Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-11, 08:40   #701
ninagronn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 55
Innlegg: 114
ninagronn er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Akkurat nå er det heklekroken som blir brukt, holder på med kjøkkengardiner til svigerinnen min, tenkt ferdig i august 2012, så jeg har god tid, men b\vinduet er 4,6 meter så det blir noen omganger. Ellers strikker jeg votter hele året, og det er allerede blitt noen par i år.

__________________


ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 13:33   #702
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hokai. Jeg trenger litt hjelp! Jeg skal strikke lue uten oppskrift. Garnet tilsier pinnestørrelse 3,5, og hodet som skal ha lua er ca 57 cm. Hvor mange masker bør jeg legge opp? Jeg ønsker meg en sånn fin vrangbord nederst med annenhver rett og vrang.

Vennlig hilsen frøken dyskalkuli

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:51   #703
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hm, jeg er ikke så flink til slike ting, men det jeg ville ha gjort var å strikke en prøvelapp på 10 cm, telle antall masker på disse ti cm, og ganget de opp så det passet til 57 cm. Og passet på at antallet gikk opp i vrangborden

Eks:
Du strikker prøvelapp og ser at på 10 cm har du brukt 28 masker.
5*28=140
Da har du 50 cm, ikke sant? Og for å finne syv delte jeg 28 på 10 og ganget med syv:
28/10*7=19,6
som jeg runder opp til 20.

Kan godt hende dette er verdens mest klønete måte å gjøre det på, men det funker for meg

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:16   #704
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Enda enklere enn å beregne ti cm, er å strikke ti masker, en liten lapp bare, akkurat sånn at du får målt hvor bredt det er. Del antall cm og mm på ti, og gang med antall cm, i dette tilfellet 57. Trekk gjerne fra en eller to cm (eventuelt bruke en litt tynnere pinne på vrangborden, om det er vrangbord). Erfaringsmessig så trenger en lue litt å gå på for å sitte godt.

Med det sagt, så har garn som som standard passer til 3,5-pinner en strikkefasthet på 23 m = 10 cm, men det avhenger jo så klart av hvor fast/løst du strikker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:28   #705
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Hm, jeg er ikke så flink til slike ting, men det jeg ville ha gjort var å strikke en prøvelapp på 10 cm, telle antall masker på disse ti cm, og ganget de opp så det passet til 57 cm. Og passet på at antallet gikk opp i vrangborden

Eks:
Du strikker prøvelapp og ser at på 10 cm har du brukt 28 masker.
5*28=140
Da har du 50 cm, ikke sant? Og for å finne syv delte jeg 28 på 10 og ganget med syv:
28/10*7=19,6
som jeg runder opp til 20.

Kan godt hende dette er verdens mest klønete måte å gjøre det på, men det funker for meg

Sånn gjør jeg også

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:34   #706
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hmm, kanskje jeg skal legge inn ett bilde av adventskalenderen jeg har begynt på til min sønn, kommer tog og nisser og diverse i tillegg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 049.jpg (548,6 KB, 23 visninger)
tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:43   #707
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

åhhh.. den adventskalenderen ga meg gode minner. hadde neste lik når jeg var 30 år yngre enn i dag. med tog og nisser, og akkurat sånne busker!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 22:32   #708
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

:-).....ja den er sydd på husk fra den tiden;-)....lokomotivet blir orange, og vognene brune;-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 22:45   #709
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Å, sånn kalender hadde jeg også! I en av vognene var det "tømmer", husker jeg, og en bjelle på julaften. Jeg pleide å pakke opp alle pakkene innen fem dager hadde gått, og prøvde å skjule det, uten stort hell... *drømmer seg tilbake*

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 14:29   #710
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Hmm, kanskje jeg skal legge inn ett bilde av adventskalenderen jeg har begynt på til min sønn, kommer tog og nisser og diverse i tillegg

Den var fin. Kanskje jeg skal lage sånn til prinsen Etter at jeg er ferdig med alt det andre..........

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:41   #711
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Da har jeg en fråga ...! Igjen kommer mine pipestilkearmer i veien. Jeg strikker denne genseren i medium, men nå som jeg har begynt på ermene ser jeg at de blir aaaalt for store. Etter hva jeg har målt (strikkefastheten stemmer perfekt) så vil small passe mye bedre, og jeg er fristet til å ta opp og begynner på ny, men vil det by på noen som helst problemer i forhold til raglanfellingen at jeg strikker ermene i small mens bolen er i medium, eller kan jeg bare felle som angitt? Og bør jeg til tilfelle felle som small eller medium?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:01   #712
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Glem det! Min mor kom til utsetning. I can do it!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:16   #713
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Eks:
Du strikker prøvelapp og ser at på 10 cm har du brukt 28 masker.
5*28=140
Da har du 50 cm, ikke sant? Og for å finne syv delte jeg 28 på 10 og ganget med syv:
28/10*7=19,6
som jeg runder opp til 20.

Kan godt hende dette er verdens mest klønete måte å gjøre det på, men det funker for meg

Det var en kronglete måte å regne det ut på... Er det ikke lettere å gjøre det slik da:
28 masker / 10 cm = 2,8 masker/cm
2,8 masker/cm * 57 cm = 159,6 masker

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:42   #714
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det var en kronglete måte å regne det ut på... Er det ikke lettere å gjøre det slik da:
28 masker / 10 cm = 2,8 masker/cm
2,8 masker/cm * 57 cm = 159,6 masker

Vel, først må du jo vite hvor mange masker som tilsvarer ti cm. Med mindre du strikker hundre prosent i forhold til strikkefastheten garn/pinner, så er det ikke SÅ lett. Derfor synes jeg det er lettere å strikke ti masker, og SÅ måle. Om de ti maskene da er 2,8 cm, så er jo saken ganske grei.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 17:58   #715
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg strikker denne genseren

Det er mitt neste prosjekt!
Det blir min første genser, nå vet jeg hvem jeg skal spørre om jeg står fast



Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det var en kronglete måte å regne det ut på... Er det ikke lettere å gjøre det slik da:
28 masker / 10 cm = 2,8 masker/cm
2,8 masker/cm * 57 cm = 159,6 masker

Det var i hvert fall en lettere slutt

Photobscura sin metode med å bare strikke 10 masker er jo effektiv!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 18:08   #716
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Det er mitt neste prosjekt!
Det blir min første genser, nå vet jeg hvem jeg skal spørre om jeg står fast





Det var i hvert fall en lettere slutt

Photobscura sin metode med å bare strikke 10 masker er jo effektiv!

Jepp! Og om du strikker ti pinner (helst rett fra retten og vrang fra vrangen, så det blir glatt) så får du strikkefastheten i høyden også.

Jada! Bare å spørre! Og som førstegangsgenser har du gjort et genialt valg, den er nemlig lett som en plett. Min første genser (bortsett fra noen halvveis håpløse improprosjekt) var en mariusgenser med rundbole ...! Flying start, to say the least!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 18:24   #717
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! Og om du strikker ti pinner (helst rett fra retten og vrang fra vrangen, så det blir glatt) så får du strikkefastheten i høyden også.

Jada! Bare å spørre! Og som førstegangsgenser har du gjort et genialt valg, den er nemlig lett som en plett. Min første genser (bortsett fra noen halvveis håpløse improprosjekt) var en mariusgenser med rundbole ...! Flying start, to say the least!

Så bra Flott, kan trenge en enkel start! Heh, jeg hadde lyst til å starte med en sånn, men klarte å tøyle meg

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:59   #718
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, først må du jo vite hvor mange masker som tilsvarer ti cm. Med mindre du strikker hundre prosent i forhold til strikkefastheten garn/pinner, så er det ikke SÅ lett. Derfor synes jeg det er lettere å strikke ti masker, og SÅ måle. Om de ti maskene da er 2,8 cm, så er jo saken ganske grei.

Strikking har jeg null peiling på. Jeg kommenterte bare regnemåten hennes. Med samme tall i eksempelet. Jeg skjønner jo at det varierer alt etter hvor fast man strikker og sånt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:46   #719
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har brukt laaaang tid på å montere ermene på denne, men fant en måte å gjøre det på tilslutt. Det er mange år siden sist, og selvtillitten var større enn teknikken.
Så skulle jeg bare sjekke hvor stor halsåpningen skal være før jeg strikket en liten hals. Men det viser seg at kommunikasjonen ikke har vært helt på topp, han ønsker rund hals. Det jeg ser for meg som løsning er å plukke opp masker for å strikke den, men lurer på om jeg bør klippe ut før jeg bretter halsen ned på innsiden? eller om jeg bare bør la kanten ligge inne i halsen? Jeg har nå bare felt av rett over.
håper noen forstår hva jeg mener og kan svare

Vedlagte bilder
Filtype: jpg halskant.jpg (40,6 KB, 15 visninger)
Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:57   #720
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg ville markert rundingen med en tråd, sydd godt med maskin og så klippet vekk det overskytende før jeg plukket opp masker langs sømmen!

Symaskinkanten kan du brette ned og sy inn til slutt om den blir litt utstående og stiv!

Lykke til! Genseren er jo så flott!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 12:01   #721
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg ville markert rundingen med en tråd, sydd godt med maskin og så klippet vekk det overskytende før jeg plukket opp masker langs sømmen!

Symaskinkanten kan du brette ned og sy inn til slutt om den blir litt utstående og stiv!

Lykke til! Genseren er jo så flott!

Tusen takk
Det var akkurat det med det overskytende jeg lurte på

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:00   #722
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Endelig ferdig med bikinien, litt seint for bedesesongen her til lands. Heldigvis skal jeg på jobb noen dager i Alicante, så da får jeg lufta den

Har vært å kjøpt garn idag til min eldste niese på 6 år, hun ønsker seg så veldig pulsvarmere og pannebånd. Tenkte å strikke i det lilla garnet og hekle kant med det hvite etterpå. Mønsteret ved siden av er hentet fra Arne & Carlos sin "julekuler", vil lage snøkrystall-motiv med di hvite perlene, enten brodere dem på tilslutt eller strikke dem inn i mønsteret.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCN2989.JPG (943,2 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg DSCN2990.jpg (982,5 KB, 19 visninger)
__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:01   #723
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ein din tråd for meg jeg strikker og hekler en del

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:04   #724
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Kul bikini!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 12:06   #725
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kul bikini!

Takk den er sydd etter en oppskrift i mammas gamle dameblad, så fasongen er ikke helt som jeg ville ønska, men slett ikke værst..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no