Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Linfrø

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-10, 20:38   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Linfrø

Det abefales linfrø mot forstoppelse. Taes ikke det opp i kroppen da, eller kan det virke likevel? Det står jo at det inneholder en god del kalorier(næring) og det ville vel ikke stått om det ikke ble opptatt? Er det forskjell på hele frø og knuste og pulverisert med hensyn til hvor mye som opptaes? Jeg har kjøpt knuste og liker ikke at avføringsiddelet inneholder kalorier.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 08:59   #2
CarbKillinKelly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 18
CarbKillinKelly er på en erverdig vei

Sv: Linfrø

hei! olje&fett fra knust linfrø kan tas opp i tarmen men hvor mange kalorier du får fra dem er avhengig av din kropps evne til å få ut olje fra frøene. Jeg tror ikke kalorier fra et par skjeer knust linfrø om dagen er noe du må bli bekymret for. Det er såpass få kalorier du kommer til å få ut av frøene.

Noen bruker hele linfrø mot forstoppelse fordi det er frøenes slim og fiber effekt som er er av størst betydning for avføring. Men knust linfrø gir deg omega 3 og de fleste i vesten kan alltid få litt mer omega 3 i kosten.

håper det hjelper! Bare til info: ikke la knust frøene bli varm eller stå i lys. olje som finnes i nøtter og frø kan begynne å oksidere ganske fort med fuktighet, varme, lys.

-Kelly

CarbKillinKelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen, LCHF, ADF om 2 år Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 09:23   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Linfrø

Skal man ikke ta et par skjeer med HELE linfrø da? Er hvertfall det jeg alltid har gjort. Og da går de bare igjennom systemet, uten å fragi seg karbohydrater.. Så da gir de vel ikke ifra seg fett eller noe annet heller.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 10:09   #4
CarbKillinKelly
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 18
CarbKillinKelly er på en erverdig vei

Sv: Linfrø

hele linfrø er vanligst med tanke på avføring. Fungerer på grunn av slim og fiber effekt (væske sekresjon i tykktarmen).

Siden Ada Emilie kjøpte knust linfrø, snakket jeg om knust linfrø. Det hjelper også med avføring men gir litt kalorier (men ikke mange, kommer an på fordøyelses evne til hver enkelt).
Jeg bare tenker at selv om Ada Emilie kjøpte knust kan de brukes mot forstoppelse likevel. De er for ernæringsrik og dyrt som knust til å kaste dem i søppelkassen. Kan brukes i lavkarbo knekkebrød oppskrifter med mer.

Men i fremtiden kan du godt kjøpe bare vanlig HELE linfrø i matbutikken. Bare please ikke kast de knuste.

CarbKillinKelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen, LCHF, ADF om 2 år Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 19:39   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Linfrø

Takk

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på linfrø og linfrø? Human Ketolysekuren 21 30-03-11 18:30
Linfrø Elinee Spørsmål og svar 21 21-03-10 20:50
Linfrø meksiko Fase I 1 25-03-09 16:35
Linfrø trudern Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 21-03-09 10:19
Linfrø Miro Lavkarbo generelt 2 12-04-04 23:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no