Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

D-vitamin

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 22:28   #1
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

D-vitamin

Noen her som har/har hatt D-vitaminmangel? Jeg fikk det påvist, og har slitt mye med kroppen den siste tiden og blir bare verre og verre.
Noen som har lyst til å fortelle litt om sine symptomer, erfaringer og hva du gjorde for å bli bedre?

Jeg fikk resept på D-vitamin+kalsium som jeg skal ta en god stund framover med ny kontroll om en måned.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:32   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: D-vitamin

http://olinesunivers.wordpress.com/2...itamin-mangel/

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:19   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: D-vitamin

http://www.matoghelse.no/helse/2010/...oedvendig.aspx

Dette er ganske skremmende. Jeg har unngått å kle av meg om sommeren pga overvekt, og jeg har ikke spist fet fisk eller tatt vitamintilskudd, omega3 eller tran i flere år. Jeg har så mange av symptomene, med diffuse muskelsmerter og føler meg utmattet.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:25   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: D-vitamin

Det er kanskje unødvendig å si dette på et slikt forum, men d-vitaminer er fettløselige og så lenge vi ikke spiser nok fett får vi heller ikke nyttiggjort oss d-vitaminene, samme hvor mye d-vitamintilskudd og kalk vi stapper i oss... Kanskje ikke så rart at benskjørhet blir et stadig større problem?

Så fett må til!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:29   #5
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: D-vitamin

Kjøpte torskelever her en dag. Måtte sjekke næringen på diett.no og der var masse D-vitamin. NAM! Så det er noe man kan spise dersom man liker det og har bruk for D-vitaminer.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 16:54   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: D-vitamin

Jeg spiser den osten fra synnøve finden som er tilsatt d-vitamin. Så fort som den forsvinner bør jeg nok se etter hva overdoseringssymptomene er istedet

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 17:06   #7
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: D-vitamin

Sitat:


Michael Holick, som er professor i medisin, fysiologi og biofysikk, er en av verdens ledende autoriteter på vitamin D. Han mener at dette vitaminet er helt avgjørende for den generelle helse og velvære. Ifølge ham er det hevet over enhver tvil at svært mange har stor mangel på vitamin D, noe som øker risikoen for en rekke typer kreft, diabetes type 1, leddgikt og multippel sklerose, og kan være forbundet med økt risiko for hjerte- og karsykdommer, diabetes type 2, høyt blodtrykk og schizofreni. Holick forteller videre at mange pasienter med uspesifiserte muskel- og skjelettsmerter, som gjerne får diagnosen fibromyalgi, har uoppdaget vitamin D-mangel. Det samme gjelder en del av de som får diagnosen kronisk utmattelsessyndrom (ME). Han sier videre at mangel på vitamin D i barneårene kan resultere i at barnet aldri når sin genetiske tiltenkte høyde og bentetthet. John Cannell, lege og vitamin D-ekspert, mener å kunne bevise at mange med autismediagnose ville hatt nytte av store doser vitamin D3. Det finnes en overbevisende mengde studier som støtter deres syn.

*løper og tar vitamin D*

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 17:56   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: D-vitamin

http://www.matoppskrift.no/sider/vitaminerADE.asp?ID=O

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 21:19   #9
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: D-vitamin

Uff... jeg håper virkelig jeg blir bedre, med mindre muskelvondt av D3 tilskudd.
Mere riktig skremmende informasjon: http://www.kostdoktorn.se/vintersol-och-depressioner

Jeg fikk dette glasset i posten på lørdag, og har startet friskt med 3 kapsler daglig. http://www.shopping4net.com/no/Helse...tre-Haelsa.htm
Kan anbefale denne nettbutikken, de tar bare 6-7 kroner for å sende det.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 21:28   #10
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: D-vitamin

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg spiser den osten fra synnøve finden som er tilsatt d-vitamin. Så fort som den forsvinner bør jeg nok se etter hva overdoseringssymptomene er istedet

Har ikke sett den osten, men det er sikkert like vanskelig å overdosere på den, som på margarin med tilsatt D-vitamin!

Sitat:

Drick lättmjölk / ät margarin med tillsatt D-vitamin - Du behöver 13 liter lättmjölk eller ett knappt kilo margarin per dag för 2 000 E.

http://www.kostdoktorn.se/d-vitamin

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 22:05   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: D-vitamin

Takk mam, da skal jeg ikke tenke mer på det

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 00:13   #12
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: D-vitamin

Phew, da valgte jeg rett da jeg stod i en butikk med ørten vitaminer foran meg i utlandet. De hadde flere d-vitaminer, og jeg endte opp med D3 av en tilfeldighet. Snart tom da, så jeg må nesten bestille mer.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:58   #13
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: D-vitamin

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Uff... jeg håper virkelig jeg blir bedre, med mindre muskelvondt av D3 tilskudd.
Mere riktig skremmende informasjon: http://www.kostdoktorn.se/vintersol-och-depressioner

Jeg fikk dette glasset i posten på lørdag, og har startet friskt med 3 kapsler daglig. http://www.shopping4net.com/no/Helse...tre-Haelsa.htm
Kan anbefale denne nettbutikken, de tar bare 6-7 kroner for å sende det.

Shopping4net har jeg bare gode erfaringer med, så den støtter jeg

Jeg bruker også denne D3 som du henviser til her. Brukt i 2 mnd nå. merker ikke noe ennå...men så tar jeg bare 1 kapsel også.
Jeg tar annet tilskudd også, men toppen 20 mikrogr i de andre. tilsammen.. så nå går jeg opp til 2 kapsler i vintermnd! ihvertfall m tanke på at jeg spiser lite fisk og ikke tar solarium og ikke var mye ute i sola i sommer ....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 12:30   #14
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: D-vitamin

Jeg har ingen diagnose, men jeg skal ta blodprøver for stoffskiftet snart. Jeg skal be om å få tatt en D-vitaminprøve også - bare for å vite hvor jeg står. For sikkerhets skyld. Litt nyskjerrig også. Jeg hadde både for lavt F4 og jernmangel sist.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:49   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: D-vitamin

Uff, jeg har glemt å ta ekstra d3 i det siste, og jeg har slitt med forkjølelser, 2 omganger med streptokokker i halsen, en vanlig halsbetennelse( hovne og såre mandler, ikke skikkelig strepto) og er dønn sliten etter disse rundene..

Jeg tar når jeg husker på det 20 dråper d3 for barn, det er 4 ganger anbefalt dose, men det nytter ikke å dytte på så små doser såvidt jeg har skjønt. Og de dråpene er løst opp i kokosolje, så her er det fett også Og de er veldig enkle å ta.

Må virkelig huske på d3 nå i vinter, kanskje jeg slipper forkjølelser annenhver uke. Jeg skyr jo sola fordi jeg blir så dårlig, ikke av varmen, men jeg får muskel og leddvondt, sliten mm.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vitamin C! SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 3 27-09-09 18:52
C-vitamin 205gti16v Kosttilskudd 19 04-02-09 09:24
B-vitamin Monna Ketolysekuren 3 17-11-07 20:18
K vitamin Dante Generell ernæringsdebatt 10 08-06-06 00:37
Ta mer C-vitamin Kristian Kosttilskudd 3 07-01-05 10:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no