Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 11:52   #426
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kattungen: prøver dere på en spire?

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 12:38   #427
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Dagen før dagen her, i morgen er det første eksamen og jeg er spent.
Tror jeg har til dels kontroll, og matpakken er planlagt og innkjøpt
Salat med scampi (som jeg skal marinere og steke i kveld), fetaost og friske urter.

Jeg har ikke gått ned mer, jeg heller.

Kanskje eksamensstresset har ført til at jeg "holder" på kiloene?

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 13:25   #428
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

I dag tror jeg at jeg har spist for lite fett , for jeg er dødsfysen. Eller kanskje jeg har gått med kaloriunderskudd de siste dagene .. Jeg har uansett begynt å tenke hardt på å kombinere marengsbunn med mascarponekrem.. Og kanskje noen friske bringebær på toppen.... mmMMmMM

(det går altså ganske sakte med eksamenslesingen)

Lykke til i morgen Trultemamma!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 18:58   #429
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hva mener dere om Atkins barer?
Jeg kjøpte en pakke med 15 stk for noen uker siden, å den er snart borte :P
Jeg har spist opptil to på en dag uten at det har gjort noe skade på ketosen eller vekta..

En annen ting.. Jeg er SYKT kresen! Jeg er absolutt ikke noe salat menneske, hater avokado og har dårlig tid og dårlig råd! Når jeg i tillegg går på medisiner som senker matlysten så går dagene dårlig.. Jeg får nesten aldri i meg gode karbohydrater.. Tror kanskje jeg har kommet på under 10 kh de siste dagene. Noen som har gode tips?
Skulle virkelig ønske jeg likte avokado altså.. Hehe.. Synes det er sånn rar smør-konsistens på den :P

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:12   #430
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hvor finner jeg den linken om bivirkningene?

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:40   #431
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Denne tråden Holtapp?

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 19:43   #432
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Unnimoor: jeg liker heller ikke avokado, og jeg har spist atkinsbarer uten å merke noe som helst på hverken ketose eller vektnedgang, hehe, kanskje feil person som svarer her

Hovedsaken av karber jeg får i meg, er fra blomkål og brokkoli som jeg smørsteker, krydrer og så heller fløte eller rømme/cf over og har vedsiden av middagen.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:06   #433
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Unnimoor: Jeg var som deg. Så ikke engang på salat som mat (uten at det måtte usunn mat til, som mye dressing og baguetter). Nå har jeg gjort store forandringer i hva jeg betegner som salat, for nå er det ikke lenger salaten som er hovedingrediensen, men godt kjøtt, mye dressing og ost. Jeg er dessverre heller ikke glad i avokado, men jeg kompenserer for det med å steke kjøttet i mye smør eller med mengden dressing. Tomatsaus og supper da? Det kan lages billig, i flere varianter og i store mengder og spises i farta med litt oppvarming, og det inneholder akkurat så mye grønnsaker som du ønsker.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 09:05   #434
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hvis du ikke liker salat - hva med bringebær og nøtter som karbohydratkilde? Ellers er jeg enig i det som skrives over - hvis du bare fyller opp salaten med gode ting, såå kanskje du liker den bedre.. Og så kan du lage fylt squash eller aubergine, det er jo nesten pizza

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:11   #435
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her er salat en av favorittene, godt som tilbhør og som måltid med enten skinke eller kylling i. Lager dressingen selv av seterrømme og majones som jeg også krydrer og har litt sitronsaft i.


Akkurat komt meg inn etter en herlig tur i regnet. Gikk en time og har planer om å gjenta turen etter jobb til kvelden. Energien blomstrer, og det er herlig!! Har byttet veiedag til fredager, så er veldig spent på fredagens tall ettersom jeg har vært i selskapligheter hele helgen. Men trøster meg med at jeg var flink å holde meg til lavkarbo

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:26   #436
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Har blitt mere glad i salat jeg og etter lavkarbostart
Syns hjertesalaten er god og sprø. 2 blar av den også bøtter jeg på med kjøtt av noe slag, agurk, ett par cherrytomater, vårløk, rømme til dressing også har jeg funnet ett nytt krydder som er godt i salaten, toscanakrydder

Idag prøvde jeg og ostekjeks. Det var bare knallgodt!
Kjøpte ferdigskivet ost med jalapeno, la på bakepapir og inn i mikroen i 1 min 30 sek. La de kjøle seg ned og gu det smaker godt!
Litt sterkt med jalapeno-osten, skal prøve en av de andre variantene en annen gang.
Nå spises det ostekjeks med tubeost, kokt skinke og agurk til lunsj. Nam

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:33   #437
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg blir kvalm av ostekjeks Og all annen mat igrunnen. Så nå prøver jeg meg på avocado med reker og sitronmajones TR dukka opp i dag morges, så jeg regner med kvalmen kommer av noe annet enn det jeg håpte det var

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 12:42   #438
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

litt på Kattungen

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 13:08   #439
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

litt på Kattungen

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 15:16   #440
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her kommer fra disse kanter også.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:24   #441
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Da er første eksamen unnagjort!!! :tøff:

Venter bare på neste

Jeg har heller ikke hatt noen "sprekk", og er fornøyd med det! SPiste en atkinsbar og det var det. Merker mindre sug nå enn før, og da husker jeg på å drikke masse vann og få inn nok fett så er jeg helelr ikke fysen lenger...
Til lunsj hadde jeg laget salat med scampi og kalkunskinke sånn i boks. Det som var teit var at jeg glemte "dressingen" hjemme, så det ble kun fetaost som "mettet". Tok igjen for det med ei stor skje emd olje når jeg kom hjem. :P litt urk men det gikk.

Middag i dag var grillet laksefilet og salat til.

Nå har jeg og mannen bare kranglet.
Det går nok ikke lenger dette, har slitet lenge vi nå...

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:34   #442
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Trultemamma:

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:14   #443
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Grattis med overstått eksamen Trultemamma, også en god til deg. Det er tøft å slite i forholdet

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:46   #444
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Grattis med veloverstått eksamen, TM! Hadde håpet at det gikk bedre med dere to nå, er lenge siden jeg har hørt noe fra deg om dere.. Håper at det er bare en overgang og at dere kommer på rett kjør igjen. Jeg er her om du vil snakke, det vet du vel? nummeret mitt er den samme som før, er her jeg.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:25   #445
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Domme, domme meg :P vært på kino i kveld, og måtte bare ha ein sjokkolade... Tok ein kvikk lunsj. Å mannen hadde litt bacon chips( ikke den rette), og så hadde han salte sild. Joda, e jo ein grunn te at eg valgte kallenavnet Holtapp, måtte jo smaka litt på det og.
Kvikk lunsjen va ikkje go, chipsen va ok og dei salte sildå va god. Men det va vel ikkje verdt å gå ut av ketose....
Hadde nok ikke skjedd hvis jeg ikke hadde gått opp 0,4. Kor får eg kjøpt litt viljestyrke folkens....
Ha ein fortsatt god kveld. Måtte bare bekjenne syndene mine.

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 23:39   #446
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kåm ån Holtapp! Dette greier du
Alle har vi nok en sprekk innimellom, det som gjelder, er å komme ut av sprekken!
Og nå gikk hjernen min rett i koffert av den forrige setninga
sorry!
Men, dette greier du Helt sikkert. Ny start i morgen, vips så er du i ketose igjen.

og så himla kjekt det var å høre at kvikk lunsjen ikke smakte noe særlig

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 07:17   #447
marinor
Juniormedlem
 
marinor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
marinor er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Holtapp: fort gjort med en liten sprekk, tenker du kommer fort inn gjen. Selv har jeg alltid vært glad i gotteri, så et tips som har hjulpet meg bra, er at i situasjoner hvor jeg vanligvis har brukt å spise gotteri, som bursdager, kino, lørdager ets.. da har jeg kjøpt meg atkins decadens bar ( som fungerer som sjokolade) samt gjerne tatt med meg annet gotteri som jeg kan spise. Då får jeg kost meg og føler ingen behov får å bryte. og ikke har jeg gått ut av ketosen heller.

__________________

marinor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:28   #448
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Holtapp- her er vi to som gikk i fella! S makte smågodt i går jeg.. Ikke mye men likevel....

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 09:31   #449
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

God morgen alle sammen! Jeg er strålende fornøyd, for både i dag og i går har det vært helt greit å stå opp sånn i 07:15-30-tida! De siste ukene har det vært et sant helvete bare å åpne øynene om morgenen, men nå ser det ut til å snu! Skal ikke nekte for at jeg fortsatt var ganske susete der jeg tasset rundt i morges, men jeg kom meg opp uten problemer Er det flere som holder på å få energien tilbake?

Spiste forsåvidt masse atkins- og cavaliersjokolade i går.. Men men. Ser ikke på det som noen krise, men må passe på så det ikke blir en vane. I går ble det også servert pizza på en tilstelning jeg var på, og siden jeg var så sulten, tok jeg noen biter og spiste bare fyllet.. Følte meg passe teit der jeg sto!!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:11   #450
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Takk for støtten dere!
Jeg har fulgt planen som vanlig idag, så jeg håper det ikke tar så lang tid før jeg er i ketose igjen.
Tenkte på det da jeg var på kinoen at jeg burde ha kjøpt meg en atkinsbar eller noe, men da var det litt sent . Lærer så lenge man lever.
Kjenner at motivasjonen er litt sånn i en dump, og det er fordi jeg skal på fest i morgen og at jeg reiser til Liverpol mandag til torsdag i neste uke. Men etter det regner jeg med å være helt i rute igjen.
Dere er goe! Takk for støtte og tips

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no