Vondt i leggene? Håpefull Ketolysekuren 24 09-11-08 15:49
Hvor mye kan jeg miste i cm på leggene? Hjelp! Dietorelle Spørsmål og svar 4 03-11-08 21:40
Får så vondt i leggene når jeg går Lindis Trening 15 14-09-08 21:07
Hodet verker.... mam Lavkarbo generelt 5 29-10-04 17:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no