Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 17:05   #676
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jippi! Det er gøy å få resultater

Ja det er herlig. Og det går egentlig greit. men syns ikke middagene er noe særlig da. 3 dager på rad har jeg laget hjemmelaget tomatsaus nå, og blander middagen inni den... Masse hvitløk og løk og tomat (innen 250g vel og merke). da smaker det deilig hjemmelaget tomatsaus. Eneste som har smakt av middagene er couscous og pastaskruene. Resten var ikke noe hurra, og den franske potetstuingen var rett og slett pyton...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:07   #677
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Sprit, som er uten karb har aldri kastet med ut av ketose, men jeg vet jo at de samme mekanismene funker her som på Ketolyse, altså at alkoholen skal forbrennes først.
Og det er nok kun snakk om denne ene festen, det meste fremover har jeg avlyst rett og slett

Grattis med 5 kg ned og cm da

Er du i fase 1 eller 2 nå? Og forresten, hvor ofte er du hos legen?

Go for it, selv suste jeg rett ut av ketose den ene gangen jeg tok meg en drink

Er i fase 1 ennå, og blir her i 3 uker til. Er hos legen ca hver 6. uke, så neste kontroll blir onsdag etter påske. Da blir det jo spennende å se hvordan USA-turen slår ut på resultatene. Veldig usikker på om jeg får ta med meg produktene inn, for de er jo super-strikte på innførsel av matvarer over there.... Noen som vet???

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:13   #678
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Det ble minus 2,1kg første uken på eurodiet (egentlig er det mer, for da jeg begynte på mandag var jeg 0,5kg høyere enn den vekten jeg går ut fra om fredagen. Kjempefornøyd. Under 5kg igjen til jeg kan rope ut at jeg er under 100kg...

Fantastisk start

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:03   #679
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Grattis Mokki

har ikke anelse om inførsel til USA rett og slett, kan du ikke sende en mail til tollkontoret kanskje?
Jeg håper at jeg slipper å dra så ofte på kontroll for det er dyrt å dra til Bergen hver 6 uke, men men

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:15   #680
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

mokki: Fantastisk nedgang
grotingeling: Utrolig bra! nedgang Men hvorfor har du 3 uker igjen av fase 1?, mente du startet omtrent som meg? Jeg har ca 1 uke igjen.
Solange: Prøvde å kikke på nettet for å se om jeg fant noe om bar vs. pose, men fant ikke noe som var spesielt omtalt om dette. Men når jeg leser innholdsfortegnelsen så antar jeg det er fordi posen inneholder mer energi enn i bar. Kurslederen min nevnte at mer enn 3 kaffekopper pr dag ikke var bra, pga økt energitilførsel (adrenalin).

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:16   #681
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Helt klart, dette må vi klappe for! Du skal være veldig fornøyd med alt dette. Gratulerer

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Må si denne uka har vært en skikkelig opptur
- ok resultater hos legen
- fått trent mer enn planlagt
- sovet mer enn 7 timer hver natt (....sove zzzzzzzzzz)
- ikke jobbet overtid
- ferdigstilt mange oppgaver på jobb
- holdt kurs i systembruk (til stående må jeg bare påpeke )
- fått solgt båten
- bestil kombinert vinter- og påskeferietur til USA

Tror jeg tar tidlig helg jeg, skal jo jobbe neste uke også så du blir i allefall ikke alene her Popp

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:32   #682
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Og hva er greia med alkohol?

Jeg fikk ingen info om dette hos legen, men har forsått det sånn at det er absolutt fyfy i Fase 1

Men i Fase 2 ser det ut som man kan ta seg ett glass vin, så til mitt dilemma. Jeg skal på fest den helgen jeg er ferdig med Fase 1 og jeg drikker alltid sprit med sprite zero, ei heller spytter jeg i glasset

Noen erfaringer på den fronten ?

Søkte litt på internett og fant dette:
Boken som de refererer til er Slank med Ketolysekuren

Sitat:

Kan man drikke øl og vin på kuren?
Først vil jeg minne om at man tåler alkohol dårligere på ketolysekuren enn ellers. Les om det i boken. For å si det enkelt så tåler man ca halvparten av den mengden alkohol man normalt tåler. Man kan nyte vin på kuren. På vinmonopolet kan du få opplysninger om innholdet av restsukker i vinen. OBS! Sukkerinnhold angis i gram sukker pr liter vin. En halvtørr/tørr hvitvin vil typisk inneholde 3-5 gram sukker pr liter, det blir mellom 0,4 og 0,6 gram karbohydrat pr glass vin, mens rødvin gjerne inneholder litt mindre, men det er forskjellig fra vin til vin. Øl inneholder maltosesukker som gir veldig stor økning i insulinmengden i blodet. Da insulin er det som gjør oss overvektige (les boken) er det uheldig. En normal halvliter øl inneholder ca 15 gram karbohydrater og legger dermed beslag på det meste av den tillatte karbohydratmengden du kan innta hver dag. Det er kommet flere typer lavkarboøl på markedet, Redlight beer, Hansa Ultra, Ringnes Lite og Tuborg Lite som har fra 60-80 prosent redusert karbohydratmengde, og kan drikkes i forbindelse med ketolysekuren. Når du er ferdig med kuren må du fortsatt unngå for mye karbohydrater, og det anbefales da å fortsette med lavkarboøl for å unngå vektstigning. Maltosesukkeret kombinert med alkoholen i øl er en uheldig kombinasjon som øker insulininnholdet i blodet og øker fettavleiring i fettcellene. Det er ikke uten grunn at begrepet ”ølmage” finnes. ”Vinmage” hører vi aldri om, fordi vin ikke er en blanding av alkohol og sukker. Såkalt rusbrus bør man unngå, den inneholder mye sukker, men det finnes en variant fra Vikingfjord som heter Vikingfjord Icebreaker Lavkarbo på markedet som er sukkerfri. Ellers kan man også lage drinker med lettbrus (f.eks Cola Light og hvit rom).

Så i utgangpunktet så går man ikke ut av ketose av å drikke alkohol, men siden kroppen er opptatt med å forbrenne alkohol dagen derpå og ikke det fettet som vi så gjerne vil bli kvitt, så kan du oppleve vektstagnasjon tiden det pågår (1-2 dager). Jeg har bestemt meg for å holde meg helt unna det som ikke er lov, men det er fordi jeg ikke ønsker å forlenge kuren/dietten mer enn nødvendig. Jeg er lei av slankekurer og vil aldri mer begynne på Eurodiet når jeg engang blir ferdig. Håper jeg kan stå for det senere i livet....
Mitt langsiktige mål: Når jeg blir 40 år, skal jeg fortsatt bruke str. 38!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 11:21   #683
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå har jeg gått på ketolyse i over ett år så vet jo at kroppen ikke faller ut av ketose pga alkoholen jeg har drukket, men på ketolyse spiser man jo faktisk mat og mye mer, så var mer redd for hvordan kroppen kan reagere. Eller hvor drita jeg kan risikere å bli
ED er jo mye strengere enn hva ketolyse er, altså da tenker jeg på kcal-inntaket for det er jo ekstremt lavt.
Skal ikke drikke alkohol på fase 1, og har egentlig ikke tenkt det i fase 2 heller, men vi får se når den helga kommer og hvor mye jeg har gått ned på fase 1

Men takk for tipsene

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 11:33   #684
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

grotingeling: Utrolig bra! nedgang Men hvorfor har du 3 uker igjen av fase 1?, mente du startet omtrent som meg? Jeg har ca 1 uke igjen.

Ja jeg har egentlig bare 1 uke igjen i fase 1, men har altså utvidet den med 2 uker = 6 uker totalt. Diskuterte dette med legen og hun hadde ingen innvendingen mot at jeg tar to uker ekstra så lenge alle prøvene mine er så bra som de er og så lenge jeg er motivert - og det er jeg jo . Årsaken til at jeg vil ha disse to ukene, er at vi reiser til USA i slutten av mars. Og siden USA har seriøst strenge regler for innførsel av næringmidler, regner jeg med å måtte greie meg helt uten ED-produkter disse ukene. Dermed ønsker jeg å legge inn så mange uker som mulig med skikkelig nedgang før vi reiser, for vi skal på biltur rundt i Mexicogulfen og da regner jeg med at det blir en utfordring å finne skikkelig lavkarbo-mat til alle måltider..... Har sendt en epost til Eurodiet i Norge og spurt om de har peiling på dette med å ta med ED-produktene, for jeg vil i alle fall ikke ta med ED-produkter for 14 dager for så å måtte gi dem fra meg når vi lander i Washington . Uansett - tar en ekstrainnsats i forkant og skal selvfølgelig gjøre alt jeg kan for å spise lavkarbo-mat på turen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 11:51   #685
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja jeg har egentlig bare 1 uke igjen i fase 1, men har altså utvidet den med 2 uker = 6 uker totalt. Diskuterte dette med legen og hun hadde ingen innvendingen mot at jeg tar to uker ekstra så lenge alle prøvene mine er så bra som de er og så lenge jeg er motivert - og det er jeg jo . Årsaken til at jeg vil ha disse to ukene, er at vi reiser til USA i slutten av mars. Og siden USA har seriøst strenge regler for innførsel av næringmidler, regner jeg med å måtte greie meg helt uten ED-produkter disse ukene. Dermed ønsker jeg å legge inn så mange uker som mulig med skikkelig nedgang før vi reiser, for vi skal på biltur rundt i Mexicogulfen og da regner jeg med at det blir en utfordring å finne skikkelig lavkarbo-mat til alle måltider..... Har sendt en epost til Eurodiet i Norge og spurt om de har peiling på dette med å ta med ED-produktene, for jeg vil i alle fall ikke ta med ED-produkter for 14 dager for så å måtte gi dem fra meg når vi lander i Washington . Uansett - tar en ekstrainnsats i forkant og skal selvfølgelig gjøre alt jeg kan for å spise lavkarbo-mat på turen.

USA har jo egentlig ett eldorado av lavkarboprodukter, men problemet kan vel kanskje være å finne de når man ikke helt vet hvor man skal lete.
Skjønner veldig godt at du vil ta noen uker ekstra.
Selv har jeg tenkt å ta en uke ekstra siden jeg ikke kan dra tilbake til Bergen etter 4 uker, men må vente en ekstra uke.
Og da kjører jeg Fase 1 til jeg har vært hos legen.
Klarte jo selvsagt i å gå opp igjen alt i forrige uke som jeg gikk ned de ukene før jeg starta på ED, dette fordi jeg måtte smake på ALT som jeg ikke skal spise på veldig mange mnd
Men 3 kg er iallefall vekke denne uka, selv om det bare er vann, når jeg er nede igjen på den vekta jeg var for noen uker siden kan jeg se om dette virker, for da er det vel fettet som skal til pers vil jeg tro

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 15:32   #686
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hyl gjerne ut om noen vil bytte eller kjøpe omelettpakker.

Konsistensen var grusom og samme er smaken, og det er jo heller ikkje til omelettens fordel at jeg ikke er så veldig glad i det.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 17:15   #687
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Solange: Prøvde å kikke på nettet for å se om jeg fant noe om bar vs. pose, men fant ikke noe som var spesielt omtalt om dette. Men når jeg leser innholdsfortegnelsen så antar jeg det er fordi posen inneholder mer energi enn i bar. Kurslederen min nevnte at mer enn 3 kaffekopper pr dag ikke var bra, pga økt energitilførsel (adrenalin).

Jeg er jo vant til å tenke energi = kalorier , så du må forklare dette for meg,) Gjør adrenalinet noe med forbrenninga ? Eller noe sånt?
For kaloriinnholdet i posen er jo 78 cal kontra 167 i baren.
Når det gjelder kaffe, så drakk jeg bare koffeinfritt på min første runde av ED. Var også striks på cola-light. På min andre runde nå har jeg drukket vanlig kaffe, og mer cola-light, da jeg har oppdaget at jeg ikke faller ut av ketose ved det. Men det er kanskje ikke bra likevel? koffeinen øker insulinutskillelsen?? Jeg trenger litt hjelp til å forstå alt dette, hvis noen vet....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 18:03   #688
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

hmmm. Jeg har fått blødningsforstyrrelser virker det som. Ser ut som mensen er på vei, og det er alt for tidlig. Andre som har opplevd det?

Og forsto det slik at man kunne bli litt slapp i fase 1.. veeel.. jeg oser av energi. Våkner grytidlig om morgenen og er kjempekvikk. Mye mer våken enn på lenge...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:03   #689
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

hmmm. Jeg har fått blødningsforstyrrelser virker det som. Ser ut som mensen er på vei, og det er alt for tidlig. Andre som har opplevd det?

Og forsto det slik at man kunne bli litt slapp i fase 1.. veeel.. jeg oser av energi. Våkner grytidlig om morgenen og er kjempekvikk. Mye mer våken enn på lenge...

Blødningsforstyrrelser er ganske vanlig i forbindelse med oppstart på ED, da homonene i kroppen får seg en skikkelig dytt - så dette skal du ikke bekymre deg for.
Så flott at du oser av energi, kan jeg låne litt i dag??? Seriøs migrene i dag, så har stort sett oppholdt meg på sofaen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:44   #690
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

hmmm. Jeg har fått blødningsforstyrrelser virker det som. Ser ut som mensen er på vei, og det er alt for tidlig. Andre som har opplevd det?

Og forsto det slik at man kunne bli litt slapp i fase 1.. veeel.. jeg oser av energi. Våkner grytidlig om morgenen og er kjempekvikk. Mye mer våken enn på lenge...

Ang. blødningsforstyrrelser vet jeg ikke, går på hormonspiral og har aldri blødninger.

Jeg blir også superkvikk på ED, det var en helt vidunderlig følelse første gangen jeg opplevde det, etter å ha vært daukjøtt i nesten 15 år!!!! Motiverer jo absolutt ofr å fortsette å være i ketose

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:52   #691
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så flott at du oser av energi, kan jeg låne litt i dag??? Seriøs migrene i dag, så har stort sett oppholdt meg på sofaen


Uff, du har all min sympati, migrene er pyton, har det ikke selv, men en venninne har det. Ser hvordan det stadig velter om på planene hennes for dagen

God bedring

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 20:59   #692
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Uff, du har all min sympati, migrene er pyton, har det ikke selv, men en venninne har det. Ser hvordan det stadig velter om på planene hennes for dagen

God bedring

Takker
Migrene er noe dritt, men er mye bedre nå - har bare "vanlig" hodepine.... Tvang i meg litt mat og det hjalp veldig, så nå sitter jeg her og surfer litt rundt på forumet og nettet

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:08   #693
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så litt reklame......
Til dere som nå snart er ferdige i fase 1, så kan jeg av erfaring si at det er kjekt med noen tips til det/de måltidene som ikke skal bestå av ED-produkter. Her har jeg startet en tråd for fase 2-oppskrifter, sleng gjerne inn dine så får vi en fin liste med variasjoner.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:15   #694
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

hmmm. Jeg har fått blødningsforstyrrelser virker det som. Ser ut som mensen er på vei, og det er alt for tidlig. Andre som har opplevd det?

Og forsto det slik at man kunne bli litt slapp i fase 1.. veeel.. jeg oser av energi. Våkner grytidlig om morgenen og er kjempekvikk. Mye mer våken enn på lenge...

Som de andre sier; det bare understreker at du er igang! Klippet dette ut fra ED sin bruksanvisning.
Fettvev påvirker kvinners hormonbalanse. Reduksjon i fettmasse kan derfor redusere eller forandre menstruasjonssyklusen i en periode.

Super link du har laget, grotingeling! Kjekt at du reklamerer...Det er godt å kunne lese hva andre har gjort, når fantasien på kjøkkenet her i huset ikke er den helt store.
*koke-bok-avhengig* God bedring med hodepine. Og jeg må bare få si det, siden jeg startet på ED produktene har jeg ikke hatt migrene en eneste gang (bank i bordet). Jeg som pleide og ligge med dette hver 14 dag. yuhu....

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen

Sist redigert av Popp : 21-02-10 kl 09:23.
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:37   #695
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Må bare fortelle dere noe som jeg opplevde igår. Det går på at vaner ikke er lett å endre. Kokte pasta til de andre og jeg har alltid smakt på pastaen for å sjekke at den er riktig kokt. Det gjorde jeg igår også, tygde & svelget unna......da jeg PLUTSELIG kom på at jeg skal da ikke ha dette! . Fort gjort, men jeg satser på at ikke jeg kommer ut av ketose pga den pastaskruen.

Minus 11 - litt sol, men heldigvis ingen kald vind idag. Kanskje blir det en tur på teknisk museum med familien idag?? Der er det supergøy for store og små.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:48   #696
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Må bare fortelle dere noe som jeg opplevde igår. Det går på at vaner ikke er lett å endre. Kokte pasta til de andre og jeg har alltid smakt på pastaen for å sjekke at den er riktig kokt. Det gjorde jeg igår også, tygde & svelget unna......da jeg PLUTSELIG kom på at jeg skal da ikke ha dette! . Fort gjort, men jeg satser på at ikke jeg kommer ut av ketose pga den pastaskruen.

Ja disse vanene disse vanene .... mye av utfordringen ligger nok nettopp i å endre vaner vi har innarbeidet over mange år. Men den lille pastabiten har ikke gjort særlig mye skade skal du se

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Minus 11 - litt sol, men heldigvis ingen kald vind idag. Kanskje blir det en tur på teknisk museum med familien idag?? Der er det supergøy for store og små.

Minus 3 - sol, kald vind og snøfall her - litt lei nå
Må nok holde meg inne i dag, har ikke helt blitt kvitt hodepinen fra i går - og skarpt lys med kald trekk er ikke akkurat noen oppskrift for å bli kvitt den.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:49   #697
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ingen som ønsker å kjøpe omeletter? Dere må selvsagt ikke betale full pris. Tenkte 100 kr pakken og så betaler jeg frakt i tillegg.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:20   #698
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Ingen som ønsker å kjøpe omeletter? Dere må selvsagt ikke betale full pris. Tenkte 100 kr pakken og så betaler jeg frakt i tillegg.

Hvis du vil bli kvitt de, kan jeg godt kjøpe det av det. Som all annen ED mat er de greie nok.
Hvor mye var det du hadde av omelettene?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 19:25   #699
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Hvis du vil bli kvitt de, kan jeg godt kjøpe det av det. Som all annen ED mat er de greie nok.
Hvor mye var det du hadde av omelettene?

Jeg har 5 hele pakker og 4 poser og 4 poser med gressløk og ost.
Du er en engel om du ønsker å kjøpe de

Jeg får de rett og slett ikke i meg uansett hva jeg gjør.

Send meg gjerne en PM om du vil ha de

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:28   #700
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei og hopp
Liiiiten overreaksjon, kanskje, men her er dagens stressmoment.
Jeg sitter nå her foran tvn, og som den idioten jeg er glemte jeg at dagens bar var oppspist... Og jeg var i alle fall 1/3 inni det jeg trodde var nr 1 før jeg innså at den faktisk var nummer to... Så. Spørsmålet er. HVOR krise er dette? jeg spiste selvsagt ikke resten=p Gikk vel så langt at jeg spyttet ut det jeg hadde i munnen også=p

Nå sitter jeg med dårlig smak i munnen (eg. ikke, men you know..) og lurer... For på tirsdag skal det veies og måles og prikkes i..=(

Jeg er forresten ferdig med fase 1 på tirsdag... eller fredag=P Legen lar meg bestemme selv... Så jeg er ikke sikker=p men jeg tror egentlig det blir tirsdag, for er utrolig klar for litt tyggemotstand i proteinene=P

Forresten jukse-veide jeg meg.. I forigårs. 3 kg.. Så det er jo fint! Men vet ikke helt, jeg hadde jo nettopp spist og drukket=p så var egentlig dust å veie seg da=p

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no